Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrouwen die getrouwd zijn..

Pagina's : [1] 2

Lady_4you
20-09-2007, 14:03

Salaam wa 3alaikom zusters, Ik heb een aantal vragen, insha allah kunnen/willen jullie mijn vragen beantwoorden.. [Woonde jou aanstaande man, waar jij ook woont? Zo niet, was het moeilijk om te verhuizen naar een stad/dorp, waar jij niemand kent? Wat was jou eerste indruk over zijn familie? En is die indruk terecht of niet? Hoe is jou band met zijn familie? En kan hij ook goed opschieten met jou familie? Wat was jou verwachting na de bruiloft? Wat nam je allemaal mee in je koffer? Wat kan je mij het beste aanraden om mee te nemen? (dus de voorbereiding voor het vertrekken naar de huis van je man) Is jou band met jou man nog steeds hetzelfde? Of is het verstrekt, nadat je getrouwd bent?] Alvast bedankt voor jullie medewerking :goedzo: wa 3alaikom wa salaam..

chemicha
20-09-2007, 14:22
Salaam wa 3alaikom zusters, Ik heb een aantal vragen, insha allah kunnen/willen jullie mijn vragen beantwoorden.. [Woonde jou aanstaande man, waar jij ook woont? Zo niet, was het moeilijk om te verhuizen naar een stad/dorp, waar jij niemand kent? Nee - hij moest maar hier naar toe verhuizen indien hij mij wilde :hihi: Wat was jou eerste indruk over zijn familie? En is die indruk terecht of niet? dacht leuke mensen - achter af leer je ze beter kennen en realiseer je wederom dat niemand perfect is ;) Hoe is jou band met zijn familie? En kan hij ook goed opschieten met jou familie?behandel zijn familie met respect en hij doet dit ook tegen over mij familie. Je hoeft ze niet te mogen maar je moet wel onthouden dat het zijn familie is en daarom nutteloos is om je daar over druk te maken. Laat beide families (de zijne en de jouwe) afstand houden zo voorkom je dat bepaalde mensen onnodige zich gaan bemoeien met jullie huwelijk! Een huwelijk is tenslotte tussen de man en de vrouw en de familie krijg je er altijd bij of je het nou wil of niet en het is je eigen keuze hoe je hier mee omgaat :hadj: Wat was jou verwachting na de bruiloft? rozengeuren en manneschijn (achteraf kom je te weten dat het net als andere dingen is en jullie beiden moeten leren van vallen en opstaan) Wat nam je allemaal mee in je koffer? Wat kan je mij het beste aanraden om mee te nemen? (dus de voorbereiding voor het vertrekken naar de huis van je man)alles - bij ons neem je namelijk je hele kamer mee :hihi: Is jou band met jou man nog steeds hetzelfde? Of is het verstrekt, nadat je getrouwd bent?]versterkt! Dit omdat je elkaars steun en toe verlaat wordt door de jaren heen en indien jullie relatie verslechterd dan is dit een teken dat jullie iets verkeerds doen en tijd om maatregelen te nemen en bepaalde situaties met elkaar bespreken Alvast bedankt voor jullie medewerking :goedzo: wa 3alaikom wa salaam.. zie mijn antwoorden in het rood hier boven!

Lady_4you
20-09-2007, 14:25
zie mijn antwoorden in het rood hier boven! Shokran, voor je advies :sjans: Moge Allah jullie alle geluk schenken, amien!

chemicha
20-09-2007, 14:26
Shokran, voor je advies :sjans: Moge Allah jullie alle geluk schenken, amien! Allahoe'ma amien :o Al'3oqba 3alikoem incha'allah!

Lady_4you
20-09-2007, 14:32

Allahoe'ma amien :o Al'3oqba 3alikoem incha'allah! Amien moeslimien.. check je hoekje :sjans:

missy1979
20-09-2007, 14:46
Er valt hiet verder niets aan toe te voegen denk dat chemica het heel mooi verwoord heeft. :goedzo: Ik wens je een heel goed huwelijk toe insha Allah ...en dat je er een leuke famillie bij krijgt.

Moslima22
20-09-2007, 14:47
Woonde jou aanstaande man, waar jij ook woont? Zo niet, was het moeilijk om te verhuizen naar een stad/dorp, waar jij niemand kent? Nee, we zijn samen naar Belgie verhuisd. Nee, het was niet 'moeilijk' om te verhuizen naar een plek waar wij niemand kennen, na een tijdje wordt je daar alles gewoon... Wat was jou eerste indruk over zijn familie? En is die indruk terecht of niet? Superleuke schoonfamilie alhamdoulilah!!! mijn schoonfamilie woont in Marokko, dus zo vaak wordt ik niet geconfronteerd met ze. Ze zijn allemaal heel open en lief tegen me, ik vind mijn schoonmoeder een engel. Zijn ouders zijn gescheiden dus met zijn vader heb ik amper contact. Voor de rest al zijn broers en zussen zijn alhamdl heel lief/open etc. En ook mijn ouders kunnen alhamdl goed met hun familie opschieten, we wonen in Marokko in hetzelfde dorpje en iedereen kent elkaar daar een beetje, dus dat is geen probleem. Tip: nooit te dicht in de buurt van schoonfamilie wonen, want dat gaat echt irriteren op een gegeven moment. Je moet ze niet te vaak zien, zo af en toe dan blijft het leuk, maar te vaak is niet goed want dan gaan ze teveel op je letten etc. Wat was jou verwachting na de bruiloft? Ik had verwacht dat het allemaal heel "bijzonder" was! maar na een aantal weken ben je het zo gewoon dat het na 1 jaar ' gewoon' wordt. Wat mij heel erg was tegen gevallen is dat je meer verantwoordelijkheden hebt en dat je dat 'iedere dag MOET doen' (er moet eten op tafel komen, er moet gewassen/gestreken worden etc). Tijd voor luieren zoals bij je ouders zit er niet meer in helaas. En ik miste mijn familie in het begin ook heel erg, ik probeerde dat steeds te onderdrukken maar op een gegeven moment kwam het er gewoon uit. Het is belangrijk dat je open over ALLES kunt praten. Tip: krop nooit je gevoelens op en maak nooit erge ruzies, en vooral niet doorvertellen aan je ouders/familie. Iedere huwelijk heeft zijn goede en minder goede momenten. Probeer zoveel mogelijk harmonie in huis te houden. Wat nam je allemaal mee in je koffer? Wat kan je mij het beste aanraden om mee te nemen? (dus de voorbereiding voor het vertrekken naar de huis van je man) Mijn kleren (ook veel nieuwe kleren)/ pyama's en veel mooie lingerie/ en voor de rest toiletspullen. Tip: gooi al je oude kleding die er niet meer zo goed uitzien weg of geef aan je zusjes, koop nieuwe ondergoed en sokken ed. Verder kleding die je alleen voor je mannetje aan gaat trekken om er aantrekkelijk voor hem uit te zien is ook belangrijk... Is jou band met jou man nog steeds hetzelfde? Of is het verstrekt, nadat je getrouwd bent?] Onze band is zeker versterkt, je weet wat je aan elkaar hebt en je kent elkaar door en door als het goed is. Wij kunnen vaak zo voorspellen hoe de ander zal reageren ed. dat is heel belangrijk. Het lijkt alsof ik iedere dag meer van mijn man ga houden soubhanallah. Het hoort er ook bij zo af en toe gewoon chagrijnig te zijn of effe elkaar niet zo op de lip te zitten, dan moet je ook weten hoe je daar mee omgaat. Geir insha allah meid!!

Lady_4you
20-09-2007, 15:12
Woonde jou aanstaande man, waar jij ook woont? Zo niet, was het moeilijk om te verhuizen naar een stad/dorp, waar jij niemand kent? Nee, we zijn samen naar Belgie verhuisd. Nee, het was niet 'moeilijk' om te verhuizen naar een plek waar wij niemand kennen, na een tijdje wordt je daar alles gewoon... Wat was jou eerste indruk over zijn familie? En is die indruk terecht of niet? Superleuke schoonfamilie alhamdoulilah!!! mijn schoonfamilie woont in Marokko, dus zo vaak wordt ik niet geconfronteerd met ze. Ze zijn allemaal heel open en lief tegen me, ik vind mijn schoonmoeder een engel. Zijn ouders zijn gescheiden dus met zijn vader heb ik amper contact. Voor de rest al zijn broers en zussen zijn alhamdl heel lief/open etc. En ook mijn ouders kunnen alhamdl goed met hun familie opschieten, we wonen in Marokko in hetzelfde dorpje en iedereen kent elkaar daar een beetje, dus dat is geen probleem. Tip: nooit te dicht in de buurt van schoonfamilie wonen, want dat gaat echt irriteren op een gegeven moment. Je moet ze niet te vaak zien, zo af en toe dan blijft het leuk, maar te vaak is niet goed want dan gaan ze teveel op je letten etc. Wat was jou verwachting na de bruiloft? Ik had verwacht dat het allemaal heel "bijzonder" was! maar na een aantal weken ben je het zo gewoon dat het na 1 jaar ' gewoon' wordt. Wat mij heel erg was tegen gevallen is dat je meer verantwoordelijkheden hebt en dat je dat 'iedere dag MOET doen' (er moet eten op tafel komen, er moet gewassen/gestreken worden etc). Tijd voor luieren zoals bij je ouders zit er niet meer in helaas. En ik miste mijn familie in het begin ook heel erg, ik probeerde dat steeds te onderdrukken maar op een gegeven moment kwam het er gewoon uit. Het is belangrijk dat je open over ALLES kunt praten. Tip: krop nooit je gevoelens op en maak nooit erge ruzies, en vooral niet doorvertellen aan je ouders/familie. Iedere huwelijk heeft zijn goede en minder goede momenten. Probeer zoveel mogelijk harmonie in huis te houden. Wat nam je allemaal mee in je koffer? Wat kan je mij het beste aanraden om mee te nemen? (dus de voorbereiding voor het vertrekken naar de huis van je man) Mijn kleren (ook veel nieuwe kleren)/ pyama's en veel mooie lingerie/ en voor de rest toiletspullen. Tip: gooi al je oude kleding die er niet meer zo goed uitzien weg of geef aan je zusjes, koop nieuwe ondergoed en sokken ed. Verder kleding die je alleen voor je mannetje aan gaat trekken om er aantrekkelijk voor hem uit te zien is ook belangrijk... Is jou band met jou man nog steeds hetzelfde? Of is het verstrekt, nadat je getrouwd bent?] Onze band is zeker versterkt, je weet wat je aan elkaar hebt en je kent elkaar door en door als het goed is. Wij kunnen vaak zo voorspellen hoe de ander zal reageren ed. dat is heel belangrijk. Het lijkt alsof ik iedere dag meer van mijn man ga houden soubhanallah. Het hoort er ook bij zo af en toe gewoon chagrijnig te zijn of effe elkaar niet zo op de lip te zitten, dan moet je ook weten hoe je daar mee omgaat. Geir insha allah meid!! Insha allah.. Masha allah, ben blij voor jou dat jij het goed hebt getroffen.. dankzij Allah subhana wa ta3ala.. :goedzo: Shokran voor het delen van je ervaring en je advies. Ik zal het zeer zeker mee nemen in mijn huwelijk.. insha allah.. Moge Allah jou, je man en je toekomstige kinderen alle geluk wensen! Barraka allahoe fiek, oegtie..

Lady_4you
20-09-2007, 15:15
* Moslima22, check jou hoekje ;)

Lady_4you
20-09-2007, 15:16
Er valt hiet verder niets aan toe te voegen denk dat chemica het heel mooi verwoord heeft. :goedzo: Ik wens je een heel goed huwelijk toe insha Allah ...en dat je er een leuke famillie bij krijgt. Shokran, voor jou ook hetzelfde insha allah.. check je hoekje..

Moslima22
20-09-2007, 16:25
Insha allah.. Masha allah, ben blij voor jou dat jij het goed hebt getroffen.. dankzij Allah subhana wa ta3ala.. :goedzo: Shokran voor het delen van je ervaring en je advies. Ik zal het zeer zeker mee nemen in mijn huwelijk.. insha allah.. Moge Allah jou, je man en je toekomstige kinderen alle geluk wensen! Barraka allahoe fiek, oegtie.. Allahoema amien. Moge Allah swt je ook al het mooie geven insha allah!

Lady_4you
20-09-2007, 16:27
Allahoema amien. Moge Allah swt je ook al het mooie geven insha allah! Amien Moeslimien!

Samara77
20-09-2007, 16:51
Salaam wa 3alaikom zusters, Ik heb een aantal vragen, insha allah kunnen/willen jullie mijn vragen beantwoorden.. [Woonde jou aanstaande man, waar jij ook woont? Zo niet, was het moeilijk om te verhuizen naar een stad/dorp, waar jij niemand kent? Wat was jou eerste indruk over zijn familie? En is die indruk terecht of niet? Hoe is jou band met zijn familie? En kan hij ook goed opschieten met jou familie? Wat was jou verwachting na de bruiloft? Wat nam je allemaal mee in je koffer? Wat kan je mij het beste aanraden om mee te nemen? (dus de voorbereiding voor het vertrekken naar de huis van je man) Is jou band met jou man nog steeds hetzelfde? Of is het verstrekt, nadat je getrouwd bent?] Alvast bedankt voor jullie medewerking :goedzo: wa 3alaikom wa salaam.. Ik antwoord even voor me schoonzusje. Vraag 1; Nee ik woonde niet in deze stad, en ben hierheen verhuisd. En 't was wel wennen in het begin, want ik kom van de grote stad. En die vrouwen in mijn buurt zijn heel lastig en bemoeierig, blegh. Vraag 2; Oh wat een ouderwetse mensen, zeg. (geintje, deze vraag weet ik niet) Vraag 3; Ja heel goed, ik ga daar bijna elke dag langs, tis gezellig met me schoonzusje en we werken samen aan een project. En de rest van de gang is ook wel leuk. Hij vind mijn familie wel oke, denk ik. Vraag 4; Ik verwachte gelijk (passende) werk te vinden, maar heb nog steeds niks gevonden :jammer: Vraag 5; Het is versterkt want ik kende hem helemaal niet voor mijn trouwen, tenminste niet persoonlijk.

mon_dieu
20-09-2007, 17:15
Nee, ik ben naar Frankrijk verhuisd, hij woonde er al. In het begin is het wel even wennen, maar ja alles went :D Heeft echt een superfamilie, hele lieve schoonouders, maarja zal nog moeten blijken ben pas getrouwd maar vooralsnog zijn echt superlief:), zij wonen dan ook in Marokko dus je maakt ze niet heel het jaar door. Band met mijn familie is goed, maar we wonen dan ook niet in de buurt dus dan is het toch anders Was echt een heerlijke tijd, veel leuke dingen gedaan. Maar ja daarna is alles best wel "gewoontjes" geworden en went alles. Veel nieuwe kleding, zoals hierboven al werd vermeld de minder leuke kleren weggooien of weggeven, en veel sexy lingeriesetjes, is altijd leuk om uit een andere "verpakking" uitgepakt te worden :hihi: Band is veel sterker en hechter nadat je trouwt, je deelt ook alles met je man lief en leed :) in ieder geval als je het met je man maar goed hebt boeit de rest van de wereld je echt niet, dus mijn advies aan jou is zorg goed voor je man en inschallaah zal hij dan ook goed voor jou zorgen, inschallaah allah kmel bel gair :)

Lady_4you
21-09-2007, 11:40

Ik antwoord even voor me schoonzusje. Vraag 1; Nee ik woonde niet in deze stad, en ben hierheen verhuisd. En 't was wel wennen in het begin, want ik kom van de grote stad. En die vrouwen in mijn buurt zijn heel lastig en bemoeierig, blegh. Vraag 2; Oh wat een ouderwetse mensen, zeg. (geintje, deze vraag weet ik niet) Vraag 3; Ja heel goed, ik ga daar bijna elke dag langs, tis gezellig met me schoonzusje en we werken samen aan een project. En de rest van de gang is ook wel leuk. Hij vind mijn familie wel oke, denk ik. Vraag 4; Ik verwachte gelijk (passende) werk te vinden, maar heb nog steeds niks gevonden :jammer: Vraag 5; Het is versterkt want ik kende hem helemaal niet voor mijn trouwen, tenminste niet persoonlijk. Shokran voor de moeite :D.. Wens jou schoonzusje veel geluk met haar man, insha allah.. Masha allah, dat ze hem helemaal niet kende voor haar trouwen.. Moge Allah hun huwelijk zegenen insha allah.. Nee, ik ben naar Frankrijk verhuisd, hij woonde er al. In het begin is het wel even wennen, maar ja alles went :D Heeft echt een superfamilie, hele lieve schoonouders, maarja zal nog moeten blijken ben pas getrouwd maar vooralsnog zijn echt superlief:), zij wonen dan ook in Marokko dus je maakt ze niet heel het jaar door. Band met mijn familie is goed, maar we wonen dan ook niet in de buurt dus dan is het toch anders Was echt een heerlijke tijd, veel leuke dingen gedaan. Maar ja daarna is alles best wel "gewoontjes" geworden en went alles. Veel nieuwe kleding, zoals hierboven al werd vermeld de minder leuke kleren weggooien of weggeven, en veel sexy lingeriesetjes, is altijd leuk om uit een andere "verpakking" uitgepakt te worden :hihi: Band is veel sterker en hechter nadat je trouwt, je deelt ook alles met je man lief en leed :) in ieder geval als je het met je man maar goed hebt boeit de rest van de wereld je echt niet, dus mijn advies aan jou is zorg goed voor je man en inschallaah zal hij dan ook goed voor jou zorgen, inschallaah allah kmel bel gair :) Shokran , dat je dit met mij deelt.. Moge Allah jou en je man veel geluk wensen en jullie huwelijk zegenen!

Pagina's : [1] 2