Bekijk originele versie : zijn familie wil mij niet hij wel help
ik hou van een jongen en ik weet dat hij van mij houd, maar we zijn uit elkaar getrokken door zijn familie en vrienden ze willen mij niet.hij zegt steeds dat ie van me houd en dat ie met me wil trouwen als het kon maar het gaat nu niet.
wat moet ik doen ik hou nog steeds van hem.
Origineel gepost door nisrine21
ik hou van een jongen en ik weet dat hij van mij houd, maar we zijn uit elkaar getrokken door zijn familie en vrienden ze willen mij niet.hij zegt steeds dat ie van me houd en dat ie met me wil trouwen als het kon maar het gaat nu niet.
wat moet ik doen ik hou nog steeds van hem
Salaam lieve zuster.
Dit hoor je jammer genoeg vaak ...
Eerst en vooral moet je proberen te achterhalen wààrom ze er zo tegen zijn. Er moet toch een reden zijn? Als die jongen echt van je houdt zal hij ze (dan bedoel ik zijn familie, want die acht ik nu eventjes belangrijker dan zijn 'vrienden') proberen te overhalen en hen te doen inzien waarom hij jou als vrouw wil. Ik weet vast en zeker dat hij een paar geldige en belangrijke argumenten naar voor kan halen.
Ten tweede, lieve zuster, moet jij voor jezelf uitmaken of je de relatie met je schoonfamilie als een belangrijk punt ziet. Ik bedoel maar: vele jonge zusters denken "Ach, we houden van elkaar en zijn familie kan de boom in. Ik ben getrouwd met hèm en niet met hèn." Dat zeg je nù, maar wat als er kinderen komen? Dan wordt je sowieso bloedverwant en familie worden ze toch. En zuster, ze zullen een invloed hebben op jouw leven, vroeg of laat.
Vergeet vooral niet met je ouders te praten!!! Zij kunnen je goede raad geven, waar wij, jonge meisjes, niet aan denken.
Alvast veel sterkte toegewenst, lieve zuster. Ik leef met je mee.
Gheir, InchaAllah.
Ma3assalama
al_tetouania
30-10-2003, 13:01
salaam
dit heb ik wel eerder gehoord! ik denk dat het beter is om niet met hem te trouwen, want zijn familie is oook heel belangrijk vind ik. want je hebt er toch wel mee te maken als je getrouwd bent. het is best erg maar je hebt van dat soort mensen!
ewa thalla veel suc-6 verder
najimafissoune
30-10-2003, 13:15
Dames en heren,
Maar als je trouwt dan trouw je ook met de familie.
Of je het nou wilt of niet. Dus meissie denk er goed over na.
Kijk voor jezelf of je die strijd wil aangaan en of je dat aan kan.
Ik ben zelf ook getrouwd met een hele lieve man. Maar mijn schoonfamilie is heel anders. In het begin moet je heel veel bewijzen waarom jij de ware bent voor hun zoon of broer.
Dat is gewoon het feit.
Maar er is een reden waarom zijn familie jou niet wilt, dus dat moet je zien achter te komen.
succes en sterkte moge Allah je bijstaan.
chouroek
30-10-2003, 13:17
wat moet ik doen ik hou nog steeds van hem
he meissie!
ALs iemand tegen jou zegt je TROUWT MET HEM EN NIET MET ZIJN FAMILIE heeft die gelogen. Want hij heeft maar een moeder en vroeg of laat zou hij voor haar kiezen en te recht ook. En als je echt van hem houdt wens hem het beste en laat hem gelukkig worden met eentje die zijn familie wel aanstaat en je zult inscha'ALLAH ook gelukkig worden met een man die zijn familie jou waardeerd!
veel succes :zwaai:
ps sorry dat ik hard ben! :(
Angel_82
30-10-2003, 14:18
meid, denk goed na,
Ik ben al getrouwd en zit met hetzelfde probleem,
Lees mijn topic hier op Vraag het aan yasmina....
BEN JIJ GEACCEPTEERD DOOR JE SCHOONFAMILIE
Daar vind je denk ik een hoop antwoorden op jouw vraag.
Veel succes meid,
Liefs Angel
Larachia_k
31-10-2003, 13:37
hey hey
Een ding als hij echt zielsveel van je houdt dan zl hij voor je vechten.Ik heb precies hetzelfde meegemaakt ik ben half ned half marokaans en ook nog eens arabisch en best modern en ik had geen vader meer. Hij is berbers en ze hele familie kon me wel schieten. Ze dachtern natuurlijk ook omdat me vader overleden was dat ik helemaal vernederlands was, maar ze vergaten ff erbij dat me moeder ook gewoon moslim was. Hij heeft 2 jaar lang voor me gevochten en er zijn best wel tijden geweest dat we het ff allebei niet meer aankonden, maar we gingen door en niet voor nks, maar voor onze liefde. Na 2 jaar en dat ze moeder wel 100x whallah hag gezegd dat ik nooit met hem zou trouwen is ht ons toch gelukt.
Ze heeft vaak haar excuses gemaakt niet dat de pijn ooit weg zal gaan maar het is een begin. We zijn nu inmiddels een jaar getrouwd en tuurlijk ben ik 'anders' dan me schoonzussen die berbers zijn ik werk ga me eigen gang , maar het belangrijkste ik ben er altijd voor ze ben en goed voor hun zoon ben en ze zien nu in dat dat het belangrijkste is. Meid als je meer wil weten want ik kan niet alles hier op zetten mail me gerust of als je msn hebt voeg me maar toe larachia_k@hotmail. En 1 ding geef het nooit zomaar op ik weet dat als je met hem trouwt helaas vaak de hle familie er gratis bij krijgt maar laat hem sterk zijn en jij ook en Give it a try!!!! Succes lieverd dikke kus!!
zijn familie accepteerd mij niet omdat ik geen berber ben en ik draag geen hoofddoek,ik kom uit agadir en hij uit elhoucima, inshallah als allah het wil dan kom het goed, en allah is de enige die het beste voor mij uit kiest. bedakt voor jullie reactie
Dat je geen berberse bent, is geen goede reden.
Maar waarom draag je geen hijab? Ik kan me voorstellen dat ALS (!!!) je behalve geen hijab draagt ook nog eens strakke kleding draagt de familie jou geen geschikte partner voor hun zoon vindt. Ik hoef thuis ook niet met een vrouw met strakke kleren aan te komen. Komt goed uit, want ik moet ze ook niet :)
PS: Ik zei ALS, dus ik zeg niet dat jij je zo kleedt. Ik probeer mij alleen te verplaatsen in die ouders.
soennia83
31-10-2003, 14:03
assalaam mu3alikom warahmatollah zuster fi dien,
Het verhaal komt vaak voor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de ouders vaak wel begrijp. de ouders willen alleen het beste voor hun zoon( maar ik begrijp ze alleen als ze een gegronde reden hebben).
Ik moet eerlijk zeggen, dat het niet uitmaakt of iemand arabisch of berbers is, alhoewel er vaak in gemengde huwelijken(berbers en arabieren) vaak iets fout gaat, maar dat heeft meer te maken met de manier van opvoeding die je meegekregen hebt, maar ghair inshallah.
Verder wil ik even zeggen, dat stel mijn broer met een meisje over de vloer komt die geen hijaab draagt, niet bid etc, dat wij haar ook niet als geschikt zien( ik zeg niet dat jij niet bid, allaho e3lem, ik geef sclechts een voorbeeld), want de Islam heeft ons beschreven welke moslima je moet trouwen. !ste plaats DIEN, gevolgd door schoonheid, rijkdom en assl(afkomst).
Verder wil ik ook even zeggen dat OUDERS harstikke belangrijk zijn, ik zal nooit maar dan ook nooit(als het natuurlijk niet elmektab is) met iemand trouwen waarvan zijn ouders mij niet accepteren! Dat gaat vroeg of laat fout.
InshAllah komt het wel goed meid
Ik zou zeggen praat er goed over
wasalaam
soennia83
31-10-2003, 14:14
Dat vind ik een zeer zwakke argument, als dat de reden is dat je niet geaccepteerd word.
Maar achter alles zit een reden, misschien is het geen mektab! Als je te veel vraagtekens ziet en te veel haken, dan moet je misschien wel afhaken.
maar ghair inshAllah
ik zou alles voor hem doen,zelf een hijab dragen,dat is het niet,was het maar zo makkelijk,je wordt niet geacepteerd,om wie je bent,en het draaid wel om berber of niet,ze willen liever iemand uit de bergen.
Je moet hijab dragen omdat je overtuigd bent van de islam, niet voor hem.
Origineel gepost door Najib26
Dat je geen berberse bent, is geen goede reden.
Maar waarom draag je geen hijab? Ik kan me voorstellen dat ALS (!!!) je behalve geen hijab draagt ook nog eens strakke kleding draagt de familie jou geen geschikte partner voor hun zoon vindt. Ik hoef thuis ook niet met een vrouw met strakke kleren aan te komen. Komt goed uit, want ik moet ze ook niet :)
PS: Ik zei ALS, dus ik zeg niet dat jij je zo kleedt. Ik probeer mij alleen te verplaatsen in die ouders.
Wat een domme opmerkingggggg :rolleyes: kun jij goed lezen??? Zij word niet geacepteerd omdat ze van een andere ras komt dus houd die onzin van strakke kledij voor je eigen.
Origineel gepost door Kadisha
Wat een domme opmerkingggggg :rolleyes: kun jij goed lezen??? Zij word niet geacepteerd omdat ze van een andere ras komt dus houd die onzin van strakke kledij voor je eigen.
Dezelfde vraag kan ik aan jou stellen. Jij hebt mijn bericht kennelijk niet goed gelezen. Voor mensen als jou heb ik bepaalde woorden in CAPSLOCK gezet. Maar kennelijk is jou dat ontgaan. Nog een keertje lezen dan maar :zwaai:
ik als je toch verder met hem gaat dan nog meer in de problemen komt en het wordt alleen moeilijker voor julie allebei du doe er nu wat aan dat is echt beter
chouroek
01-11-2003, 16:19
Schat ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
WALGAIR FINA IGTARAHO ALLAH swt!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.