Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geldproblemen door KLOTE - EURO!!!

LZN
17-10-2003, 09:52

Ik schrijf dit niet voor mezelf maar ik zie een hoop vrienden en kennissen om mij heen die sinds de invoering van de euro diep in geldproblemen raken. Ik noem maar even een voorbeeld: even wat boodschapjes halen bij AH (verder zit er geen andere supermarkt in de buurt), dan ben je al gauw 20 euro kwijt voor een klein tasje met wat nodige dingen erin. Ziekenfondspremies, kleding, noem maar op.....Het is toch echt niet meer normaal hoeveel ze er voor vragen? Ik vindt het echt niet meer normaal dat de regering steeds maar strengere maatregelen gaat nemen wat betreft eigen bijdrages voor ziekenhuis, tandarts en dokters bezoeken etc. Het leven wordt steeds harder hier in dit kleine k*tland, dankzij dat alles gewoon duurder is geworden en dat we blijkbaar maar nog steeds niet aan die euro gewend zijn want ook ik zelf reken nog steeds alles om in guldens! Ik wou dit gewoon ff kwijt want die euro zit me tot hier!.

RitaMaria
17-10-2003, 09:58
Origineel gepost door mauritaniagirl Ik schrijf dit niet voor mezelf maar ik zie een hoop vrienden en kennissen om mij heen die sinds de invoering van de euro diep in geldproblemen raken. Ik noem maar even een voorbeeld: even wat boodschapjes halen bij AH (verder zit er geen andere supermarkt in de buurt), dan ben je al gauw 20 euro kwijt voor een klein tasje met wat nodige dingen erin. Ziekenfondspremies, kleding, noem maar op.....Het is toch echt niet meer normaal hoeveel ze er voor vragen? Ik vindt het echt niet meer normaal dat de regering steeds maar strengere maatregelen gaat nemen wat betreft eigen bijdrages voor ziekenhuis, tandarts en dokters bezoeken etc. Het leven wordt steeds harder hier in dit kleine k*tland, dankzij dat alles gewoon duurder is geworden en dat we blijkbaar maar nog steeds niet aan die euro gewend zijn want ook ik zelf reken nog steeds alles om in guldens! Ik wou dit gewoon ff kwijt want die euro zit me tot hier! ----> De Euro :auw: <----Rita Als dit niet duidelijk is over hoe ik over de :zweep: <---Euro denk dat weet ik het ook niet.. Zelfs in mijn geval (tweeverdiener ) is het een struggle elke maand :kwaad:

Gelti
17-10-2003, 10:08
Ja, ik herken het wel inderdaad maar het is echt even keuzes maken en alles op een rijtje zetten. Ga in ieder geval voor januari naar de tandarts, kan je heel wat schelen :-) hihi Ik ging bijna elke week naar de stad, nu dus niet meer. Ik kom altijd wel thuis met iets en als je niet gaat kan dat dus niet. Verder vast sparen regelen met je bank, hoef je ook niet meer naar om te kijken. Vaste lasten, automatisch af laten schrijven. Zo weet je dat datgene wat je over houdt ook echt datgene is wat je mag uitbesteden per maand. Zo probeer ik het een beetje te regelen, ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar je heb inderdaad gelijk alles is duurder geworden. Kleding is gewoon niet normaal meer en daar wordt ik dus helemaal niet vrolijk van :-(

Dylaker
02-11-2003, 22:39
Jullie hebben gelijk! De Euro is bedacht door dhr Duisenberg. Kennen jullie dat liedje van 'Ook dat nog'? O wat erg! Ik heb de ziekte van Duisenberg! :boogie:

HeyoanQT
03-11-2003, 00:19

Het is een logisch gevolg dat voortvloeit uit de massale uitkeringsfraude die er plaats vind in de Nederlandse Maatschappij, tezamen gepaard met een overheid die niet met geld om kan gaan en in absurde dingen investeert die er toe hebben geleid dat alles massaal duurder is geworden. Ik vind de euro een steengoeie munt, het dwingt je namelijk om er een goed financiele structuur in je huishouden erop na te houden, en je gaat bovendien prijsbewuster nadenken , inplaats van elke keer naar de mobiele telefoon te grijpen pak je nu de veel goedkopere en net zo makkelijke huiskamertelefoon :rolleyes::D

Bidawi_Mazlot
03-11-2003, 00:44
:giechel: wat is hier aan de hand?, ik zie bijna alle kaaskoppen bij een EURO topic hahahaha......rustig ademhalen de Euro komt net zo hard bij ons als bij jullie.....alleen wij geven ons leven niet op voor geld.....stelletje gieren bij elkaar! :D

HeyoanQT
03-11-2003, 00:55
Hoezo gier, ik heb mijn wil in het stoffelijke allang verloren, ik zoek slechts het geestelijke :engel:

Bidawi_Mazlot
03-11-2003, 01:03
Origineel gepost door HeyoanQT Hoezo gier, ik heb mijn wil in het stoffelijke allang verloren, ik zoek slechts het geestelijke :engel: Was dat maar waar, dan kon ik met gerust hard met jou door 1 deur....naar het nu uitziet zal dat lang niet gebeuren.....gieren hebben geen waarde meer, ze doen alles voor de huidige Euro....ik weet zeker als jou een lekker mals Marokkaanse koekje geef en na deze eenmaal geproefd te hebben, jij de piep van je pop aan mij zal geven..... :D Nederlanders staan daar van oudsher om bekend ''give me some freedom and i'll give you my back''.....bij mij hoef je met zo'n mentaliteit niet te zijn....vraag of Rnaj misschien terug wil komen, mij niet gezien :D Geintje!!! :zwaai: voor de homo's en lesbo's onder ons