Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : haram of niet haram?

Pagina's : [1] 2 3

Farida_zina
16-10-2003, 15:35

Ik zie zoveel meisjes die hun wenkbrauwen hebben gepileerd.., zelfs als ik naar meisjes kijk met hun Hijab...en dan denk ik altijd bij mezelf....is het nou haram of niet??? Ik kan hier maar niet opkomen...!!! De ene helft zegt van wel en de andere zegt van niet... Wie moet ik nou geloven???? Ik durf zelf niet naar een imam te gaan ofzo om het te vragen..., daarom dacht ik het hier te plaatsen..! Wie kan mij helpen?????? :( Liefs.. Moi.... :zwaai:

Farida_zina
16-10-2003, 16:45
Origineel gepost door sahrawia1 ja, het is haraam, maar als je een wenkbrauw hebt, en je wil er twee van maken, door het stukje boven je neus te epileremn dan is dat toegestaan, maar niet je wenkbrauw eraf, of en wenkbrauw tekenen. hopelijk snap je mijn uitleg!!! Thankss..., ik snap je uitleg.. :D

Farida_zina
16-10-2003, 16:56
Ik vroeg het me af...., ik wil een beetje meer weten van de islam... Maar dit was iets wat ik gewoon wou weten en niet wist... :) :zwaai:

karimaAB
16-10-2003, 19:18
salaam farida het epileren van je wenkbrauwen is haram!!!!! als ze aan elkaar zijn dan mag je ze wel splitsen maar niet in vorm brengen!!ik wist het ook niet maar ik hebt er ook achter gevraagt en ze zeggen dat je je wenkbrauwen in vorm brengen HARAM is!!!!

Farida_zina
16-10-2003, 19:19

Origineel gepost door karimaAB salaam farida het epileren van je wenkbrauwen is haram!!!!! als ze aan elkaar zijn dan mag je ze wel splitsen maar niet in vorm brengen!!ik wist het ook niet maar ik hebt er ook achter gevraagt en ze zeggen dat je je wenkbrauwen in vorm brengen HARAM is!!!! Thanks Karima.... :blauwkus:

karimaAB
16-10-2003, 19:21
graag gedaan!!:goedzo:

karimaAB
16-10-2003, 19:38
als je het maar weet dat is het belangrijker!:goedzo:

Farida_zina
16-10-2003, 19:38
hahah...malich...., Allebei toch bedankt.... :blauwkus: )

Farida_zina
16-10-2003, 19:45
[QUOTE]Origineel gepost door Marokkaanse2003 Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). * Farida, vraag altijd om bewijzen! Iedereen kan wel wat roepen, maar zonder daliel (bewijs) kun je niks geloven. Tip aan de leden die antwoordden, geef altijd daliel. Als je dat niet hebt kun je beter geen antwoord geven, omdat iemand naar aanleiding van wat jij hebt gezegd kan gaan handelen waardoor jij ook de zonde draagt als je het verkeerd gezegd hebt. Dit is geen aanval, alleen een goedbedoeld advies. Moge Allah swt ons leiden en standvastighouden in Zijn din. Ameen. [/QUOTE Je hebt gelijk ...en moge Allah jou zeker ook leiden en standvastighouden in Zijn Din. Ameen!

marocieboy
17-10-2003, 16:36
he man, als je het mij vraagt is dat niet haraam,maar ik denk dat je nergens druk over hoeft te maken als je naar die meiden kijkt. Ik zou het ook niet aan een imam vragen. de groeten, rachid.

marocieboy
17-10-2003, 16:39
he man, als je het mij vraagt is dat niet haraam,maar ik denk dat je nergens druk over hoeft te maken als je naar die meiden kijkt. Ik zou het ook niet aan een imam vragen. de groeten, rachid

Farida_zina
17-10-2003, 17:53
Origineel gepost door marocieboy he man, als je het mij vraagt is dat niet haraam,maar ik denk dat je nergens druk over hoeft te maken als je naar die meiden kijkt. Ik zou het ook niet aan een imam vragen. de groeten, rachid :confused: Sorry.., maar mag ik ook weten waar je dat vandaan hebt?

miszyiman
18-10-2003, 18:06
Jah het is haraam...terwijl heel veel marokaanse(moslim) meisjes dat doen...en wat mij dus ook verbaasd dat met hijaab het ook doen..:eek:.. allahiester..

EL_MoRo
19-10-2003, 00:21
Origineel gepost door Marokkaanse2003 Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). * Farida, vraag altijd om bewijzen! Iedereen kan wel wat roepen, maar zonder daliel (bewijs) kun je niks geloven. Tip aan de leden die antwoordden, geef altijd daliel. Als je dat niet hebt kun je beter geen antwoord geven, omdat iemand naar aanleiding van wat jij hebt gezegd kan gaan handelen waardoor jij ook de zonde draagt als je het verkeerd gezegd hebt. Dit is geen aanval, alleen een goedbedoeld advies. Moge Allah swt ons leiden en standvastighouden in Zijn din. Ameen. Oke het is duidelijk dat het haram is...maare wat is de reden daarvan :confused: ???

Farida_zina
23-10-2003, 13:23

Je wordt er mooier van...daarom denk ik gewoon... Ik bedoel je mag jezelf niet mooi maken...en daarom is het haram :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3