Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : koolhydraatgevoelig!!

Nogatlady
17-09-2007, 15:18

Wie heeft dat ook ? Gek.. ik wist niet het bestond.. maar ik weet wel dat ik er last van heb. Zoizo .. is de Marokkaanse keuken niks voor mij ... Tenminste veel dingen zijn voor mij een Ellende .. Gevolgen van te veel Koolhydraten: *Lichamelijke conditie waarbij ik problemen ondervinden om koolhydraten goed te verwerken in mijn lichaam, wat resulteert in een pafferig uiterlijk en andere onaangenaamheden zoals weinig energie. Verschikkelijk..! Ik moet wel met mate eten.. ik mag maar 1 soort Koolydraat per dag. Dus of 1x brood of 1x pasta of 1x rijst..etc. Lastig hoor.

Azhaar
17-09-2007, 15:20
Vooral met de ramadan, al die lekkere broodjes de worden klaar gemaakt :jammer:

noona
17-09-2007, 15:23
oeff ja ik ken het, en wat vind ik het lekkerst van allemaal? juuisst brood! als brood niet bestond was ik sowieso een stuk slanker

Nysha
17-09-2007, 15:31
huh hoe weet je of je dat hebt? heeft dit iets te maken met een spastische darm??

Nogatlady
17-09-2007, 15:32

Vooral met de ramadan, al die lekkere broodjes de worden klaar gemaakt :jammer: Ja precies. En Omdat je de hele dag niet eet... verlangt je lichaam juist naar koolydraten .. de ellende is is dat het op deze manier nog harder aan komt. Pfff!

NoHide
17-09-2007, 15:34
huh hoe weet je of je dat hebt? heeft dit iets te maken met een spastische darm?? spastische darm heeft niks met koolhydraten te maken. Ik heb er ook last van :moe: Alleen gezond eten en lactosevrij melk drinken helpt bij mij.

Nogatlady
17-09-2007, 15:34
oeff ja ik ken het, en wat vind ik het lekkerst van allemaal? juuisst brood! als brood niet bestond was ik sowieso een stuk slanker Brood is lekker. Zolang ik het alleen bij bruin brood houw... is het nog wel te toen natuurlijk met mate... Wit brood is voor mij een Ramp. Marokkaanse keuken zonder brood is bijna onmogelijk jahh ....

Nogatlady
17-09-2007, 15:37
huh hoe weet je of je dat hebt? heeft dit iets te maken met een spastische darm?? Nee heeft niks met mijn darmen te maken. Je lichaam scheidt een hormoon af met de naam (insuline) die in de alvleesklier (pancreas) wordt gemaakt - als reactie op het eten van koolhydraten. Eén van de voornaamste functies van insuline is het stabiliseren van pieken in je bloedsuikergehalte, dus als er meer bloedsuiker is dan er normaal is zorgt (insuline) ervoor dat dit weer terug naar een normaal niveau wordt gebracht. Die pieken worden normaal geactiveerd wanneer je suikers of koolhydraten eet.

Nysha
17-09-2007, 15:39
oooooohw oke!! vervelend hoor meis...succes in ieder geval...en pas op voor suikerziekte zorg nu goed voor jezelf. men zus moet 4 keer per dag spuiten en dat is geen pretje! @nohide....wordt het bij jou ook erger als je stress hebt?