Bekijk originele versie : Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger
Enquête: Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger
Uitgegeven: 15 oktober 2003 20:39
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2003 20:40
HILVERSUM - Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. Dat blijkt uit een enquête door Maurice de Hond in opdracht van het SBS6 programma Stem van Nederland.
Er werden achthonderd mensen ondervraagd. Aanleiding was de gewelddadige dood vorige week maandag van Anja Joos waarbij Marokkaanse jongeren waren betrokken.
Van de ondervraagden zegt 16 procent bang te zijn als ze een groepje Marokkanen tegenkomen op straat. 41 Procent heeft dat gevoel soms. Volgens de enquête is de bevolking pessimistisch over de toekomst. Ruim de helft (54 procent) denkt dat de problemen met Marokkaanse jeugd nooit worden opgelost. 35 Procent denkt dat het minstens tien jaar duurt.
Oorzaken
De kwaliteit van de opvoeding (68 procent), moeite om aan de Nederlandse cultuur te wennen (46 procent) en opgroeien in slechte buurten (36 procent) worden als oorzaken genoemd.
Van de mensen die op de LPF stemmen vindt 98 procent dat jonge Marokkanen die stelselmatig voor problemen zorgen "naar Marokko moeten worden teruggestuurd." Ook bij stemmers op andere partijen zijn daarvoor aanhangers te vinden: VVD (79 procent), CDA (70), SP (50) PvdA (48), GroenLinks (38) en D66 (35).
Moderators kan je hem dit keer laten staan A.U.B
chicamaroquia
16-10-2003, 10:26
ik heb op de laatste twee opties gestemd... :(
MissBlaBla
16-10-2003, 10:28
Ikke ook op de laatste 2
BlaBla
Ik heb je poll en verplaatst naar Marokkaanse Jongeren en actualiteiten, en toegevoegd bij een andere topic!
heeft overigens exact de zelfde titel
Origineel gepost door Heiba
Ik heb je poll en verplaatst naar Marokkaanse Jongeren en actualiteiten, en toegevoegd bij een andere topic!
heeft overigens exact de zelfde titel
klopt, spooky..........maar ja
ik wilde meer de meningen weten van de mensen van MJLR
LQwaad4life
16-10-2003, 11:10
tientalen slachtoffers zijn er dood gegaan door zinloos geweld aan de kant van de nederlanders. dan wordt er geen enqete gehouden, naar de nederlandse gedrag, ze zoeken het dan bij de persoonlijke redenen, maar als hetzelfde probleem om maroks gaat dan wordt de reden altijd in de cultuur, opvoeding blabla gezocht.
waarom zeggen ze niet bij een marok die een moord pleegt dat het een psygische zieke iemand is zoals ze altijd zeggen bij de nederlanders.
Edit
Vloeken is niet toegestaan, pas svp je bericht aan!
MVG,
Heiba
nu goed
LQwaad4life
16-10-2003, 11:16
maroks die nederlanders gelijk geven zijn gewoon een stelletje hersenloosschappen die zelf niet kunnen nadenken en er overal in trappen in wat de nederlanders hun wijs maken.
Origineel gepost door LQwaad4life
maroks die nederlanders gelijk geven zijn gewoon een stelletje hersenloosschappen die zelf niet kunnen nadenken en er overal in trappen in wat de nederlanders hun wijs maken.
Mijn hartelijke dank! Het is niet dat je ze gelijk moet/hoeft te geven.
Vloeken gaat ook weer te ver. :)
Je kan ook je mening geven zonder in grof taalgebruik te vervallen, jouw mening komt ook prima tot zijn recht in jouw motivatie hoe je over Nederlanders denkt.
:) Mijn complimenten voor jouw wijze van je mening bewoorden
Wat doe je nog in nederland?
Je geeft die mensen nu al gelijk?
Je bent agressief aan het reageren, vervloeken, gedrag die nederlanders associëren met marokkanen.
Denk eerst na voor dat je wat zegt jongen. Je moet je schamen.
Moge Allah (swt) ons leiden, Amien
chouroek
16-10-2003, 11:34
ik heb op de laatste optie gestemd.
Discipline daar weten ze heel weinig van als ze nou wisten hoe onze profeet saw werd behandeld door de ongelovige en toch hield hij zich in en liep weg dan was het niet zo misgegaan.
maar ik afschuw het ook om de roots van een medewerker te beledigen omdat hij zijn werk doet dat is ook een soort agressie!
LQwaad4life
16-10-2003, 11:35
Origineel gepost door Heiba
Mijn hartelijke dank! Het is niet dat je ze gelijk moet/hoeft te geven.
Vloeken gaat ook weer te ver. :)
Je kan ook je mening geven zonder in grof taalgebruik te vervallen, jouw mening komt ook prima tot zijn recht in jouw motivatie hoe je over Nederlanders denkt.
:) Mijn complimenten voor jouw wijze van je mening bewoorden
sorry voor mijn groffe taal :D
ik word er gewoon ziek van hoe makkelijk mensen mee gaan met de media.
als een nederlander iets doet dan wordt het altijd zo bericht en 23 jarig man of een 40 jarig man enz heeft blabla gedaan.
maar als een marok iets doet dan is het gelijk een marok heeft blabla gedaan.
dat je uit het bovenstaande kan concluderen dat maroks slecht zijn en dat nederlanders goed zijn is gewoon superdom. Die conclusie rolt niet logische uit het bovenstaande.
je moet altijd in jou achterhoofd rekening meehouden dat die 23jarig en 40 jarig man oftewel menir x een nederlander is.
LQwaad4life
16-10-2003, 11:38
Origineel gepost door Makeen
Wat doe je nog in nederland?
Je geeft die mensen nu al gelijk?
Je bent agressief aan het reageren, vervloeken, gedrag die nederlanders associëren met marokkanen.
Denk eerst na voor dat je wat zegt jongen. Je moet je schamen.
Moge Allah (swt) ons leiden, Amien
het is goed met jou vriend.
kom jij maar lekker voor hun op alsof zij dat voor jou zouden doen.
kan jij mij uitleggen wat agressiviteit met een volk te maken heeft. Als je dat kan dan mag jij van mij gelijk de nobel prijs krijgen.
salam wa aleikoum wrwb,
Ik heb maar op eentje gestemd en dat is gebrek aan de islam. Als de kinderen van af jongs af aan worden opgevoed met kennis over de islam dan weten ze dat je je medemens geen pijn moet doen etc.
chouroek
16-10-2003, 11:47
sorry voor mijn groffe taal :D
ik word er gewoon ziek van hoe makkelijk mensen mee gaan met de media.
als een nederlander iets doet dan wordt het altijd zo bericht en 23 jarig man of een 40 jarig man enz heeft blabla gedaan.
maar als een marok iets doet dan is het gelijk een marok heeft blabla gedaan.
dat je uit het bovenstaande kan concluderen dat maroks slecht zijn en dat nederlanders goed zijn is gewoon superdom. Die conclusie rolt niet logische uit het bovenstaande.
je moet altijd in jou achterhoofd rekening meehouden dat die 23jarig en 40 jarig man oftewel menir x een nederlander is.
ik ben gedeeltelijk met je eens, je hebt gelijk wanneer je zegt dat de media marokkaanen/moslims verraadt. maar juist omdat we NOU in de punt van belangstelling staan moeten we laten zien dat het allemaal schijn wat er geschreven wordt dus PROMOTEN en niet hun verhalen overc Moslims en Marokkaanen bevestigen omdat een ondeugende vrouw jou voor een ...-marokkaan heeft uitgemaakt.
het is goed met jou vriend.
kom jij maar lekker voor hun op alsof zij dat voor jou zouden doen.
kan jij mij uitleggen wat agressiviteit met een volk te maken heeft. Als je dat kan dan mag jij van mij gelijk de nobel prijs krijgen.
Als je logische na zou denken dan zou je het ook zelf kunnen verzinnen.
kijk...........
Als jij een mening hebt, dat wilt niet zeggen dat jou mening op de realiteit slaat.
Niet iedereen kan rationeel nadenken, als dit een feit was dan zouden misverstanden nooit voorkomen.
snep je?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.