Bekijk originele versie : c.v en sollicitatiebrief
Salaam,
Ik denk er aan een e-business op te starten en dit met verlenende diensten. Zoals bijvoorbeeld: opmaken van c.v en sollicitatiebrief
tips en trucs voor het opstellen van c.v
sollicitatie tips
voorbereiding van het sollicitatiegesprek
assertiviteitstraning
train the trainer
presentatietips
Maar nu stel ik me de vraag is er wel nood hieraan?
Zijn mensen bereid om tss de 25 en 75 euro te betalen voor een dienst.
Je c.v bijvoorbeeld is een document dat heel je leven mee moet.. Het kan deuren voor jou openen maar ook sluiten...
Denken jullie er ook zo over of is een c.v googlen en aanpassen genoeg?
Kunnen jullie me aan tonen of hier een noodzaak aan is?
Alvast bedankt
P.S ik ben management consultant en heb al ervaring met deze topics en geloof me heb al duizenden c.v verticaal in de vuilbak geklasseerd..
a-damgirl
15-09-2007, 23:49
Salaam,
Ik denk er aan een e-business op te starten en dit met verlenende diensten. Zoals bijvoorbeeld: opmaken van c.v en sollicitatiebrief
tips en trucs voor het opstellen van c.v
sollicitatie tips
voorbereiding van het sollicitatiegesprek
assertiviteitstraning
train the trainer
presentatietips
Maar nu stel ik me de vraag is er wel nood hieraan?
Zijn mensen bereid om tss de 25 en 75 euro te betalen voor een dienst.
Je c.v bijvoorbeeld is een document dat heel je leven mee moet.. Het kan deuren voor jou openen maar ook sluiten...
Denken jullie er ook zo over of is een c.v googlen en aanpassen genoeg?
Kunnen jullie me aan tonen of hier een noodzaak aan is?
Alvast bedankt
P.S ik ben management consultant en heb al ervaring met deze topics en geloof me heb al duizenden c.v verticaal in de vuilbak geklasseerd..
Hoi,
Ik heb mijn c.v. zelf gemaakt en alles ik het bij wijze van spreken naar een bedrijf zou mailen dan zou ik meteen een positieve reactie krijgen. Aan de ene kant heb ik wel tijdens mijn studie geleerd om een juiste C.V. te maken. Echter er zijn mensen die dit niet geleerd hebben en zal er van hun kant mischien wel vraag naar zijn. Maar waarschijnlijk niet de leden van marokko.nl ( niet negatief bedoelt) De andere punten die er staan, daar zou denk ik wel vraag naar zijn. Tenminste ik zou voor bepaalde punten wel voor willen betalen.
Maar ik wens je veel succes en vind het een goed idee van je!
:goedzo:
a-damgirl
15-09-2007, 23:51
Ik zie dat je uit Belgie komt, ik weet natuurlijk hoe het daar ter werk gaat :).
Ik zie dat je uit Belgie komt, ik weet natuurlijk hoe het daar ter werk gaat :).
In de zin van?
a-damgirl
16-09-2007, 00:02
In de zin van?
Of er op scholen aandacht wordt gegeven aan die aspecten van solliciteren. Hoe de sollicitatieprocedure bij bedrijven eruit zit. Hier in nederland hebben de meeste bedrijven een sollictatieprocedure bestaand uit minimaal twee gesprekken. Sommige bedrijven echter 3 en soms ook nog assessments en testen. Dus dan zit je soms 2 a 3 maanden voordat je aangenomen wordt. Vind ik best wel lang.
Bovendien in nederland is het meestal zo, dat ook al je goed bent in je werk, maar je een slordige solli. brief opstuurt je echt niet uitgenodigd wordt. Die gooien ze zo de prullenbak in.
Op dit moment is er bv veel vraag naar financiele mensen. Echter zijn ze bij het uitnodigen van sollicitanten niet zuinig, maar aannemen dat is een ander verhaal. Dat er veel vraag is naar een bepaalde soort mensen betekend echter niet dat bedrijven je ook snel zullen aannemen.
Een goeie soll. brief kan je door anderen laten opmaken, maar goeie recruiters kijken zo door je heen. Met andere woorden: hoe goed je soll. brief en cv is, als sollicitant moet je ook goed zijn en laten zien dat je goed bent.
Of er op scholen aandacht wordt gegeven aan die aspecten van solliciteren. Hoe de sollicitatieprocedure bij bedrijven eruit zit. Hier in nederland hebben de meeste bedrijven een sollictatieprocedure bestaand uit minimaal twee gesprekken. Sommige bedrijven echter 3 en soms ook nog assessments en testen. Dus dan zit je soms 2 a 3 maanden voordat je aangenomen wordt. Vind ik best wel lang.
Bovendien in nederland is het meestal zo, dat ook al je goed bent in je werk, maar je een slordige solli. brief opstuurt je echt niet uitgenodigd wordt. Die gooien ze zo de prullenbak in.
Op dit moment is er bv veel vraag naar financiele mensen. Echter zijn ze bij het uitnodigen van sollicitanten niet zuinig, maar aannemen dat is een ander verhaal. Dat er veel vraag is naar een bepaalde soort mensen betekend echter niet dat bedrijven je ook snel zullen aannemen.
Een goeie soll. brief kan je door anderen laten opmaken, maar goeie recruiters kijken zo door je heen. Met andere woorden: hoe goed je soll. brief en cv is, als sollicitant moet je ook goed zijn en laten zien dat je goed bent.
Hey Meid,
Ik ken de situatie in Nederland werk zelf met nederlandse recruiters.
Je hebt gelijk het hele pakket is belangrijk daarom wil ik in de verlenende dienst ook aandacht besteden aan het gesprek, wat er opmerkelijk is aan je c.v, welke woorden je moet gebruiken, waarom je bepaalde zaken er niet in mag zetten enz...
Ik ken heel wat mensen in bel en ndl die niet aan werk geraken omdat ze niet beseffen wat ze verkeerd doen ook al hebben ze alle kwaliteiten in huis... en laat aub racisme er buiten...
Dus niet enkel en alleen de administratieve kant zoals hoe je zulke zaken opstelt of hoe je je voorbereid op je gesprek maar echt een coaching op inhoud en gesprek.
Bedankt voor je kritische reactie!
Chanel_Sarah
16-09-2007, 02:31
ik zie dat je uit Belgie komt, weet je toevalig een baantje voor mij? Ik wil naar Belgie verhuizen.
Even terug op je vraag:
Ik denk dat men gaat googlen een voorbeeld nemen en dat kopieeren, ik praat over mensen die wat lui zijn, en snel wat willen maken.
Mensen die ervoor gaan, zijn meestal mensen die goed geschoold zijn en die leren het meestal tijdens hun studie.
ik zie dat je uit Belgie komt, weet je toevalig een baantje voor mij? Ik wil naar Belgie verhuizen.
Even terug op je vraag:
Ik denk dat men gaat googlen een voorbeeld nemen en dat kopieeren, ik praat over mensen die wat lui zijn, en snel wat willen maken.
Mensen die ervoor gaan, zijn meestal mensen die goed geschoold zijn en die leren het meestal tijdens hun studie.
Hey Sarah,
Kan je wel helpen maar dan heb ik wel wat info nodig?
Wat wil je doen? wat is je hoogst behaalde diploma? ervaring?
groetjes
Chanel_Sarah
16-09-2007, 02:38
Hey Sarah,
Kan je wel helpen maar dan heb ik wel wat info nodig?
Wat wil je doen? wat is je hoogst behaalde diploma? ervaring?
groetjes
ik stuur je een pm'tje en alsvast bedankt
in nl gaat het helemaal niet om je cv het gaat om je naam en huidskleur
Soms. Maar veelal heeft het gewoon te maken met UITERMATE slechte sollicitatiebrieven die binnenkomen. En daar hebben we al vb van gelezen op dit forum. Daarnaast is er gewoon veel concurentie op de arbeidsmarkt......de beste ( en meest passende) wordt het snelst aangenomen.
Larache86
16-09-2007, 08:49
eigenlijk klopt het wel, ook al is de brief van mohammed zoo mooi... als er bijvoorbeeld johan vriesema op zou staan heeft die al veeel voordeel.
maar jah jongens tegenwoordig hebben ze ons wel nodig, er vind toch vergrijzing plaats :likje:
a-damgirl
16-09-2007, 10:00
Hey Meid,
Ik ken de situatie in Nederland werk zelf met nederlandse recruiters.
Je hebt gelijk het hele pakket is belangrijk daarom wil ik in de verlenende dienst ook aandacht besteden aan het gesprek, wat er opmerkelijk is aan je c.v, welke woorden je moet gebruiken, waarom je bepaalde zaken er niet in mag zetten enz...
Ik ken heel wat mensen in bel en ndl die niet aan werk geraken omdat ze niet beseffen wat ze verkeerd doen ook al hebben ze alle kwaliteiten in huis... en laat aub racisme er buiten...
Dus niet enkel en alleen de administratieve kant zoals hoe je zulke zaken opstelt of hoe je je voorbereid op je gesprek maar echt een coaching op inhoud en gesprek.
Bedankt voor je kritische reactie!
:goedzo:
a-damgirl
16-09-2007, 10:03
Niet altijd en ik praat uit ervaring.
a-damgirl
16-09-2007, 10:04
eigenlijk klopt het wel, ook al is de brief van mohammed zoo mooi... als er bijvoorbeeld johan vriesema op zou staan heeft die al veeel voordeel.
maar jah jongens tegenwoordig hebben ze ons wel nodig, er vind toch vergrijzing plaats :likje:
Precies, ze zijn nu meestal genoodzaakt. Bovendien sturen steeds allochtonen aan het HBO en WO. Dit resulteert ook weer dat allochtonen steeds meer aangenomen worden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.