Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen

Pagina's : [1] 2

Faicel_magreb
16-10-2003, 11:20

Salam Aleikum, Onderzoek van Maurice de Hond stellen niet veel voor, omdat het onderzoek in praktijk niet ‘eerlijk’ is. Wat bedoel ik ermee? De mensen die het meeste in aanraking komen met Marokkanen zijn de mensen die in de buurt van Marokkanen wonen. Met alle respect Marokkanen leven meestal in de minder mooie wijken van de stad, hier leven veel mensen die ‘sociaal minderwaardig’ zijn die gewoon dus eigenlijk minder loon ontvagen. Uit onderzoek is ook gebleken dat deze groep het moeilijkste te bereiken is voor een onderzoek. Uit ervaring denk ik dat deze groep het meest positief is over Marokkanen en deze wordt het minst bij het onderzoek betrokken. Ik heb geleerd dat oorzaken voor iets zoeken een heel moeilijk en ingewikkeld proces is, daarom vraag ik me af hoe kunnen Nederlanders over Marokkanen oordelen en oorzaken vinden terwijl ze zelf bijna niks over ons Marokkanen weten. De meeste informatie dat ze weten is via de media en deze klopt absoluut niet. Verder wil ik benadrukken dat Marokkanen helemaal niet gewelddadig zijn, en ja natuurlijk elk cultuur heeft zo zijn ‘achterlijke mensen’ wij Marokkanen ook. Maar de media die zoomt het gedrag en incidenten van deze ‘achterlijke mensen’ en breng deze in de hotlight. Door de negatieve spiraal van de media heb je snel de neiging om te denken dat wij Marokkanen slecht zijn. Maar wij Marokkanen zijn absoluut niet slecht. Dus de media speelt een hele grote rol!!! Een Nederland slaat iemand dood, dan zie je de volgende dag in de krant: ‘Man overlijdt na vechtpartij’, slaat een turk iemand door dan zie je volgende dag in de krant: ‘ Man overlijdt na vechtpartij met allochtoon, slaat een Marokkaan iemand dood dan zie je de volgende dag in de krant: ‘gewelddadige MAROKKAAN slaat iemand dood! Dus de media speelt een hele grote rol! Wij Marokkanen moeten het gevecht met de media aangaan, door met mensen in je omgeving te praten en discussie aan te gaan dan wij Marokkanen niet slecht zijn. En het is belangrijk om het goede voorbeeld te tonen en dan vooral aan de jeugd, waar daar zit onze toekomst. Marokkaanse hangjongeren worden meestal gezien als criminelen, maar dat is natuurlijk onzin. Nederlanders houden van tennis en wij Marokkanen houden van hangen en praten, en uit ervaring kan het gewoon heel gezellig zijn. Meestal krijg ik de vraag: waarom ga je niet netjes in een café of bij iemand thuis samen praten dan daar rond te hangen. Dit zet me soms ook aan het denken, maar misschien dat de meeste mensen zich daar niet thuis voelen? Als tegenwoordig maar iets slecht zegt over de Islam dan ben je meteen beroemd, de meeste Nederlanders vinden je moedig en goed. Net als Hirsi Ali de VVD-politicus, ik word boos als ze weer negatief en onterecht over de islam praat. Negatieve uitlatingen over de Islam doen mij wel wat. Hirsi Ali zou moeten opkomen voor moslimvrouwen. In plaats daarvan beledigt ze hen. Verder wil ik nog reageren op het verhaal dat politie agenten bedreigt worden door Marokkaanse jongeren. Ik weet niet in welke mate deze bedreiging betrouwbaar is. Ik kan zo verzinnen dat ik ben bedreigd door Nederlanders. De volkskrant spendeert hier een heel artikel over, maar na 11-september zijn vele moskeeën geprobeerd te verbranden, want verder gaan dan alleen bedreigen. En er zijn na 11-septembers veel moslims bedreigd, maar daar was in de media weinig van te merken. Hoe zou dat komen? Mensen generaliseren tegenwoordig te veel. Verder roepen politici ook te veel: ‘Iedereen moet integreren’, maar ze zijn niet duidelijk over wat ze met integreren bedoelen. Is dat alleen de Nederlandse taal leren? Het liefst willen ze dat ik gewoon mijn geloof opgeef! Maar je kunt ook niet verwachten van allochtonen die hier al tien jaar wonen nu even te integreren. Die hebben dat nooit gemoeten, je zou die mensen dankbaar moeten zijn voor het werk dat ze verricht hebben. En dan nog roepen ‘Nederland is een tolerante land’ yeah right! Ma3asalama PS: Als je van mening verschilt dat kan, maar je hoeft niet met elkaar ruzie te maken. Faicel

ffeiza
16-10-2003, 11:55
Faicel :goedzo: heb je stukje gelezen.. en ben het helemaal met je eens.... ik hoef niks meer te schrijven:)

Elberfeld
16-10-2003, 12:11
Wat moet ik van dit soort onderzoeken zeggen? Er werd eens onderzocht of mensen milieubewust waren. En wat bleek? 80% van de ondervraagden vond zichzelf milieubewust. 60% vond echter hun buren NIET milieubewust. Rara, hoe kan dat? Conclusie: Onderzoeken zoals hierboven genoemd zeggen dan ook meer over de ondervraagden, dan over het onderwerp dat behandelt wordt.

HaagseMoCro
16-10-2003, 12:42
Ik heb echt lopen genieten van je analyse en ben met de grootste gedeelte volledig eens. Maar leg dit maar eens uit bij de gehypnotiseerde nederlander. Die hebben eenmaal een beeld en die gedachte is moeilijk of zelfs onmogelijk weg te krijgen of te beinvloeden. De enigste wat ik kan zeggen dat je in jezelf moet geloven en laat de omgeving maar denken wat die wilt. Trouwens, deze bericht sluit goed aan bij mijn oproep en vertel eens je mening over mijn stelling groetjes mo

rnaj
16-10-2003, 13:28

Zoals ik al zei deze week de marokkaanse gemeenschap heeft een levengroot en gevaarlijk imago probleem. En daar moeten wij wat aan doen....

saida_marokko
16-10-2003, 14:37
faicel:goedzo: behalve inderdaad dat de media alles opblaast en dat het een groot invloed heeft kan je beter je zelf bewijzen en gewoon normaal gedragen als een mens.. want het gedrag wat sommige mensen vertonen lijken wel jungle-apen of monsters ofzo.. echt beesten.. iedereen heeft het in zich en waar een wil is is een weg!! rnaj---> :goedzo:

rnaj
16-10-2003, 15:03
Origineel gepost door Heor julli doen asof ik nie betsa Nee hoor, dat mot je niet denken. Alleen jij bent hier nieuw en we kennen je niet. Misschien als je wat meer over je zelf verteld, dat we dan wat losser worden. En je maakt nog al wat schrijffouten, dat maakt mij niet uit want je bent goed begrijpbaar. maar meestal als mensen hier op het forum veel schrijffouten maken doen ze dat om te plagen. En dan reageren we meestal niet

saida_marokko
16-10-2003, 15:54
nee meid.. niet gemeen.. maar beetje voorzichtig.. ezel stoot zich geen 2de keer aan dezelfde steen of wel??? KOm op hoe heet je.. en mooie nick heb je wat betekend het? Hoe oud ben je.. en waar kom je eigenlijk vandaan?? :) ben ik nu lief?

saida_marokko
16-10-2003, 15:57
Origineel gepost door karim121 Nederlanders houden van tennis en wij Marokkanen houden van hangen en praten, en uit ervaring kan het gewoon heel gezellig zijn. Beste Faicel, Bovenstaande opmerking is wel erg kort door de bocht.... dat jij graag hangt, prima! maar paat dat niet over 'wij marokkanen', want er zijn genoeg Marokkanen die WEL iets nuttigers te doen hebben dan hangen!! (werk, studie, sport etc) Mijn tip: spreek voortaan voor jezelf ipv namens 'de Marokkanen' uitspraken te doen! volgens mij praat hij ook over de jongeren die hangen... en volgens mij kan je na dat je van school thuis komt je tas neergooien.. je huiswerk maken en dan naar buiten gaan.. ook ergens op een hoekje gezellig kletsen of bij een bankje gezelllig. .. zelfde geld voor na het werken.. als je ergens gaat hangen heb je nog altijd een sociaal leven hoor..:) we begrijpen volgens mij allemaal wat ie zegt... en je bent het er mee eens of niet;)

saida_marokko
16-10-2003, 16:07
ik ben helemaal niet gemeen..:) en ik noem rnaj geen ezel.. ik negeerde je net ook.. en het is een spreekwoord...:) gezegde;) en je hebt vast een zeker wel een mooie naam onder die sterretjes.. maar eeh even serieus he..;) je bent dus al een 30+ er... leuk hoor..:) maar eeh dit is een discussieforum.. en eeh wat vind je van de marokkanen?? of wil je liever chatten? dat kan ook.. yasmina.nl bied een grote scala mogelijkheden aan chatboxxen;)

rnaj
16-10-2003, 16:08
kraaipenstraat in Amsterdam is de straat waar kleine marok jongetjes in keurig nederland vertellen dat hollander honden zijn en dat joden moeten worden vergast

Faicel_magreb
16-10-2003, 16:20
Origineel gepost door karim121 Nederlanders houden van tennis en wij Marokkanen houden van hangen en praten, en uit ervaring kan het gewoon heel gezellig zijn. Beste Faicel, Bovenstaande opmerking is wel erg kort door de bocht.... dat jij graag hangt, prima! maar paat dat niet over 'wij marokkanen', want er zijn genoeg Marokkanen die WEL iets nuttigers te doen hebben dan hangen!! (werk, studie, sport etc) Mijn tip: spreek voortaan voor jezelf ipv namens 'de Marokkanen' uitspraken te doen! Salam Aleikum Karim, Salam Aleikum Karim, Ten eerst je hebt gelijk ik had nooit mogen spreken van wij Marokkanen, dan geef ik je toe. Maar mijn opvatting komt niet zomaar uit de lucht vallen ik kan gewoon veel Marokkanen die het aangenaam vinden, maar toch geef ik je gelijk ik moest noot het woordje wij gebruiken. Maar jouw tegen argument vind ik helemaal niet goed en slecht onderbouwt, ik distantieer me eigen dan ook van jouw mening. Ik heb het dan vooral over deze zin: ….want er zijn genoeg Marokkanen die WEL iets nuttigers te doen hebben dan hangen!! (werk, studie, sport etc). Nou ik studeer (universiteit), werk (leidinggevende) en ik hobby (voetballen en af zit ik ook bij mijn woonplaats rondhangen nou ik wil het meer ‘buiten bijeenkomst’ noem). Nou jij sport omdat het lichamelijke en geestelijk goed voor je is. Nou ik doe rondhangen omdat het geestelijk goed voor me is. Nou jouw probleem is dat je ‘Rondhangen’ als iets negatief ziet je denkt: “ die jongens hebben niks te doen”. Nou daarin heb je gelijk als ze dat ‘buiten bijeenkomst’ in hele vele mate doen! Ik zie dat rondhangen meer als hobby/ ontspanning iets leuks. Gewoon ergens zitten en beetje praten en informatie en ervaringen met elkaar uitwisselen. Kortom ik zie dat ‘buiten bijeenkomst meer als hobby/ sport een leuke bijeenkomst net zoals jij andere hobby’s hebt en net zoals jij sport leuk vind ik ‘rondhangen’ leuk en ontspannend. Ma3asalama,

EL_MoRo
16-10-2003, 21:02
Origineel gepost door Faicel_magreb Salam Aleikum, Onderzoek van Maurice de Hond stellen niet veel voor, omdat het onderzoek in praktijk niet ‘eerlijk’ is. Wat bedoel ik ermee? De mensen die het meeste in aanraking komen met Marokkanen zijn de mensen die in de buurt van Marokkanen wonen. Met alle respect Marokkanen leven meestal in de minder mooie wijken van de stad, hier leven veel mensen die ‘sociaal minderwaardig’ zijn die gewoon dus eigenlijk minder loon ontvagen. Uit onderzoek is ook gebleken dat deze groep het moeilijkste te bereiken is voor een onderzoek. Uit ervaring denk ik dat deze groep het meest positief is over Marokkanen en deze wordt het minst bij het onderzoek betrokken. Ik heb geleerd dat oorzaken voor iets zoeken een heel moeilijk en ingewikkeld proces is, daarom vraag ik me af hoe kunnen Nederlanders over Marokkanen oordelen en oorzaken vinden terwijl ze zelf bijna niks over ons Marokkanen weten. De meeste informatie dat ze weten is via de media en deze klopt absoluut niet. Verder wil ik benadrukken dat Marokkanen helemaal niet gewelddadig zijn, en ja natuurlijk elk cultuur heeft zo zijn ‘achterlijke mensen’ wij Marokkanen ook. Maar de media die zoomt het gedrag en incidenten van deze ‘achterlijke mensen’ en breng deze in de hotlight. Door de negatieve spiraal van de media heb je snel de neiging om te denken dat wij Marokkanen slecht zijn. Maar wij Marokkanen zijn absoluut niet slecht. Dus de media speelt een hele grote rol!!! Een Nederland slaat iemand dood, dan zie je de volgende dag in de krant: ‘Man overlijdt na vechtpartij’, slaat een turk iemand door dan zie je volgende dag in de krant: ‘ Man overlijdt na vechtpartij met allochtoon, slaat een Marokkaan iemand dood dan zie je de volgende dag in de krant: ‘gewelddadige MAROKKAAN slaat iemand dood! Dus de media speelt een hele grote rol! Wij Marokkanen moeten het gevecht met de media aangaan, door met mensen in je omgeving te praten en discussie aan te gaan dan wij Marokkanen niet slecht zijn. En het is belangrijk om het goede voorbeeld te tonen en dan vooral aan de jeugd, waar daar zit onze toekomst. Marokkaanse hangjongeren worden meestal gezien als criminelen, maar dat is natuurlijk onzin. Nederlanders houden van tennis en wij Marokkanen houden van hangen en praten, en uit ervaring kan het gewoon heel gezellig zijn. Meestal krijg ik de vraag: waarom ga je niet netjes in een café of bij iemand thuis samen praten dan daar rond te hangen. Dit zet me soms ook aan het denken, maar misschien dat de meeste mensen zich daar niet thuis voelen? Als tegenwoordig maar iets slecht zegt over de Islam dan ben je meteen beroemd, de meeste Nederlanders vinden je moedig en goed. Net als Hirsi Ali de VVD-politicus, ik word boos als ze weer negatief en onterecht over de islam praat. Negatieve uitlatingen over de Islam doen mij wel wat. Hirsi Ali zou moeten opkomen voor moslimvrouwen. In plaats daarvan beledigt ze hen. Verder wil ik nog reageren op het verhaal dat politie agenten bedreigt worden door Marokkaanse jongeren. Ik weet niet in welke mate deze bedreiging betrouwbaar is. Ik kan zo verzinnen dat ik ben bedreigd door Nederlanders. De volkskrant spendeert hier een heel artikel over, maar na 11-september zijn vele moskeeën geprobeerd te verbranden, want verder gaan dan alleen bedreigen. En er zijn na 11-septembers veel moslims bedreigd, maar daar was in de media weinig van te merken. Hoe zou dat komen? Mensen generaliseren tegenwoordig te veel. Verder roepen politici ook te veel: ‘Iedereen moet integreren’, maar ze zijn niet duidelijk over wat ze met integreren bedoelen. Is dat alleen de Nederlandse taal leren? Het liefst willen ze dat ik gewoon mijn geloof opgeef! Maar je kunt ook niet verwachten van allochtonen die hier al tien jaar wonen nu even te integreren. Die hebben dat nooit gemoeten, je zou die mensen dankbaar moeten zijn voor het werk dat ze verricht hebben. En dan nog roepen ‘Nederland is een tolerante land’ yeah right! Ma3asalama PS: Als je van mening verschilt dat kan, maar je hoeft niet met elkaar ruzie te maken. Faicel Ey Faicel, Ik ben het op zich met je eens....alleen vindt ik dat marokkaanen in veel gevallen gewoon te ver gaan....ik woon zelf midden in een marokkaanenwijk en altijd is er wel wat....de media dikt het natuurlijk aan maar er zit wel een kern van waarheid in.....

an3sdej
16-10-2003, 21:28
Voor Saïda, Tip van Karim121: Mijn tip: spreek voortaan voor jezelf ipv namens 'de Marokkanen' uitspraken te doen!

amazigharifi
16-10-2003, 21:57

dat we iets aan die generalisering door de media moeten doen is wel duidelijk. ik vraag daarom broeders en zusters zijn er mensen die actie willen nemen tegen deze media. samen kunnen we met een goed plan terug slaan anders zullen ze ons niet met rust laten. als we bijvoorbeeld boven en langs druke snelwegen protest spangdoeken gaan hangen kunen we de samenleving berust maken van de hytze tegen de marokkaanse gemeenschap. wat vinden jullie ?

Pagina's : [1] 2