Bekijk originele versie : Amina Wadud, Een vrouw die het gebed leidt?
MaRoCcInA
15-09-2007, 20:48
Wat vinden jullie?
http://player.omroep.nl/?aflID=3225598&md5=b281ec70c07ae6a88ecfc1a5bc404ec0
Oh nee he, niet zij weer.
:moe:
Belsuncia
15-09-2007, 20:55
Alleen zij wast eerst haar linkervoet voor haar rechtervoet tijdens de wassing. :wat?!:
De rest heb ik niet gezien, maybe later when I'll get back to it.
oem_mujahid2
15-09-2007, 20:57
Gestoord mens dat ze is!!
Beter gaat ze Allaah vrezen.
is dat lwoedoe wat ze in het begin doet? :eek:
The_Hulkin
15-09-2007, 21:37
Ze zegt dat Allah vrouwelijk is, gestoord mens. :moe:
Er zijn twee vrouwen (in Canada en Amerika) die pleiten voor een vrouwelijke imaam en dergelijke... Nadat een da3ie (Yusuf Estes) onderzoek over hen heeft gedaan, is hij erachter gekomen dat beide vrouwen Lesbies zijn... ;) verklaart een boel...
Oem_meryem
15-09-2007, 21:51
SoebhanAllah wat een zieke vrouw
The_Hulkin
15-09-2007, 21:51
Ja dat verbaast ze niks aangezien ze steeds zei dat de islam door mannen zo is overgebracht en ze geen hadith aanneemt van mannen, tja :moe: dan blijft er weinig over en dat verklaart ook haar halal-verklaring van homo huwelijken. God zou namelijk van iedereen houden. :moe:
-Bubbels-
15-09-2007, 21:58
Gestoord mens dat ze is!!
kan het filmpje niet kijken, maar waarom is ze gestoord? wat doet ze dan en wie is ze??
mon_dieu
15-09-2007, 22:02
Ik heb het filmpje nbiet gezien maar is het nou haram om vooraan te bidden voor een vrouw??
MaRoCcInA
15-09-2007, 22:07
Ik heb het filmpje nbiet gezien maar is het nou haram om vooraan te bidden voor een vrouw??
Een vrouw mag een groep vrouwen begeleiden in het gebed. Maar een vrouw mag nooit het gebed leiden voor een groep mannen. Maar de vrouwen en mannen mogen wel samen bidden en de imam (mannelijk) moet het gebed leiden. En terrecht ook.
mon_dieu
15-09-2007, 22:10
Thanks dames
Sahih Muslim
Boek 4, Nummer 0881:
Abu Huraira zei: De beste rijen voor mannen zijn de voorste rijen, en de slechtste zijn de achterste, en de beste rijen voor vrouwen zijn de achterste, en de slechtste voor hen zijn de voorste.
De reden hier voor is dat een vrouw in het gebed houdingen aanneemt die een man kunnen afleiden. Als een man achter een vrouw staat zou hij haar kunnen zien, als zij achter hem staat niet. Daarom kunnen de mannen beter voor bidden en de vrouwen achter. Ik zeg 'beter' omdat het niet haram is als een vrouw voor een man bidt. Je ziet dit bijvoorbeeld in moskee Al Haram in Mekka, waar mannen en vrouwen gemengd bidden.
Wat ze er tegenwoordig op hebben gevonden, is aparte ruimtes maken in de moskee, en ook nog een aparte ingang. Zo hebben de mannen en vrouwen helemaal niets met elkaar te maken en zien elkaar niet eens. Wat ik persoonlijk het fijnst vind, is als je de imam nog wel kan zien; dus alleen een hek / geblindeerd glas, maar waar je wel over heen kan kijken als het nodig is. Dit is handig omdat je dan de imam kan zien.
Maar, beter dan in de moskee bidden, is thuis bidden.
Het is overgeleverd door Abdellah ibn Soewayd al ******i: "Dat de vrouw van Aboe Hoemayd Assaa'idi naar de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) kwam en zei: "O, Boodschapper van Allah. Ik hou ervan om mijn gebeden met u te verrichten." Hij zei tegen haar:"Ik weet dat je ervan houdt om het gebed met mij te verrichten. Maar het is beter voor jou om je gebed in een gesloten kamer te verrichten dan in een binnenplaats. Je gebed in de binnenplaats (huis) verrichten is beter dan je gebed in de dichtstbijzijnde moskee. Je gebed in de dichtbijzijnde moskee is beter dan je gebed in mijn moskee. Daarna gebood zij om een gebedsplaats te bouwen voor haar in een afgezonderde donkere hoek van haar woning. Zij bleef daar haar gebeden verrichten tot haar dood." Ahmed 25842.
Overgeleverd door Abdellah ibn Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft: "Verbied de vrouwelijke dienaren van Allah niet om naar de moskee te gaan." Boekhari, Moesliem en anderen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.