Bekijk originele versie : Verschil tussen een bruiloft van Berbers en Arabieren??
Ik vraag me af he, want ik heb gehoord dat er wel degelijk verschillen zitten in berberse en arabische bruiloften.Zoals dat de vrouw op het huwelijks feest haar ouders niet kan zien enzo en dat de mannen en vrouwen apart zijn??!Ja is dat waar en zijn er nog meer verschillen??
Boessa miiijjj
Ieder heeft zijn eigen manier van bruiloft vieren.
Ik ben berber en mijn zus is pas gelden getrouwd en dat was gewoon gemengt.
Dus het ligt niet aan berbers of arabieren......:p
NisrinneBeauty
17-10-2003, 13:10
hoezo oh gelukkig, ben je van plan met een berber te trouwen ofzo.
chuckYou
17-10-2003, 13:10
maar arabieren dansen toch altijd met hun haar:D??? dat doen wij amazighen niet.....toch of was dat ook zahia bij jou zus'bruidloft in begrepen:D
Wij zijn berbers en doen niet gemengt!!! dat ligt gewoon aan de mensen zelf streng o niet streng....
NisrinneBeauty
17-10-2003, 13:16
En onze feesten, van de berberen, zij ook heel erg leuk en gezellig ook al doen we het niet altijd gemengd.
Jawhara23
17-10-2003, 13:16
verschilt per familie, mix of niet
wat betreft dansen en het haar los schudden dat is afhankelijk van de persoon en niet afhankelijk van afkomst!
bij wie mag de bruid de ouders niet zien tijdens de feestdagen??? nooit van gehoord!
MISS_ANISSA
17-10-2003, 13:17
Origineel gepost door NisrinneBeauty
En onze feesten, van de berberen, zij ook heel erg leuk en gezellig ook al doen we het niet altijd gemengd.
ja tog :p maar het ligt echt niet aan berbers en arabierenhet ligt echter wel aan de mensen zelf :zwaai:
jA zeker maar ik bedoel niet dat berberse feesten leuk kunnen zijn,maar het is gewoon dat ik op mn eigen bruiloft wel mn ouders bij me wil hebben.Dat vind ik het belangrijkste.
Abdel0095
17-10-2003, 15:02
Een gemengde bruiloft is gezellig, maar het is wel haram!
angelwoman
17-10-2003, 15:13
een bruiloft houden is op zich al haram, maar zoals ik op de andere topic had gereageerd het ligt aan de mensen zelf :doe je het gemengd of doe je het apart, of je nou berber,arabier, sousie of wat dan ook bent
tatouzient
17-10-2003, 15:18
Origineel gepost door chahraz
jA zeker maar ik bedoel niet dat berberse feesten leuk kunnen zijn,maar het is gewoon dat ik op mn eigen bruiloft wel mn ouders bij me wil hebben.Dat vind ik het belangrijkste.
het is toch normaal da je ouders aanwezig zn op je bruiloft
kweet ni van wie je het gehoord hebt, maar da slaat nergens op
en ivm het gemengd zn: ik vind persoonlijk als de bruiloft gemengd is, da zowel de vrouwen àls de mannen, zich ni helemaal laten gaan.
bisous xxx
Abdel0095
17-10-2003, 16:13
Origineel gepost door angelwoman
een bruiloft houden is op zich al haram, maar zoals ik op de andere topic had gereageerd het ligt aan de mensen zelf :doe je het gemengd of doe je het apart, of je nou berber,arabier, sousie of wat dan ook bent
Een bruiloft haram??!! Als ik jou was, zou ik de boeken er nog maar eens op nakijken, want een bruiloft is verplicht in de Islam. Zo laat je de mensen namelijk weten dat je in het huwelijk bent getreden!
MISS_ANISSA
17-10-2003, 16:18
Origineel gepost door angelwoman
:confused: kifesch .......van wie heb je dat geleerd meid ..als het haram was dan zouden ze geen bruiloften geven ...nee hoor het is echt niet haram het moet wel gebeuren :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.