Bekijk originele versie : hoofddoek en werk
Hallo,
Ik draag nu al een 5 jaar een hoofddoek. Dit jaar moet ik voor mijn opleiding stage lopen. Mijn werkgever heeft echter gezegd dat ik alleen een stageplek krijg toegewezen indien ik bereid ben mijn hoofddoek tijdens werktijd af te doen. Ik zelf heb daar een dubbel idee over en weet dus echt niet wat ik moet doen.Wat hebben/zouden jullie doen in zo een situatie?
Jullie zouden mij er in ieder geval enorm mee helpen.
Nisrine01
15-10-2003, 22:42
Salaam Aleikoum zuster,
Hier een link van een andere topic die ook over dit onderwerp gaat. Ik vond dat er goede wijze reacties zijn geplaatst door sommige zusters, misschien heb je daar wat aan.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=145599
XmaghrabiaX
16-10-2003, 10:00
nou lieverd, ik zou het echt niet doen. je geloof gaat toch voor. Er zullen genoeg andere plekken zijn. Kijk als er helemaal geen andere stageplek is, dan zou je het kunnen overwegen. Maar lieverd...zulke dingen zal je gewoon tegenkomen. OOk als je straks werk gaat zoeken.
succes.
Salamu 3lykoum zuster,
als je zelf nadenkt.. waarom ben jij je hoofddoek gaan dragen?
om je te bedekken voor de mannen en voor de ongelovige..toch?
waarom zou jij je hooefddoek danjuist af doen voor de mensen voor wie jij je moet bedekken van Allah swt
en nu wordt je gevraagt je hoofddoek af te doen zonder dat ze beseffen dat jou hoefddoek een levenswijze is waar jij voor gezegend wordt..we leven dan ook niet in een islamitisch land.. en soms is het moeilijk je te verzetten omdat je denkt dat je bijna geen keus hebt... maar je hebt altijd keus.. blijf dus helder denken want Allah swt zegend jou niet alleen voor het dragen hij zegend jou keer op keer weer want jij loopt tegen de ongelovige aan die jou vragen Allah's plicht niet na te komen.
ik raad je aan gewoon verder te zoeken.. mijnzus heeft dat probleem vaak gehad en vooral stage en uit eindelijk had zij een prima stage plek bij ministerie van economischezaken die het wel accepteerde.
als jij sterk blijft en vecht voor je levenswijze zal Allah swt je zegenen en ook helpen bij het vinden van een stage Insha Allah...
Slamu 3lykoum,
Fatima
gelovigmeisje
16-10-2003, 23:04
Salaam wa aleikoem
Ik sluit me volledig bij latifaaa aan. Geloof gaat voor als je mijn mening vraagt. Ze moeten accepteren dat het een onderdeel van jou is en kunnen niet verlangen dat je het zomaar weghaalt. Wat ik vaak heb meegemaakt is, dat ze begrip tonen op t moment dat je je mond open doet. Je moet t gewoon uitleggen en inscha allah komt t goed.
Wa aleikoem wa salaam wb.
Salaam Aleykoem ougti,
Ik zit ook wel met een Hijaab probleem, maar dan wel op school. Momenteel ben ik bezig met in opstand te komen,vergadering houden enz...en met een beetje geluk kom ik er wel.
Moge Allah(swt) je helpen.....Amien.
Ma3asalaam Liloesh
miss_saliha
17-10-2003, 20:57
nou...meid ik zou het in ieder geval niet doen want mijn geloof is belangrijker dan wat dan ook in deze wereld..
Ik ben een moslim…..
Ik ben een moslim en er trots op ook.
Ik ben niet iemand die schreeuwt, drinkt en rookt.
Ik ben een moslim voor eens en altijd.
Al mijn slechte gedachten raak ik om een seconde kwijt.
Wees een moslim en maak Allah (swt) blij.
Lach, leef en geniet, maar vergeet niet….in de hemel ben je pas
vrij.
Dus doe zoveel mogelijk aan je geloof.
Dan is je plaatje in de hemel Inshallah heel hoog.
Hoog boven het hellevuur waar de slechte mensen in branden.
Waar ze huilen van de spijt en waar ze worden geslagen op hen
handen.
Waar ze moeten boeten voor hen slechte daden.
Zij zijn de mensen die de Islam hebben verraden.
Dus lieve broeders en zusters, open je ogen.
Allah (swt) is groot en liefdevol je moet me geloven.
Open je ogen, je bent heel alleen.
Dit is geen Islam meer, waar gaat het met onze dounia heen?
Lieve broeders en zusters, laten we de Islam om ons heen voelen.
We moeten mensen laten zien, wat wij met Islam bedoelen............
groetjes saliha
hee nouel
je moet heel goed nadenken over je besluit, maar vraag je eens af zou je je hoofddoek verkopen?
ik draag ook hoofddoek en ik heb zoiets van never nooit zal ik mijn hoofddoek verkopen voor een baan/stage m.a.w. ik zou hem nooit af doen! het hoort bij mij en is onderdeel van mijn levenswijze, willen ze mij om me capaciteiten dan nemen ze mij helemaal "met hoofddoek"en anders zoeken ze maar naar een dom blondje met een kort rokje!!!!
veel succes en vertrouw op Allah swt
HoneyBee
20-10-2003, 10:28
Beste Nouel,
Probeer zo goed mogelijk aan die werkgever uit te leggen dat het toch geen verschil maakt als jij je hoofddoek af doet. Je bent en blijft dezelfde persoon, en vraag aan hem waarom het volgens hem nodig zou zijn. Hij is bereid om jou een stageplaats te bieden, maar laat je persoonlijkheid niet door hem ontbieden. Je draagt zoals je zegt al 5 jaar een hoofddoek, wees daar trots op, en Allah zal je hiervoor belonen. Mocht het toch niet lukken bij deze werkgever, dan zal Allah je helpen bij een andere werkgever. Maar doe nooit je hijab af, en Allah weet het beste.
groetjes Rotterdamse
Atlas_Gebergte
20-10-2003, 10:49
Sallaam, meid je moet gewoon je hijaab gewoon blijven dragen, want dat is je geloof en dat heb je later meer nodig dan die stageplek, trouwens je hijaab zegt niks over je kwaliteiten van werk, dus ik vind dat die werkgever gewoon je moet aannemen, en mocht het niet zo zijn, dan moet je gewoon verder zoeken naar een andere baan. Succes.
Wa Sallaam Alikoum
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.