Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Niet mogen werken van je man

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
16-10-2003, 11:57

Hallloe ik wil hulp of ik zal zeggen vraag hulp een vriendin van mij is verloofd en nu pas komt haar verloofde zeggen dat ze niet mag werken.En toen vroeg ze waarom niet? En hij antwoorde een vrouw hoort thuis :confused: tussen de potten en de pannen :rolleyes: Wat moet ze doen ze kan geen keuze maken tussen hem of haar vrijheid om toch te gaan werken?.

oem_roekaya
16-10-2003, 12:05
salaam eleykoem nou als hij het zo zegt vind ik het maar raar!!! maar op islam gebied heeft hij gelijk dat is gewoon zo!! als Allah swt vraagt waarom heb jij niet gebeden op tijd en de vrouw zegt ja ik wilde werken is dit geen geldige reden!! voor de man wel want hij is verplicht het gezin te onderhouden!! dus hou jij meer van deze doenya of hou je meer van de islam??? walikom salaam

oem_roekaya
16-10-2003, 12:09
zuster ik volg islam lessen en geloof me elke imaam zegt dat het verboden is voor de vrouw om in deze tijd te werken!! tenzij het thuis werk is of alleen met vrouwen!!!(en waar je kunt bidden)aangezien dit niet gaan in de westersemaatschapij is werken inderdaad niet toegestaan en zuster nog even iets he....waarom moet ik hier niet mee aan komen zetten?waarom vraag je dan naar onze mening als je al een eigen mening hebt gevormd? walikom salaam

oem_roekaya
16-10-2003, 12:15
salam eleykoem zuster je moet niet zomaar praten als je geen kennis hebt astafirullah om zo over onze imaams te praten en nee mishandelen mag niet in de islam de beste mannen onder hen zijn de gene die het beste zijn voor hun vrouwen!! en wat zwart betreft het klopt zwart is soennah voor de vrouw als je het niet doet pleeg je geen haram draag je het wel krijg je extra hassanet.

oemDua
16-10-2003, 12:17

De imam die zegt dat je je vrouw mag mishandelen heeft blijkbaar niet veel van islam begrepen, verder ben ik het eens met oem-roqaya. Of misschien kan ze met haar man overleggen om misschien parttime te gaan werken zodat ze nog genoeg tijd heeft voor de 'potten en pannen'en inshAllah een eventueel gezin. salaam aleikum

oem_roekaya
16-10-2003, 12:21
nee zuster lees nog eens goed wat ik heb geschreven!! een vrouw mag niet in gezeldschap zijn van een man ze moet op tijd de salaat kunnen verichten.en ze moet haar man en haar kinderen kunnen verzorgen kan ze dit allemaal dan mag ze werken (maar we weten allemaal dat dit zelden heeeeeeeeel erg zelden voor komt) vandaar dat imaams zeggen de vrouw mag niet werken alleen als ze geen man heeft die haar financieel steunt en ze heeft kinderen dan kan ze deze keuze maken. zuster je hoeft mij niet aantevallen.het is de islam die dit voorschrijft en ik ben er alleen mee eens meer niet

oem_roekaya
16-10-2003, 12:31
Vraag: Mijn vraag luidt: mag een vrouw werken als ze getrouwd is en ook als ze niet getrouwd is en nog bij haar ouders woont. Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden: Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft. Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij. Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen. Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen. Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. En Allah weet het het beste.

Chico07
16-10-2003, 14:41
als haar man goed verdient een goed inkomen enh zij vrouw komt niks te kort en mag kopen wat zij wil zou ik het geen probleem vinden liefs nadia

oem_roekaya
18-10-2003, 19:14
vind ik totaal niet!! en Allah swt vergeet je die maar even voor de gemakkelijkheid!!??

Kadisha
18-10-2003, 19:22
Origineel gepost door oem_roekaya vind ik totaal niet!! en Allah swt vergeet je die maar even voor de gemakkelijkheid!!?? Ieder haar/zijn keuze en Allah heeft het niet verboden dat de vrouw mag werken zolang ze geen kinderen heeft. Ik heb tegen mijn vriendin gezegt dat ze op haar gevoel moet afgaan en alles op een rijtje zetten wat belangrijk is voor haar. Ik steun haar volkomen ;)

oem_roekaya
18-10-2003, 20:30
ja steun je haar volkomen?? en Allah swt heeft gezegd dat er dingen moeten voldoen aan dat werk dat heb ik boven al aangegeven..er mogen geen mannen zijn ze moet optijd kunnen bidden en ze moet haar islamitische kleding kunnen dragen en ze moet het gezien kunnen onderhouden..wil jij zeggen dat ze aan al die regels kan houden? als ze dat kan Allah oe Allem dan mag ze het doen

ChOcOtOfFfF
19-10-2003, 01:49
Origineel gepost door Kadieja Elk imaam zegt ook dat de man zijn vrouw mag mishandelen. Ja ja als ze maar de vrouw zwart maken dat doen ze graag.Heb je die uitzendingen niet gezien op t.v. een schande!!!!!! Dit meen je toch niet he? Dat de niet moslims deze media-sh.it geloven ok. Maar je kon duidelijk zien dat dit helemaal uit zijn verband was gerukt. De Islam heeft ons vrouwen al onze rechten en plichten gegeven, dus een imam kan niet komen roepen dat een man zijn vrouw mag mishandelen. ik had je hoger in geschat:jammer:

zubair
19-10-2003, 11:20
Origineel gepost door oem_roekaya salaam eleykoem nou als hij het zo zegt vind ik het maar raar!!! maar op islam gebied heeft hij gelijk dat is gewoon zo!! als Allah swt vraagt waarom heb jij niet gebeden op tijd en de vrouw zegt ja ik wilde werken is dit geen geldige reden!! voor de man wel want hij is verplicht het gezin te onderhouden!! dus hou jij meer van deze doenya of hou je meer van de islam??? walikom salaam Ik vind dit zo'n bericht van islam onderdrukt de vrouw. Soebhana Allah waar is de wijsheid gebleven van het uitleggen. De man en de vrouw hebben allebei rechten en plichten. Ze zijn allebei 50% van de maatschappij. Ze hebben gelijke rechten alleen er is een taakverdeling. Dit om ervoor te zorgen dat het gezin slaagt. Een vrouw mag werken onder bepaalde voorwaarden, net zoals een man ook mag werken onder bepaalde voorwaarden. Chadiedja (ra) een van de vrouwen van de profeet Mohamed vrede zij met hem, was handelaarster, of wilde u zeggen dat ze tussen de pannen en potten zat? Een man mag de rechten van de vrouw niet afnemen als de Islam haar die gegeven heeft. Het is anders als ze wil werken en de regels van de islam daarbij overtreedt. Maar dan zou ik het nog op een subtiele en duidelijke manier aan haar uitleggen. Het is gewoon zo, dat een man sterker is dan de vrouw. Een man kan buiten lopen zonder dat mensen hem lastig vallen, een vrouw niet, vrouwen worden in deze maatschappij gezien als lustobject. Elke vrouw die langsloopt is een prooi voor de gefrustreerde mannen. Een vrouw word bekeken alsof ze fotomodel is. Als de andere vrouwen haar ook mooi vinden, dan kan het zijn dat ze naar gaan kijken en dat ze daardoor bezeten raakt door "het oog". En dan kan heel erg gevaarlijk zijn. Om mijn verhaal kort te houden, als een vrouw wil werken onder bepaalde voorwaarden en geen werk dat in strijd is met de islam. En niemand kan haar dit recht afnemen. Zij had op de dag van de aqd hem moeten vragen of ze mocht werken, had hij geweigerd, dan heeft zij het recht niet om toch te gaan werken. Want ze is akkoord gegaan met de weigering. Heeft hij toegestemd, dan heeft hij geen enkele recht om te weigeren. Heel simpel, maar de mens maakt het moeilijker dan het is.

babyt
19-10-2003, 14:31
Origineel gepost door oem_roekaya zuster ik volg islam lessen en geloof me elke imaam zegt dat het verboden is voor de vrouw om in deze tijd te werken!! tenzij het thuis werk is of alleen met vrouwen!!!(en waar je kunt bidden)aangezien dit niet gaan in de westersemaatschapij is werken inderdaad niet toegestaan en zuster nog even iets he....waarom moet ik hier niet mee aan komen zetten?waarom vraag je dan naar onze mening als je al een eigen mening hebt gevormd? walikom salaam bedoel je dezelfde imam die meiden die in de albert hein werkten voor verschikkelijks uitmaakte???? please doe eens even normaal en vrouw mag werken, tegenwoordig kun je zelfs op je werk bidden. Dus er is geen enkel belemmering om niet te werken. Maar om een antwoord te geven op degene die deze tpoic heeft geopend: Komt ze een beetje laat mee na een verloving pas over de toekomst praten :giechel: echt dom!!!! de toekomst met mijn partner bespreken stond bij mij hoog in op de lijst. Als we het daar totaal niet overeens kunenn worden, wordt het erg lastig om strijdend een huwelijk in te gaan!!! Even een vraagje? je opent een topic met: zijn er mensen die spijt hebben van hun huwelijk en nu dit........gaat het toevallig over jou? Nou dan wens ik jou alle wijsheid van de wereld toe. Lastige dilemma!! en een die vent van jouw vriendin (of van jou??) is erg bot ook nog.

Hoceimakaoutar
19-10-2003, 20:17

Origineel gepost door babyt bedoel je dezelfde imam die meiden die in de albert hein werkten voor verschikkelijks uitmaakte???? please doe eens even normaal en vrouw mag werken, tegenwoordig kun je zelfs op je werk bidden. Dus er is geen enkel belemmering om niet te werken. Maar om een antwoord te geven op degene die deze tpoic heeft geopend: Komt ze een beetje laat mee na een verloving pas over de toekomst praten :giechel: echt dom!!!! de toekomst met mijn partner bespreken stond bij mij hoog in op de lijst. Als we het daar totaal niet overeens kunenn worden, wordt het erg lastig om strijdend een huwelijk in te gaan!!! Even een vraagje? je opent een topic met: zijn er mensen die spijt hebben van hun huwelijk en nu dit........gaat het toevallig over jou? Nou dan wens ik jou alle wijsheid van de wereld toe. Lastige dilemma!! en een die vent van jouw vriendin (of van jou??) is erg bot ook nog. DAMZZZZZZZZZZ ERG!!! :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

Pagina's : [1] 2 3 4