Bekijk originele versie : En nu eens wat leuks in de krant!!!
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:17
Efteling-bezoekers veroorzaken aardbeving
Uitgegeven: 17 oktober 2003 13:17
KAATSHEUVEL - Een groep van ongeveer duizend mensen heeft vrijdagmorgen in De Efteling een aardbeving met een kracht van 1,2 op de schaal van Richter veroorzaakt.
Op het centrale plein van het attractiepark werd om half twaalf massaal gesprongen. De trillingen in de aarde werden gemeten door seismologen van het KNMI. Een uitslag van 1.2 op de schaal van Richter is volgens de deskundigen "meer dan een rimpeling in de vijver".
Het veroorzaken van de aardbeving was het initiatief van het nieuwe wetenschapsprogramma Hoe? Zo!. In het park werden ook andere 'wetenschappelijke' proeven gedaan. Zo konden bezoekers in de Python kijken hoe middelpuntvliedende kracht werkt door met een bekertje water aan boord te gaan. Uit het experiment blijkt dat het water in het bekertje blijft als je over de kop gaat. Maar in de zogenoemde kurkentrekker werden de inzittenden van de achtbaan drijfnat.
Dat had ik wel willen zien: zit je lekker in de achtbaan, krijg je met deze temperaturen een glaasje water over je heen gekieperd!!! :lol:
Wat je leuk vindt, ik ben doodsbang voor die machines. mij krijg je der niet in
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:28
Dan moet je niet naar sixflags gaan... Ik was er met m'n vriendje heen geweest maar na twee achtbanen was hij al misselijk.....
Mannen....het zijn toch bange wezentjes eigenlijk ;)
Mij zal je daar niet aantreffen
Heb je nog meer van dit soort berichten? Stukken beter dan de gebruikelijke moord en doodslag.
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:51
Nog een vrolijk bericht? Ik zal eens kijken.....
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:52
Snoep
Een 5-jarige jongen heeft tijdens een bruiloft in de Duitse plaats Alzey per ongeluk een deel van de bruidsgiften gebruikt om snoep te kopen. De jongen wilde met een biljet van 500 euro lekkernijen kopen bij een tankstation. Het jongetje bleek bij zijn moeder om snoep gezeurd te hebben. Toen zij genoeg had van zijn gebedel gaf ze hem toestemming om wat geld uit de slaapkamer te halen. De moeder was echter vergeten dat daar ook de giften voor het bruidspaar lagen. (NU.nl)
Ja deze is ook wel komisch....
een beetje humor is niet weg zo vlak voor het weekend...
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:53
Kraai
Kattenvoer gedrenkt in een stevige fruitschnapps heeft de nodige opschudding veroorzaakt in Duitsland. Een kraai snoepte van het alcoholische lokaas en viel vervolgens een vrouw en jong meisje aan. De gealarmeerde politie heeft de gewelddadige kraai 'aangehouden'. De kraai was volledig van de kaart. Het beest sliep zijn roes uit in een dierenasiel. (NU.nl)
En nog een: drink met mate is hier het devies!!
babyvanbelisma
17-10-2003, 14:55
Anticonceptiepil tegen rattenplaag in Shanghai
Uitgegeven: 16 oktober 2003 15:34
SHANGHAI - In de Chinese stad Shanghai hebben de autoriteiten in hun strijd tegen het groeiend aantal ratten naar een nieuwe middel gegrepen. In plaats van vergif gaan de autoriteiten de plaag te lijf met anticonceptiepillen, zo meldden Chinese staatsmedia donderdag.
De pil moet het rattengif vervangen omdat het gif de ratten slechts twintig dagen buiten de deur houdt. Zodra er nieuwe jongen zijn, komen de ratten weer terug naar de huizen, aldus de mediaberichten. In een drie maanden durende campagne zal tien ton van de anticonceptiepillen op 300.000 locaties worden verspreid.
Deskundigen hopen de rattenpopulatie uiteindelijk uit te roeien. De pillen zijn bedoeld voor mannetjesratten en moeten de zaadproductie stoppen. Een voordeel van de pillen is dat ze niet schadelijk zijn voor mensen of andere dieren, aldus een functionaris van de stadsvolksgezondheidsdienst.
En dat was dan de uitsmijter!! Wat zal de katholieke kerk hiervan zeggen???
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik begin weer een beetje vrolijk te worden!!!!!!
babyvanbelisma
17-10-2003, 15:28
Long live the fun in life!!!!
:boogie: :boogie: :boogie:
Dit durf ik wel
Reuzenrad
China krijgt bij de Olympische Spelen in 2008 's werelds grootste reuzenrad. Een buitenlands bedrijf wil er 100 miljoen dollar instoppen. Het reuzenrad krijgt een diameter van 210 meter en is daarmee veel groter dan het exemplaar in Londen dat 132 meter telt. Singpore bouwt aan een reuzenrad dat 170 meter hoog wordt. In het Chinese reuzenrad kunnen 720 mensen tegelijk ronddraaien.
Origineel gepost door babyvanbelisma
Long live the fun in life!!!!
:boogie: :boogie: :boogie:
Yes............ :D
http://www.sargasso.nl/pix/augustus2003/group%20photo.jpg
:zwaai:
Nederlandse zonnewagen Nuna II blijft aan kop
Uitgegeven: 20 oktober 2003 10:23
DARWIN - De Nederlandse zonnewagen Nuna II blijft ook op de tweede dag aan kop van de World Solar Challenge, de race voor auto's op zonne-energie in Australiƫ. Dat meldde een woordvoerder van het Nederlandse team maandag. Meer bijzonderheden zijn nog onbekend.
De 29 teams uit de hele wereld rijden elke dag van 08.00 tot 17.00 uur (locale tijd). De race gaat van Darwin in het noorden naar Adelaide in het zuiden van Australiƫ, over een afstand van 3010 kilometer.
Op zondag, de eerste dag van de monsterrace, legde de Nuna II een afstand af van ruim 700 kilometer en nam daarmee de koppositie in. Het Nederlandse team hoopt woensdag als eerste over de finish te komen. De zonnewagen wordt in Australiƫ al 'de vliegende Hollander' genoemd.
Had niet verwacht dat ze het weer zo goed zouden doen.
Waar een klein land waar de zon niet vaak schijnt, goed in kan zijn.
babyvanbelisma
20-10-2003, 12:47
Ja, en de zon gaat hier in de komende jaren steeds meer schijnen dus wie weet...
Nobelprijs winnares wil mensenrechtencentrum
Uitgegeven: 20 oktober 2003 07:17
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2003 07:18
TEHERAN - Shirin Ebadi, de Iraanse winnares van de Nobelprijs voor de Vrede, wil in haar land een juridisch centrum opzetten dat zich bezig gaat houden met het bestrijden van schendingen van mensenrechten. Dat meldde het Iraanse dagblad Yass-e No zondag.
Volgens de krant wil de 56-jarige Ebadi ervoor zorgen dat burgers klachten kunnen indienen bij het centrum, dat verbonden is aan de Vereniging van Iraanse Advocaten. In het plan van Ebadi is geen belangrijke rol weggelegd voor internationale organisaties. De laureaat vindt dat Iran zijn problemen in eerste instantie zonder bemoeienis van buitenaf moet zien op te lossen.
Shirin Ebadi is de eerste moslimvrouw die de Nobelprijs voor de Vrede heeft gewonnen. De Iraanse juriste en mensenrechtenactiviste was 's lands eerste vrouwelijke rechter voordat de islamitische revolutie van 1979 haar dwong haar positie op te geven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.