Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger

Pagina's : [1] 2 3 4 5

HaagseMoCro
15-10-2003, 22:10

Enquête: Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger Uitgegeven: 15 oktober 2003 20:39 Laatst gewijzigd: 15 oktober 2003 20:40 HILVERSUM - Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. Dat blijkt uit een enquête door Maurice de Hond in opdracht van het SBS6 programma Stem van Nederland. Er werden achthonderd mensen ondervraagd. Aanleiding was de gewelddadige dood vorige week maandag van Anja Joos waarbij Marokkaanse jongeren waren betrokken. Van de ondervraagden zegt 16 procent bang te zijn als ze een groepje Marokkanen tegenkomen op straat. 41 Procent heeft dat gevoel soms. Volgens de enquête is de bevolking pessimistisch over de toekomst. Ruim de helft (54 procent) denkt dat de problemen met Marokkaanse jeugd nooit worden opgelost. 35 Procent denkt dat het minstens tien jaar duurt. Oorzaken De kwaliteit van de opvoeding (68 procent), moeite om aan de Nederlandse cultuur te wennen (46 procent) en opgroeien in slechte buurten (36 procent) worden als oorzaken genoemd. Van de mensen die op de LPF stemmen vindt 98 procent dat jonge Marokkanen die stelselmatig voor problemen zorgen "naar Marokko moeten worden teruggestuurd." Ook bij stemmers op andere partijen zijn daarvoor aanhangers te vinden: VVD (79 procent), CDA (70), SP (50) PvdA (48), GroenLinks (38) en D66 (35). Wanneer houd nou de negatieve publiciteit richting marokkanen nou eens op? Ik vind dat de media misbruik maakt van zijn macht en elke keer weer creeren ze een slechte beeldvorming richting de marokkaanse bevolking omdat een aantal rotte appels onder ons niet kunnen inhouden. Waardoor mensen zoals ik hiermee telkens geconfronteert en de dupe hiervan worden. Want waar ik ook na toe ga en welke medium ik open, hoor ik wel over marokkanen dit en marokkanen, marokkanen dat. Maar wat vinden jullie van deze artikel? Ik heb al een harde brief gestuurd naar de redactie van deze programma, dat ze moeten ophouden met deze negatieve publiciteit jegens kleine minderheidsgroepen

GeenLeven
15-10-2003, 22:19
Ik wordt doodziek van dit soort publiciteit. En laten we wel wezen zo'n onderzoek van maurice de hond stelt toch geen f*ck voor. :kwaad: Overigens heb ik vandaag zelfs weer een negatief verhaal gehoord wat dus helemaal niet waar is. :jammer: Er zijn van het weekend ofzo hier in R'dam 2 mannen in elkaar geslagen in een Chinees Restaurant. De reden van deze mishandeling is dus omdat 1 van de daders had gevraagd of ze homo waren. Een van de 2 reageerde hier dus op met Ja en wat is het probleem. (terwijl ze dus geen homo zijn). Maargoed hierop zijn ze dus in elkaar gebeukt door 4 jongeren. Hoor ik vandaag van een collega dat de daders marokkanen waren. Ik schaamde natuurlijk weer dood :jammer: Lees ik net de krant, wat staat er EEN BLONDE JONGEMAN, rond de 20 jaar, sportschooltype stapte dus op het tweetal af en vroeg hen dus of ze homo waren. Raar he dat al die nederlanders zo negatief over ons zijn. Ze geloven alles en lezen iets niet na ofzo. Overigens ga ik die collega hier morgen zeker op aanspreken. Kijken wat zijn reactie is. Maarja er valt gewoon niks tegen te doen, die media vind ons een hot item. En uiteraard valt er altijd wel iets negatiefs te vertellen.

Norah
15-10-2003, 22:44
Inderdaad, wanneer stopt deze negatieve publiciteit?? Je wordt het zo zat, het woord marokkaan en crimineel wordt in een adem uitgesproken. Ik geloof niet dat de groep criminelen onder de marokkanen groot is. Ze doen nu net alsof de Nederlandse mensen zo braaf zijn en er onder hun totaal geen crimineel schuilt. Onzin, elke bevolkingsgroep heeft een paar 'rotte appels' ertussen zitten. En helaas moeten de goeien onder de slechten lijden. Maar goed dat boeit de media toch niet. Ze horen het woord marokkaan en denken...sensatie sensatie!! En wat een onzin zeg van die amateurtjes van de LPF, marokkaanjes jongeren terugsturen zodra ze te vaak in aanraking met de politie komen....fijn afschuifsysteem hebben ze ontwikkeld...goh daar hebben ze lang over nagedacht, over dat probleem. Hoe doen ze dat overigens met de nederlandse jongeren die ontspoord raken, sturen ze die naar Texel of Ameland.....?

rnaj
15-10-2003, 23:27
Het levert wel duidelijkheid op. Ook als het niet in de krant staat blijven die mensen zo denken. En het zijn inderdaad ernstige berichten maar het verbaast me niets dat 'het volk' zo denkt. Gister heb ik al gezegt dat de marokkanen een imago probleem hebben, maar toen werd ik uitgelachen

an3sdej
16-10-2003, 00:06

Dit soort gevoelen van het volk zal eens omgezet worden in politiek initiërende wetgeving. Het is te hopen dat er geen politicus opstaat met de charisma van Fortuyn die deze gevoelens deelt of wil exploiteren. Maar de tendens is duidelijk. En als ik soms hier en op andere forums de uitingen van meerdere fundamentalistische en nationalistische Marokkanen hoor, lijkt me het gevoelen ook niet helemaal vreemd.

MoDaMsCrO
16-10-2003, 01:02
Nou eigenlijk heb ik wel respect voor die tattas. Kijk soms overdrijven ze wel maar toh ik begrijp hun wle als ze kwaad worden door mocroz. Mijn vriend zit nu in de bak door die Anja Joos bladerz. Kweeni of hij het ecth heeft gedaan maar toh 't waren allemaal mocrozz kijk zie dat geeft echt een slechte naam. Ik word gek hier in Amsterdam zijn ze allemaal gekke mensen.

Peej
16-10-2003, 08:09
Het is wel weer makkelijk om de pers de schuld te geven van de negatieve publiciteit over Marokkanen. Maar besef wel even dat er nog altijd niet gegeneraliseerd wordt in deze artikelen. Er wordt nog altijd gesproken over de criminele Marokkaanse jongeren die op straat hangen en mensen lastig vallen. In plaats van dat jullie je door zo'n artikel weer in de slachtofferrol te laten drukken zou er, ook binnen de Marokkaanse gemeenschap, wel eens naar het groeiende probleem van deze ontspoorde jongeren mogen worden gekeken. De oorzaak van deze negatieve beeldvorming ligt namelijk niet bij de pers maar bij de jongeren waar over geschreven wordt. of moeten we dit ook maar gewoon doodzwijgen en dit tuig gewoon zijn gang laten gaan?

Peej
16-10-2003, 08:12
Origineel gepost door KingMasinissA We ARE STILL HERE. Irriteert het je??? Draai je kop maar om. We STILL HERE. Nou eeeehm, nee hoor jullie aanwezigheid iriteert me niet echt. Jij en je vriendjes als Ezzedine, Ghribe, Bidawi_Mazlot e.d. zijn gewoon schreeuwertjes die achter hun toetsenbord een grote bek hebben maar die verder volgens mij netjes in de pas lopen met de normale Nederlandse maatschappij. Zolang jullie alleen hier op het net een grote bek hebben hoeft er niemand bang voor jullie te zijn. Hoe laat moet je weer aan het werk bij die Amerikaanse hamburgergigant KingMasinissA?

Makeen
16-10-2003, 09:22
Enquête: Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger Uitgegeven: 15 oktober 2003 20:39 Laatst gewijzigd: 15 oktober 2003 20:40 HILVERSUM - Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. Dat blijkt uit een enquête door Maurice de Hond in opdracht van het SBS6 programma Stem van Nederland. Er werden achthonderd mensen ondervraagd. Aanleiding was de gewelddadige dood vorige week maandag van Anja Joos waarbij Marokkaanse jongeren waren betrokken. Van de ondervraagden zegt 16 procent bang te zijn als ze een groepje Marokkanen tegenkomen op straat. 41 Procent heeft dat gevoel soms. Volgens de enquête is de bevolking pessimistisch over de toekomst. Ruim de helft (54 procent) denkt dat de problemen met Marokkaanse jeugd nooit worden opgelost. 35 Procent denkt dat het minstens tien jaar duurt. Oorzaken De kwaliteit van de opvoeding (68 procent), moeite om aan de Nederlandse cultuur te wennen (46 procent) en opgroeien in slechte buurten (36 procent) worden als oorzaken genoemd. Van de mensen die op de LPF stemmen vindt 98 procent dat jonge Marokkanen die stelselmatig voor problemen zorgen "naar Marokko moeten worden teruggestuurd." Ook bij stemmers op andere partijen zijn daarvoor aanhangers te vinden: VVD (79 procent), CDA (70), SP (50) PvdA (48), GroenLinks (38) en D66 (35).

Makeen
16-10-2003, 10:16
Origineel gepost door KolereLijer Ik ben eens naar die website http://www.makeen.nl/ geweest en wat valt me op ? De Quran sectie is nog niet geschreven. Maar de f.ucking ahadith sectie al wel. dat zegt wel iets over de eenzijdige manier waarop de islam wordt beleefd door de oprichters. Gefeliciteerd met deze nieuwe BALHAAR en SMOESLIM site. (de zoveelste uit velen dus) Ze zullen in ieder geval veel klanten van marokko nederland naar zich toe gaan trekken, dat is zeker. Bedankt voor je reclame (hahahahhaha), Maar de Quran sectie moet nog komen, duurt wat langer......november insha'allah. Vergeet dan niet terug te komen, ouwe ;) Je hoeft mij niet te feliciteren, prijs Allah (swt) maar laterz ouwe :zwaai:

Makeen
16-10-2003, 10:25
Origineel gepost door KolereLijer Bent u misschien de heer Heilbron van conexit ? Hoezo wil je zaken doen? Neo-Nazi site openen?

LaaRTje
16-10-2003, 10:33
HET zijn niet alleen de marokanen die het doen.... alleen bij ons zitten er nu fftjes wat meer bij... en me moeders vriendin werkt bij de justitie ... er zijn meer joegoslaven dan marokanen.. elke generatie hebben die nederlanders wel wat te lullen dan de antilianen dan surinamers nu de marokanen en strX de turken... we moeten er ons NX van aantrekken en er gewoon voor zorgen dat wij ons richten op eeen Goed doel en niet op de Criminaliteit;) Beslama Dilara

rnaj
16-10-2003, 10:36
Origineel gepost door LaaRTje HET zijn niet alleen de marokanen die het doen.... alleen bij ons zitten er nu fftjes wat meer bij... en me moeders vriendin werkt bij de justitie ... er zijn meer joegoslaven dan marokanen.. elke generatie hebben die nederlanders wel wat te lullen dan de antilianen dan surinamers nu de marokanen en strX de turken... we moeten er ons NX van aantrekken en er gewoon voor zorgen dat wij ons richten op eeen Goed doel en niet op de Criminaliteit;) Beslama Dilara Daarom heeft Abracadaver het ook over beeldvorming.

jihad12
16-10-2003, 11:06
"Marokkaanse jongeren steeds gewelddadiger " Kopt de Telegraaf (sowieso een sensatiekrant van niveau roddelblad en gelezen door vele 'ontwikkelde' landgenoten) En wat staat er vervolgens onder: Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. Denken, denken dus ze denken dat marokkaanse jongeren zich steeds gewelddadiger gedragen. Maar de telegraaf brengt dit dus als kop zijnde een feit, de autochtone nederlander die dus niet verder leest denkt dus ook dat marokkanen steeds gewelddadiger zijn en zo is de sensatie compleet.

Scottie
16-10-2003, 11:09

Nou, zo gaat het. De kranten en de tv hebben de plicht de waarheid te tonen, het is juist hun taak de waarheid aan het licht te brengen. Zoals gisterenavond op tv een Marokkaanse leider/vertegenwoordiger bij de tocht ter nagedachtenis aan die arme Anja Joos aanwezig was en goede woorden sprak. Daar moet het heen. Mensen die het goede voorbeeld geven en kritisch kijken, ook naar hun eigen gemeeschap. Marokkanen, of velen maken de indruk losgeslagen te zijn, de weg kwijt te zijn in de Nederlands samenleving. Turken hoor je niet over identiteit, die zijn gewoon Turk en Nederlander. Surinamers tobben ook niet over wie ze zijn en waar ze willen horen en wat ze hier willen bereiken. Marokkanen hebben een groot probleem met de vraag wie ze nou eigenlijk zijn. Ze zijn nog geen Nederlanders geworden, maar "Marokkaan" zijn ze alleen nog in een idee fix, in een bijna kinderlijke hang naar het land waar hun voorouders in de vorige eeuw vandaan zijn gekomen en waar zi, die kleinkinderen en achterkleinkinderen nooit naar toe terugzullen gaan, anders dan voor een goedkope vakantie. Om daat te merken hoe Nederlands ze eigenlijk al zijn. Want je wordt pas Nedrlander als je voor het eerst in het buitenland komt. Ze voelen zich geen Nederlander en zetten zich als koppige kinderen van 4, 5 jaar af tegen Nederland. Vanuit de Maarokaanse gemeenschap moet veel meer gedaan worden om hun leden of cultuurgenotern de weg te wijzen naar een volledige integratie. Voor Marokkanen die met behoud van bijvoorbeeld geloof of eigenheden en die verder gewoon een Nederlander zijn geworden is plaats in deze samenleving. Een eed op de Grondwet met de bijbehorende rituelen zou een stap zijn. Dat kan namelijk bijdragen aan het besef Nederlander te willen zijn dat te moeten zijn, alleen omdat je voorouders ooit, in de vorige eeuw hun land verlaten hebben om hier een toekomst te vinden. Het valt de media misschien te verwijten dat zij steeds Marokkaanse misstanden in het nieuws brengen, aan de andere kant wonen die mensen al hier sinds de vorige eeuw en nog tobben ze met hun positie hier. Openheid over aard en achtergrond van daders en geweld kan alleen maar leiden tot meer maatregelen, met name vanuit eigen gemeenschap. Dat er in opvoeding en met name op de voorbereiding op de Nederlandse samenleving nog veel ontbreekt wordt met al de berichtgeving duidelijk. Het is duidelijk dat veel ouders niet meer weten hoe hunkinderen voor te bereiden op onze samenleving.Die gemeenschap staat voor een belangrijke en zware taak. Misschienis het instellen van internaten, gesloten scholen en deergelijke structurerende instituten een oplossing. Het is net als met homo's: hoe meer bkende homo's je op tv en in de film ziet, hoe meer het gewoon wordt, hoe makkelijkere het aanvaard wordt. Scottie, meer voor minder.

Pagina's : [1] 2 3 4 5