Bekijk originele versie : Leuke dingen die je op vakantie hebt meegemaakt
Er valt altijd wel wat mee te maken in Marokko, er zijn zoveel verhalen maar ik zal er eentje van deze zomer vertellen.
Ik stond s'avond op mijn balkonnetje, zie ik ineens mijn neef lopen samen met een vriend van hem, dus ikke zwaaien. Zwaait ie terug en gebaart ie mij om stil te zijn, Ik dacht oh die is weer eens iets van plan, want ik zag mijn zus beneden naar de garage lopen. Loopt ie aan de andere kant van zijn vriend en schuilt achter hem, en roept psst, hey psst, meisje. Dus mijn zus d8 nee he, weer die mafketels. Dus zonder om te draaien steekt ze zo haar middelvinger op. Nog een keer hey psst, hey psst, ik praat tegen jouw hoor (sawaregh akiethem). Zegt mijn neef zo in het marokkaans. Zegt me zus zo; ga met je moeder praten man (roegh siewar ek yemmesh) , en ze draait zich zo om, en schrikt zich kappot, en begint keihard te lachen. Zegt mijn neef zo; jah, ik ga straks wel met mijn moeder praten hoor.
Was wel een leuk moment. ik zal er later nog een paar melden....
we zaten zo in de auto en mijn broer ging benzine tanke dus toen keek ik zo naar hem emn er zat iets op hem eerst dat ik een tak ofso maar toen kwam hij naar binnen en ik zeg zo er zit iets op je en presies op dat moment springt die sprinkhaan op zijn hoofd ( hij was 15 cm zo lang ern bruinig ) dus ik schreeuw zo en spring de auto uit alle mensen keken mij raar aan
ik stond voor ***
ik had nog nooit zo een grote sprinkhaan gezien
Angel_fatima
16-08-2002, 15:19
een aantal jaar terug op vaknatie in marokko, zijn we voor 1 dag naar rif gegaan, dat was eerste keer ben daar namelijk nooit geweest en mijn ouders wilde weleens hun huisje zien wat ze daar hadden achter gelaten en de mensen bezoeken die 15jaar niet meer hadden gezien. we komen daar aan ging we bij een of andere oom van mijn vader op bezoek, zag daar allemaal kleine kinderen en ik haat het als mensen mij blijven aan staren en ik eet ook nooit bij mensen die ik niet ken dus toen ze wat te eten hadden gemaakt heb ik niet gegeten en hun raar kijken van waarom eet jij niet, ik van ja ik heb geen honger mijn ouders schamen en zeggen dat normaal ook niet zoveel eet. ok wilde mijn ouders na het eten evve buiten gaan wandelen en alle andere oude kenissen opzoeken en al ik had daar totaal geen zin in dus ik zei tegen me vader geef me de sleutels van de auto, toen ben ik in de auto blijven zitten, ewa eenmaal in de auto kwamen echt veel kleine kinderen om de auto staan echt alsof ze nooit een auto hadden gezien, ewa toen later kwamen me ouders en er liepen een paar vrouwen met mijn moeder mee en ze begonnen me te roepen maar ik kende die vrouwen niet en dacht van waar kennen z mij ze hebben mij nog nooit gezien. ewa ik was zo onbeleefd om in de gewoon in de auto te blijven. we gingen eindelijk weg mijn moeder was boos ze zei mensen gaan elkaar bezoeken en jij gaat in de auto zitten, waarom ging je die vrouwen niet groeten die je riepen dat waren gewoon tantes van je, ik van ja ik ken ze niet en ik heb toch niet gezegd dat ik hier naar toe wilde komen, wajow was echt erg. ik heb gezworen dat ik daar nooit meer naar toe ga,
ewa dat was 1 van de dingen die ik had mee gemaakt
oja mijn schoonzus was naar kempoe geweest en toen had ze een lief konijntje meegenomen
dus wij doen dat in patjoe en vertroetelen dat maar nadat ze gewnd was begon ze steeds meer uit haar hoekje te komen
toen ging ze opeens keihard naar de woonkamer rennen en ging onder mtaarw verstoppen .
dus ik pak een bezem en probeer haar eruit te jagen ze rende dus toen mijn kant op en wat doe ik
ik ren keihard weg waardoor zij nog meer schrok en keihard wegrende we hebben het hele huis afgezocht toen we haar onder diezelfde mtaarw vonden
en toen later deden we de patjoe dicht
wat doet zij
zij sprong over een 1 meter hoge raam
die van nederland zijn slap als je ze met die van maroc vergelijkt
ik vond haar opeens niet meer lief en genoot er van toen ik 'r later die week op at :D
saidaaatje
16-08-2002, 16:20
hmmm vorig jaar in al hoceima waren toch altijd van zon concerten en dan ook die kraampjes nou ik ging dus daarnaartoe op een avond en t was pokkwewarm..en wij liepen dus richting dat podium en op een gegeven moment liep ik alleen omdat t zo druk was en die mensen niet aan de kant wilden.op ene gegeven moment voeldeik een hand op me **** en ik keek verschrikt op en was t ram zon ilie die me ass had aan geraakt en ik meteen gaan schelden tegen hem..hij qwist niet dat die meemaakte ik wilde m eerts daar beneden schoppen want ik had van die puntschoenen maar ik d8 nee laat maar.maar hij dacht echt dat me zo kon aanraken.gelukkig had me pa dat niet gezien anders was ie nu echt dood
tha_lady
16-08-2002, 16:28
sh*t ik heb dit jaar pas een blunder mee gemaakt
we stonden met z'n zevenen bij de juwelier (mijn zus nicht en vriendinnen enz) kwam er een jongen binnen(wij dachten dat hij frans was) en hij ging geld wisselen 50 euro en wij zaten ik het nederlands 'hij denkt hij heeft hier 5000 euro gewisseld en dit en dat helemaal afkraken(wisten wij veel).
toen vroeg hij aan de juwelier of hij heren ringen had maar dat had hij niet maar hij bleeft toch in die winkel staan toen begonnen we van 'wat doet hij hier nog hij heeft toch al gezegt dat hij geen heren ringen had en hij kijkt zo arrogant, zegt een vriendin van mijn nicht ARROGANTE KWAL ARROGANTE KWAL!! in z'n gezicht !!!!!
zegt ie 10 seconde later 'he dames kunnen julie niet op schiete' hij was gewoon nederlands!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
dat was pas voor schut.
en ik dacht nog het gebeurd mij geen 2de keer toch wel, we zijn gelijk die winkel uit gegaan en wij lachen .
laterZ :blauwkus:
saidaaatje
16-08-2002, 16:41
tha lady waar woon als ik mag vragen in maroc??in al hoceima toevallig
tha_lady
16-08-2002, 18:40
Origineel gepost door saidaaatje
tha lady waar woon als ik mag vragen in maroc??in al hoceima toevallig
nee in het gat taza tussen fes en oujda.
laterZ :blauwkus:
Samiraatje
16-08-2002, 21:20
Dit gebeurde vorigjaar.
De 6 weken vakantie waren voorbij en we begonnen aan de terug weg. Toen de boot was gearriveerd in Malaga werd er omgeroepen dat iedereen naar z,n auto moest gaan, dus wij met z,n allen naar de auto. We gingen niet in de auto zitten maar we stonden met wat mensen te kletsen over hoe de vakantie was. Opeens ziet mijn broer Mo een bepaald persoon die zich in de aanhangwagen van de auto die voor ons stond propte. Mo tikte m,n pa aan en zei moet je dat zien, toen pa keek zag hij nog net hoe een man met moeite z,n slippers binnen de aanhangwagen kreeg. Toen de eigenaar van de auto met aanhangwagen naar zijn auto kwamen, gingen m,n pa en nog twee mannen naar de bestuurder en zeiden dat er een man in hun aanhangwagen verstopt zat en of ze zich daarvan bewust waren. Toen stapte een jongen en z,n vader uit en liepen naar die aanhangwagen. Wat er toen gebeurde hoef ik jullie niet te vertellen. Die man bleek een illegaal te zijn en hij is helemaal inelkaar geslagen door die jongen.
Het was zo zielig maar, ik moest wel lachen
Dit jaar schrok ik me dood.
We waren met 4 auto's aan de terugreis begonnen en bij de duane in spanje werd weer uitbundig gecontroleerd. Ik zat met m,n 2 nichten en m,n neefje in de auto en 2 andere auto's van familieleden stonden al op ons te wachten. Maar m,n vader, moeder, broer, zusje en broertje bleven wel erg lang weg. Opeens zagen we dat er een grijze Reault Laguna meegesleept werd exact dezelfde als m,n vader heeft, dus wij dachten meteen het ergste. Toen belde m,n vader en vroeg waar we bleven hij stond een klein stukje verder geparkeerd.
OPLUCHTING!!!
we waren in die cafe hemmamet ofzoiets...ietsje buiten tanger..richting asilah...
die ober komt naar ons toe...hij vraagt ons wat we willen...
nadat ied had gezegd wat i te drinke wou..zeide we nog da we 7rajjef wile me honing...zei die die zijn op...dus zeide we beggrir met honing en 2 croissantjes....wat bleek....>>>er ware geen beggrir er ware alleen nog maar 7rajjef...ok....maar hij was daravoor kluts kwijt en moest alles opnieuw notere...
komt die 15 min ofzoiets later aan is hij die croissantjes veregte...
dus hij schenkt die koffie in en laat het op schoene van mijn broer en op jellabba van mijn tante vallen en wat over tafel en op vloer...we , mijn 2 zusse en meoder, net teovllig bij mijn broer en tante die alles perfect moete hebbe zitte en vooral netjes...
komt die er dus aan met zoee dweil jeweetwel zoeen met een stok eraan die ze in ned gebruike dus gata ie er zo over de vloer en strahh tege tafelpoot en er *******t nog meer koffie op tafel enzo..
toen lage we echt krom maar ok..
toen was alles toch goedgekome....en een andere ober zei zo van...
meddiehes 3lih...hoewa 3et bda...
saidaaatje
16-08-2002, 21:31
ja die spanjaarden zijn ergg maarre zo hoort t wel.........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.