Bekijk originele versie : Positieve discriminatie van allochtonen en vrouwen moet blijven?!!
islamietje114
17-10-2003, 16:06
Positieve discriminatie van allochtonen en vrouwen moet blijven
wat vinden jullie?? ik vind van wel....een nadere toelichting geef ik wel als deze topic in actie komt:)
Origineel gepost door islamietje114
wat vinden jullie?? ik vind van wel....een nadere toelichting geef ik wel als deze topic in actie komt:)
Ik vindt het goed maar alleen als allochtonen vrouwen , maar 1x positief gediscrimineerd worden.
Anders is het niet eerlijk. :cool:
Origineel gepost door Pistaa
Who's talking? :confused:
De twee wijsneusjes die altijd vooraan staan om Marokkaantjes terecht te wijzen als ze hun koppie boven het maaiveld uitsteken. Maar da's natuurlijk geen discriminatie, wel?
islamietje114
17-10-2003, 16:39
ik vind het wel goed...het is overduidelijk dat als 2 mensen gaan soliciteren de een heet mohammed en is van turks afkomst en de ander piet en is hollands dan weetje van zelf wel wie er aangenomen word. wat natuurlijk wel zo is, als die autochtoon betere capaciteiten heeft of een opleidin gheeft gevolgd die beter aansluit is het natuurlijk wel normaal dat hij word aangenomen. probleem alleen is dat je dat moeilijk kan natrekken....
Discriminatie is geen sprake van, want de mensen waar het hier over gaat hebben een achtergestelde positie, wat is er mis mee om deze mensen eens te helpen.
de tijd van positieve discriminatie is voorbij!
Iedereen hoort gewoon evenveel kans te krijgen op de arbeidsmarkt!
Tenzij iemand zich niet aan (kleding)regels houdt!!
Deze discussie gaat over de afschaffing van de Wet Samen dat in de nieuwe regeerakkoord staat.
Deze wet is ingevoerd om de scheefheid die er bestaat in de arbeidsmarkt ten opzichte van vrouwen en allochtonen recht te trekken. En moet dus gehandhaafd blijven omwille van gelijke kansen voor iedereen. Er is geen sprake van discriminatie zoals simplistisch wordt gezegd, maar juist bevordering van gelijkheid op sociaal-economisch gebied.
saida_marokko
17-10-2003, 17:36
Origineel gepost door an3sdej
Tenzij iemand zich niet aan (kleding)regels houdt!!
zoals? We mogen toch ook onze haren in allerlei kleuren verfen!! We mogen toch ook allerlei siraden om ons heen hangen... WELke kledingsvoorschirften zouden niet toegestaan zijn dan in jou ogen??
natuurlijk moet het veilig....en comfortable zijn om in te werken.. de kleuren aangepast als het nodig is.. En voor de rest zie ik nergens moeilijkheden..!!
saida_marokko
17-10-2003, 17:53
Origineel gepost door Asdaq
Deze discussie gaat over de afschaffing van de Wet Samen dat in de nieuwe regeerakkoord staat.
Deze wet is ingevoerd om de scheefheid die er bestaat in de arbeidsmarkt ten opzichte van vrouwen en allochtonen recht te trekken. En moet dus gehandhaafd blijven omwille van gelijke kansen voor iedereen. Er is geen sprake van discriminatie zoals simplistisch wordt gezegd, maar juist bevordering van gelijkheid op sociaal-economisch gebied.
toch word het beschreven als positieve discriminatie!! En ja vat het op zoals je wilt..:D
Wel moet ik eerlijk zeggen.. ik vind dat men een ander niet moet onderschatten.. Dus eigenlijk voor mij geen positieve discriminatie alleen wel gelijke kanzen krijgen....
Het is een schande dat mensen denken dat een andere iets niet beter kan..
Je kan iets o fniet.. of je nou man vrouw alloch- of autochtoon bent ...
saida_marokko
17-10-2003, 19:49
buddy...
Maar natuurlijk is dat zo.... daar heb je helemaal gelijk in. Maar in een supermarkt mag je bijvoorbeeld wel allerlei kleurtjes in je haren doen maar als het er op neer komt dat men een meid met hoofdoek aan 'kan/mag' nemen dan is het verlicht om die hoofdoek af te doen.
Dit geld ook voor heel wat bedrijven men vind dat je er representatief uit moet zien... Kan dat niet met je eigen smaak van kleding. Kan dit niet met een hoofddoek je???
En dan heb ik het nu alleen nog over het hoofdoekje..:D
Ontoppic.. dat is helemaal waar... en aan de ene kant vind ik positieve discriminatie een belediging voor je zelf aan ene kant.. ik word bijvoorbeeld aangenomen omdat ik een vrouw ben die allochtoon is.. en ik normaal niet aan een baan zou komen.. en eigenlijk zijn bla bla bla..:rolleyes: nee ik zie het als een belediging voor jezelf.. dus weg met dat DISCRIMINATIE... hoef lief het ook bedoeld is
islamietje114
17-10-2003, 21:19
Origineel gepost door an3sdej
de tijd van positieve discriminatie is voorbij!
Iedereen hoort gewoon evenveel kans te krijgen op de arbeidsmarkt!
juist ja iedereen hoort het te doen, wat fijn dat je zo'n gedachtegang hebt :) als iedereen zo dacht dan waren we niet zover... maar het feit alleen al dat woord "allochtoon" het klinkt als een ziekte waar alleen een bepaalde soort mens aan leidt. daar kan je aan merken dat wij niet gelijk gesteld worden ( en nee ik ben niet aan het zeuren) dat zwarte haar op ons hoofd word nie zo gauw blond denk ik... :rolleyes: dus verschil zal er altijd zijn. wat mij opvalt aan soliciteren ( en geloof me ik heb op dat gebied veel meegemaakt met mijn naasten die zoiets hebben meegemaakt ) is dat zij vaak aan de telefoon ( jammer genoeg??) nie tkunnen horen of het een allochtoon of autochtoon :kwaad: is. en als men elkaar in real life ontmoet is het :'u zult spoedig mogelijk antwoord van ons krijgen'...yeah right...
HaagseMoCro
17-10-2003, 22:10
Jammer dat Wet Samen verdwijnt en hierdoor ook positieve discriminatie hierdoor ook zal vervagen.
Want zeg eens eerlijk. Een werkgever kijkt tijdens de sollicitatie meestal eerst naar je uitterlijk dan naar je inhoud, en daar word je meestal ook mee gweigerd.
KIES DIVERSITEIT VOOR EEN KLEURRIJK PERSONEELSBELEID
Bidawi_Mazlot
18-10-2003, 00:10
Origineel gepost door islamietje114
Van mij mogen ze deze geschreven regel per direkt afschaffen omdat deze in real life toch minimaal uitgevoerd wordt door diegene die het moeten toepassen....Mede door dit soort regels wordt er verschil gemaakt tussen mensen van vlees en bloed....een Marokkaan heeft nog altijd rood bloed en kan nog altijd beter of slechter presteren dan een ander willekeurig mens of deze nou Nederlander, Turk of wat dan ook is....men moet ipv regeltjus samenstellen, de werkgevers trainen in het kijken door een menselijk bril en hun 'kleuren' bril afnemen....wat heb ik eraan om een klachtenbrief te schrijven en vervolgens aangenomen te worden door die hatelijke werkgever?....ik weet zeker dat ik van frustratie binnen no-time vrijwillig of onderdruk op straat sta, dan kan ik aan de gang blijven met klachtenbrieven schrijven aan derden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.