Bekijk originele versie : Nederlanders somber over Marokkaanse probleemjongeren
Ezzedine
16-10-2003, 12:09
Nederlanders somber over Marokkaanse probleemjongeren
- Bron: ANP
Uit een enquête die Maurice de Hond heeft gehouden in opdracht van het SBS6 programma Stem van Nederland, blijkt dat 80% van de Nederlanders denkt dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. De Hond ondervroeg 800 mensen, naar aanleiding van het overlijden van de Amsterdamse junk Anja Joos, die vorige week door een groep Marokkaanse jongeren werd doodgeschopt.
Van de ondervraagden is 16% bang als ze een groepje Marokkanen tegenkomen op straat; 41% is dat soms. De Nederlandse bevolking is vrij pessimistisch over de toekomst: 54% denkt dat de problemen met de Marokkaanse jeugd nóóit worden opgelost en 35% denkt dat het minstens tien jaar duurt. Als oorzaken noemt 68% de kwaliteit van de opvoeding, 46% de moeite die Marokkanen hebben om aan de Nederlandse cultuur te wennen, en 36% ziet ook opgroeien in slechte buurten als oorzaak.
LPF stemmers vinden bijna unaniem (98%) dat jonge Marokkaanse probleemjongeren waar geen land mee valt te bezeilen "naar Marokko moeten worden teruggestuurd". Ook onder andere partijen is aanhang voor dat idee te vinden: VVD 79%, CDA 70%, SP 50%, PvdA 48%, GroenLinks 38% en D66 35%.
DonAgewan
16-10-2003, 12:56
Saima kan je dat laatste toelichten?
saida_marokko
16-10-2003, 13:08
hoe raak je gemotiveerd?? HOe leer je iets?? luister naar DE HOND en je komt er wel (NOT) mennnn wat een crises gedoe.. demotiveer de mens en luister naar de hond... die cijfers kloppen 1 of niet.. of 2 bij de verkeerde mensen gehouden..
en 3 kom met wat nuttigs dan heeft men er wat aan... en kan men zijn fouten verbeteren... niet alleen maar de grond in trappen nee ook een schouderklopje... is wel eens welkom
saida_marokko
16-10-2003, 13:40
het probleem is dat iedereen van een afstandje roept we hebben een PROBLEEM maar niemand die er wat aan DOET.. en iedereen roept van een afstandje jaaaa we willen dit en dat en weinig die ht initatief nemen om iets te ondernemen.. maar goed dit is echt een uitgekauwde discussieonderwerp
Origineel gepost door DonAgewan
Saima kan je dat laatste toelichten?
Gezien haar vroegere gedrag waarbij hitler verering ggen uitzondering was, lijkt mij een nadere uitleg volslagen overbodig
saida_marokko
16-10-2003, 14:11
Origineel gepost door Corrie
Ik denk dat het allergrootste probleem is dat niemand echt weet wat we aan die problemen moeten doen, alleen diegene die de problemen veroorzaken kunnen daar werkelijk wat over zeggen, want die weten hoe het zit bij hun, waar ze zich naar over voelen enz enz enz...
Hoe moet ik nu weten wat er in het hoofd van een probleemschopper(ongeacht afkomst) omgaat, ik ben zo niet en de meeste mensen zijn niet zo, dus dat is ontzettend moeilijk...
in utrecht zijn ze bezig geweest met er op af te stappen met ze te praten en projecten samen te organiseren.. met oud en nieuw van vorige jaar droegen een groepje allochtonen de verantwoordelijkheid om op te letten of alles wel goed ging.. ze hebben mee gewerkt.. en zo leren ze van hun fouten.. ook werden ze gemotiveerd i.p.v gedemotiveerd.. ze doen het goed hier in utrecht.. het kan ALTIJD BETER maar toch ze zijn goed op weg...
Origineel gepost door saida_marokko
in utrecht zijn ze bezig geweest met er op af te stappen met ze te praten en projecten samen te organiseren.. met oud en nieuw van vorige jaar droegen een groepje allochtonen de verantwoordelijkheid om op te letten of alles wel goed ging.. ze hebben mee gewerkt.. en zo leren ze van hun fouten.. ook werden ze gemotiveerd i.p.v gedemotiveerd.. ze doen het goed hier in utrecht.. het kan ALTIJD BETER maar toch ze zijn goed op weg...
En weet je wat zo 'grappig' is, bijna alle oplossingen zijn vroeger ook al op hollandse probleem jongeren losgelaten...
Ook deze, geef ze verantwoordelijkhied en je hebt geen last van ze.
Of geef ze een jeugdhonk en ze zijn van de straat af.
Deze oplossingen werden reeds gebruikt toen ik een puber was en nog nooit een buitenlander gezien had.
De meeste problemen hebben een maatschappelijke oorzaak en geen etnische. Misschien is dat wel de grootste denk fout die de beleidmakers maken
Origineel gepost door Heor
waarom parete jully alemaal zo soomber ?
Dat was niet mijn bedoeling, ik geloof namelijk in positieve oplossingen. En die zijn er genoeg
saida_marokko
16-10-2003, 14:27
Origineel gepost door rnaj
En weet je wat zo 'grappig' is, bijna alle oplossingen zijn vroeger ook al op hollandse probleem jongeren losgelaten...
Ook deze, geef ze verantwoordelijkhied en je hebt geen last van ze.
Of geef ze een jeugdhonk en ze zijn van de straat af.
Deze oplossingen werden reeds gebruikt toen ik een puber was en nog nooit een buitenlander gezien had.
De meeste problemen hebben een maatschappelijke oorzaak en geen etnische. Misschien is dat wel de grootste denk fout die de beleidmakers maken
ik denk het ook wel ja.. maar goed.. wie ben ik? en hoever komen wij met onze discussies.. we blijven gewoon onze woorden verspillen op marokko.nl en echt ver komen weniet volgens mij..
Origineel gepost door saida_marokko
ik denk het ook wel ja.. maar goed.. wie ben ik? en hoever komen wij met onze discussies.. we blijven gewoon onze woorden verspillen op marokko.nl en echt ver komen weniet volgens mij..
Ik denk dat marokko.nl een goed begin zou zijn.
Ook hier heerst vaak een 'wij en jullie' zweertje, en dan bedoel ik niet alleen bij de bekende types die een keer of 5 per week geband worden. Maar ook bij andere prikers van zowel maroc als kaas afkomst.
Als je 'de stemming' in Nederland wilt verbeteren moet je opzoek gaan naar dat we gemeenschappelijk hebben.
1 voorbeeld, als ik iets zeg over de scholen in utrecht in het bijzonder dat ik me zorgen maakt over situatie op Kanaaleiland dan wordt ik hier als homosexuele kaaskop uitgekaferd en krijg ik te horen dat ik niets van de Islam begrijp.
denk niet dat dit de juiste methode is om veel verder te komen
Origineel gepost door Heor
jij wone ook in amsterdam ?
Yep, in de transvaalbuurt, jij?
Ik krijg ook schrik als ik een groepje Belgen zie. Wat nu?
saida_marokko
16-10-2003, 14:42
Origineel gepost door rnaj
Ik denk dat marokko.nl een goed begin zou zijn.
Ook hier heerst vaak een 'wij en jullie' zweertje, en dan bedoel ik niet alleen bij de bekende types die een keer of 5 per week geband worden. Maar ook bij andere prikers van zowel maroc als kaas afkomst.
Als je 'de stemming' in Nederland wilt verbeteren moet je opzoek gaan naar dat we gemeenschappelijk hebben.
1 voorbeeld, als ik iets zeg over de scholen in utrecht in het bijzonder dat ik me zorgen maakt over situatie op Kanaaleiland dan wordt ik hier als homosexuele kaaskop uitgekaferd en krijg ik te horen dat ik niets van de Islam begrijp.
denk niet dat dit de juiste methode is om veel verder te komen
en achteraf na het zweertje.. en apart te staan in je eentje.. leer je van je fouten en begrijp je toch echt andere culturen als je er over praat..
De scholen in utrecht.. ja daar zeg je me eens wat..
Kanaleneilans is lang niet zo erg als men beweert.. Ik ben er dagelijks.. en ik heb nergens last van.. Ik zie om mij heen ook niet veel rare dingen gebeuren.. niet erger dan in andere wijken van utrecht. W aaar ik me wel zwaar aan iriteer zijn de kinderen die daar rondspelen nog savonds laat.. voor de rest de scholen gaat het tot nu toe nog goed mee.. ik heb het dan over de MBO scholen... overal zitten rotte appels tussen..
maar weetje rnaj waar denk je dan dat er problemen zijn??
ze zijn er best goed mee aan het werk vind ik zelf.. e.a om mij heen ook wel
saida_marokko
16-10-2003, 14:45
Origineel gepost door amina01
Ik krijg ook schrik als ik een groepje Belgen zie. Wat nu?
van wat schrik je dan meid.. begin stap 1.. is het voor-oordeel? of zie je dat het al fout af gaat lopen.
vooroordeel... loop door praat er over..
zie je al dat het fout gaat aflopen.. hihih hijs je rok om hoog en doe ook de kungfu styling of hijs je rok om hoog en begin te rennen;) hihi:D
grapje schat.. ik weet het niet meid wat nu ? ja nu eeh ach ja hier word niet over gepraat toch;)
Origineel gepost door karim121
weet je wat ik denk dat het probleem is van de beleidsmakers Rnaj?
ZE KOMEN OM IN EXCEL-BESTANDJES EN PLANNEN, MAAR ER GEBEURT VEEL TE WEINIG!!
En als er wat gebeurt, gaat het even goed, maar zodra de geldkraan wordt dicht gedraaid, vervalt men weer allemaal in oud en foutief gedrag......
Dit lijkt mij ook wel een beetje makkelijk gezegt.
Fout gedrag is fout gedrag, dat moet zo ie zo stoppen. Daar moet je eigenlijk geen beleidmaker bij nodig hebben.
Je weet wel "De samenleving dat zijn wij"
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.