Bekijk originele versie : Onbegrip in Nederland: waar eindigt dit?
babyvanbelisma
17-10-2003, 11:47
Vanochtend stond er in de metro een column van Theo van Gogh met daarin het volgende.
Burgemeester in oorlogstijd want Allah weet het beter.
Laf & lui, noemt partijgenoot Rottenberg(PvdA) hem, maar vermoedelijk wil de burgemeester van Amsterdam vooral aardig gevonden worden en dat levert - met het vermoeide cynisme dat de ware bestuurder kenmerkt - gebabbel op als 'ik wil de boel bij elaar houden'. Wat dat is, 'de boel bij elkaar houden', konden autochtone burgers voor 't eerst ervaren toen in de dagen na 11 september 2001 de burgemeester van Amsterdam met de pet in de hand op bezoek ging bij een moskee; burgemeester legde de gelovigen uit dat wij in Amsterdam niets tegen de islam hebben, integendeel. In mijn onschuld verwachtte ik daarna een opsomming van de burgerlijke vrijheden die ook voor islamieten in dit land de moeite waard zouden kunnen wezen, zoals daar zijn scheiding van kerk en staat, vrije meninsuiting, vrijheid van godsdienst, gelijkberechtiging van man en vrouw, het recht om openlijk homo te zijn, het recht op Allah belachelijk te maken en Zijn gelovigen te kweten, enz. enz.
Maar niets van dat al; terwijl tot op de Veluwe Marokkanen feest vierden om de meer dan tweeduizend doden in New York, stond burgemeester pal om de boel bij elkaar te houden. Als zijn partijgenote Fatima Elatik - zonder twijfel de domste troetel-allochtoon die de PvdA heeft weten voort te brengen - in de krant laat nteren: "Wij zijn hier, wij gaan hier niet meer weg en daar moeten jullie maar an wennen!", zal burgemeester geen wenkbrauw fronsen. De haat en agressie tegen 'jullie ' die achter zo'n op het eerste gezicht onschuldige uitspraak schuil gaat, wordt door burgemeester van harte onderschreven.
Burgemeester galmt liever wat op 4 mei over de Nederlanders die'anderen' niet willen begrijpen, terwijl Marokkaanse jongens voetballen met de grafkransen 'voor hen die vielen'. Dat was ongelukkig natuurlijk, zoals 't ook pijnlijk was dat een meerderheid van Marokkaanse kleuters anti-semitische teksten bezigt. Die kleine lievelingen gaan helemaal bekeerd worden nu burgemeester en wethoudere Oudkerk hebben aangekondigd 'desnoods'zelf voor de klas te zullen gaan staan.
Geen zee gaat onze wakkere bestuurders te hoog. Vervelend is dan wel weer dat 't laatst een groep van overwegend Marokkanen was - altijd een groep natuurlijk - die die zwerfster om zeep hielp. Mevrouw had 't gewaard om 'k.utmarokkanen' te roepen, maar daar heeft burgemeester het liever niet over. Zou burgemeester wel z'n mond hebben durven opentrekken als partijgenoot Oudkerk om diezelfde uitspraak zou zijn doodgeschopt door diezelfde k.utmarokkanen?
Burgemeester denkt dat tolerantie hetzelfde is als buigen voor de Vijfde Colonne van de geitenne.ukers. Afkomstig uit de zwarte bergen van het Staphorst van Marokko, terroriseert die al jaren andersdenkenden, ongelovigen, vrouwen, joden, homo's en - in het algemeen- autochtonen. Jawel, haast ik me hieraan toe te voegen, ik weet zeker dat er ook niet-agressieve Marokkanen in Nederland wonen, en liberale moslims zelfs. Maar het eigenaardige is, die hoor je eigenlijk nooit, zelfs niet als de burgemeester van Amsterdam een dringend beroep op hen doet om nu endelijk eens aan het publieke debat deel te nemen.
zou het kunnen dat liberale, verdraagzame Marokkanen beter dan burgemeester weten wat voor vlees ze in de kuip hebben? Zou 't kunnen dat zij zich geen illusies maken over de vrome tronies van de imams en het geloei over 'respect' uit de monden van het fascistisch gepeupel dat namens Allah over straat marcheert?
Job Cohen, burgemeester, wast zijn vuile handen in onschuld. De imams knikken tevreden en weten; hij komt toch wel in de hel.
wat is dit? Weet je wat het is: Treurig, dat het alleen maar slechter en slechter wordt. ik hoor een paar keer per dag dit soort negatieve dingen. Wat moet je ermee?
wat is dit? Weet je wat het is: Treurig, dat het alleen maar slechter en slechter wordt. ik hoor een paar keer per dag dit soort negatieve dingen. Wat moet je ermee?
Zorgen dat jouw kaaskop-buurman wel een goed beeld over marokkanen heeft
Origineel gepost door rnaj
Zorgen dat jouw kaaskop-buurman wel een goed beeld over marokkanen heeft
Het is altijd hetzelfde
jij mag blijven en de rest mag oprotten...
Zo een beeld..??
Elberfeld
17-10-2003, 12:16
Ik snap de aanpak van burgemeester Cohen ook niet helemaal.
Afgelopen seizoen riepen een paar FC Utrecht-hooligans vanuit een trein bij de Ajax-ArenA iets dat klonk als "Machlas, Machlas, koning van het gras" (maar dan de antisemitische versie). De trein werd zonder pardon door Cohen terug naar Utrecht gestuurd. Dat er ook onschuldige supporters gestraft werden was jammer, maar "dat is het risico dat je neemt als je bij die anderen in de trein stapt", aldus Cohen.
Maar als een paar marokkaanse rotjongens tijdens twee minuten stilte Dodenherdenking iets roepen dat klinkt als "Joden zijn in de mode" (maar dan de antisemitische versie), dan vindt de weledele burgemeester dat er niet gestraft mag worden, maar dat er een 'goed gesprek' moet plaatsvinden, want "als je ze straft,dan komen ze daarna weer vrij en zijn ze niet van mening veranderd" aldus dezelfde Cohen.
Ik ben door deze 'move' verrast. Als ik Utrecht-supporter was, zou Cohen mij maar eens moeten uitleggen waarom een trein met grotendeels onschuldige Utrecht-supporters zonder pardon de stad uit wordt gezet, terwijl Marokkanen er voor hetzelfde er met een slap gesprekje vanaf komen.
En als ik Marokkaan was geweest, zou Cohen mij moeten uitleggen waarom Utrechters mogen denken wat ze willen, terwijl Marokkanen ge-indoctrineerd moeten worden.
Zou er iemand zijn die me zou mij kunnen bevrijden van mijn verbazing?
babyvanbelisma
17-10-2003, 12:34
Maar kruisvaarder, wat jij nu doet is ook generaliseren. 'marokkanen' zijn 17 keer zo gewelddadig als nederlanders? dus een marokkaanse huisvrouw is 17 keer zo crimineel als een man die zijn vrouw of kind in stukjes hakt?
Als je een mening geeft, doe dat dan wel genuanceerd...
babyvanbelisma
17-10-2003, 12:50
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Het kan mij niets schelen waar het aan ligt, maar duidelijk is dat Marokkaanse jongens totaal losgeslagen zijn. Ze luisteren nergens meer naar en zeker niet naar een Nederlandse politieagent. Straffen helpt niet, zeker de softe straffen in Nederland niet, daar lachen de gasten alleen maar om.
Het is echt verbaasinwekkend hoe zo'n kleine gemeenschap zoveel kl.ootzakken van jongeren voort kan brengen. Het is zo erg dat mensen te bang zijn om aangifte te doen van deze groepen jongeren. 1500 in Amsterdam alleen al, 1500 jongeren die totaal geen respect hebben voor onze samenleving.
Dat moet wel aan de opvoeding liggen, waar anders aan. Op 5 jarige leeftijd begint de jodenhaat al.
Je schrijft over onbegrip. Moet de Nederlandse gemeenschap begrip hebben voor deze jongeren? Zolang dit soort jongeren gewoon losgelaten worden door de ouders heb ik er totaal geen begrip voor en houd de Marokkaanse gemeenschap een slechte naam. En geheel begrijpelijk
Ik begrijp wel wat je duidelijk wilt maken, echt waar. Maar wat ik wil zeggen is dat het gewoon in en intriest is ongeacht hoe het probleem tot stand is gekomen en wie er schuld heeft en wie niet.... Er zal vast wel wat aan de opvoeding van sommige marokkanen mankeren en als daar wat aan gedaan moet worden dan ligt dat inderdaad aan de ouders.
Kijk naar de niet-islamitische nederlanders die hier op het forum te vinden zijn. Ik vind dat positief, omdat die in ieder geval open staan voor meningen en andere ideeen. Je hoeft het er helemaal niet mee eens te zijn, maar je toont interesse. Daar mag je best wat voor terug verwachten van de andere kant en als dat gebeurt dan heb je een wisselwerking. Wat mij irriteert is dat veel nederlanders met de meute meepraten. Mensen die eigenlijk niet weten waar ze het over hebben maar toch maar wat zeggen. Snappie?
Origineel gepost door D_Warrior
Het is altijd hetzelfde
jij mag blijven en de rest mag oprotten...
Zo een beeld..??
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt.
Watik hier op het forum regelmatig lees is dat marokkanen wel klagen over het beeld van hollanders over de marokkanen, maar er geen energie willen steken om dat beeld te veranderen.
Ik ben het dan toch echt met shahinda35 eens (alweer) als ze zegt
De marokkaanse gemeenschap moet nu meer dan ooit collectief worden of in ieder geval zoeken naar een dialoog onderling maar ook met de buiten wereld.
babyvanbelisma
17-10-2003, 13:13
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Nederlanders hoeven elkaar helemaal niet na te praten want elke Nederlander in de grote steden heeft bijna persoonlijke ervaring met de gezellige multiculturele Marokkanen of ze kennen wel iemand die er ervaring mee heeft ik ook.
Ik ken ook meisjes die ervaring hebben met dit soort Marokkanen, dat meisje is nu een stuk minder knapper dan eerst als je begrijpt wat ik bedoel. Ik praat dus helemaal niemand na.
Als deze sh.it nog veel langer doorgaat en de politie doet er niets aan denk ik echt dat de Marokkaanse gemeenschap een probleem hebben, praten en jeugdwerk lossen geen totaal niets op, deze jongens hebben geen interesse in Nederlandse jeugdwerkers. Ze hebben totaal geen respect voor Nederlanders in het algemeen.
Dit is een probleem van de Marokkaanse gemeenschap zelf. Dit zijn hun kinderen en zij mogen dit oplossen.
De marokkaanse gemeenschap moet dit inderdaad zelf oplossen. Ik hoop dat er snel verandering in komt. Maar ik vraag me af of de nederlanders ooit nog in staat zullen zijn, na positieve verandering, hun beeld bij te stellen....
Ik denk niet dat eht goed is als we gaan denken dat de marokkaanse gemeenschap dit zelf op moet|kan lossen.
Als we de verantwoordelijkheid van het oplossen van het probleem bij de marokkanen leggen, dan moeten ze ook vrij een oplossing kunnen kiezen.
BV door Islamitische wetgeving in te voeren in Amsterdam West.
Dit is een Nederlands probleem van en door nederlanders en dat moeten we samen oplossen.
babyvanbelisma
17-10-2003, 13:25
Ja maar dan moet er wel intensief samengewerkt worden. En opvoeden kunnen alleen ouders, daar kan je geen anderen voor gebruiken.
Rnaj, jij kunt toch goed met je buurtgenoten opschieten?
Origineel gepost door babyvanbelisma
Jawel, haast ik me hieraan toe te voegen, ik weet zeker dat er ook niet-agressieve Marokkanen in Nederland wonen, en liberale moslims zelfs. Maar het eigenaardige is, die hoor je eigenlijk nooit, zelfs niet als de burgemeester van Amsterdam een dringend beroep op hen doet om nu endelijk eens aan het publieke debat deel te nemen.
zou het kunnen dat liberale, verdraagzame Marokkanen beter dan burgemeester weten wat voor vlees ze in de kuip hebben? Zou 't kunnen dat zij zich geen illusies maken over de vrome tronies van de imams en het geloei over 'respect' uit de monden van het fascistisch gepeupel dat namens Allah over straat marcheert?
Beste Theo van Gogh,
"Die" Marokkanen zijn er wel degelijk,
maar die hebben het te druk met werken, een beetje van het leven genieten, dagelijkse prive beslommeringen en zijn geen politicus.
En ja zeker, ik maak mij geen illusies over de vrome tronies van de imams, priesters en rabbi's die namens "God/Allah/Jahweh" onzin verkondigen.
:D
It;s friday, let's party ........
shake that ass, baby :D
http://www.bellydc.com/photos2000/Farah.jpg
:zwaai:
Sorry Rnaj,
Jij zegt dat de Nederlanders moeten helpen bij het oplossen van dit probleem. Maar ik ben het eens met kruisvaarder dat een groot stuk van de oorzaak van dit probleem ligt in de opvoeding van de jongeren. En hoe kan de Nederlandse samenleving de Marokkaanse ouders duidelijk maken hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
Dat het wel duidelijk te maken heeft met de opvoeding is volgens mij af te leiden aan het grote verschil tussen de Marokkaanse jongens en de Marokkaanse meiden.
De meiden worden beschermder en strakker opgevoed en krijgen niet de mogelijkheid om de hele dag op straat rond te hangen zoals de jongens. Het gevolg hiervan is dat de meiden zich meer richten op hun studie en niet zo snel uit school vallen.
Er zijn zeer veel succesverhalen van Marokkaanse meiden die het zeer goed doen op school en die een hogere opleiding of een universitaire studie volgen en met succes afronden.
Waarom lukt het deze meiden wel om zo ver te komen, en vervallen zeer veel Marokkaanse jongens in de criminaliteit.
Je maakt mij niet wijs dat er zoveel verschil is in intelligentie tussen de Marokkaanse meiden en jongens.
De Marokkaanse gemeenschap, en met name de criminele jongeren die deze gemeenschap een slechte naam geven, is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. We kunnen ze niet steeds aan het handje houden als er weer iets mis dreigt te gaan.
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ja maar dan moet er wel intensief samengewerkt worden. En opvoeden kunnen alleen ouders, daar kan je geen anderen voor gebruiken.
Rnaj, jij kunt toch goed met je buurtgenoten opschieten?
Ik kan prima met mijn buren opschieten.
Kruisvaarder69,
Om in jouw gedachte gang te blijven.
Wat verwacht je nou van een gemeenschap die zijn kinderen niet kan opvoeden, dat ze vervolgens wel in staat zijn om te veranderen.
nee dus, ik geef toe binnen de marokkaanse gemeenschap moet wel wat veranderen. Ze moeten bv toegeven en bespreekbaar maken dat er maatschappelijke problemen zijn met jongeren die een marokkaanse afkomst hebben.
maar de echte oplossingen zullen alleen maar werken als we het samen doen...
Origineel gepost door Abracadaver
Misschien ligt er een mooie taak voor je in de politiek met een eigen partij, als tegenhanger van abu jah jah.
Of wacht je nog even tot 2006 om je daarna verkiesbaar te stellen als burgemeester ?
Hahaha...................wiet weet :D
De MSDR partij..... :D
(wat zou dat betekenen ?)
;)
[
Het lijkt wel of Marokkaanse ouders het geen zak kan schelen.
[/B]
We geven de ouders voor elke overtreding van hunner nakomeling een boete van 5000 euro.
Moet jij eens opletten hoe snel ze het wel een zak kan schelen.
(oeps, wat zeg ik nu......... :D )
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.