Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hallo dames ik heb een vraagje

naoualimad
12-09-2007, 21:40

op welk leeftijd zijn jullie kinderen gaat praat mijn dochter is bijna 2 jaar en ze praat nog niet al vast bedankt

NoHide
12-09-2007, 21:48
Zegt niks, een nichtje van mijn man begon rond haar 2e te praten en dat ging ineens heeeel erg snel. De een is gewoon sneller dan de ander ;)

noona
12-09-2007, 22:16
mijn zoontje was ook een heeele late, hij is nu 4 en heeft een taalachterstand. je kunt afwachten maar je kunt ook alvast bginnen door zo correct mogelijk tegen haar te praten. lees boekjes voor, wijs dingen aan in huis en benoem ze en praat zoveeee mogelijk. ik heb alijtd met mijn kinderen gepraat vanaf hun geboorte maar toch heeft ie het praten niet goed opgepakt, hij begrijpt me goed maar zegt niks terug. nu zit ik er een paar maanden bovenop en merk wel dat ie al stappen vooruit maakt. sterkte!

Schrijf_ster1
12-09-2007, 22:17
Sommige beginnen met anderhalf jaar al en anderen kun je pas goed verstaan als ze 3 jaar zijn.

lach_parel
12-09-2007, 22:22

heeft ze een speentje in de mond? dat hindert ook praten dan gaan ze binnensmond praten, of juist helemaal niet praten.

roemaisa78
12-09-2007, 22:28
elk kind is verschillend. mijn kinderen praten ook altijd heel erg laat. maar bij mijn kinderen kwam dat vaak omdat ze constant verkouden waren en vocht/slijm achter het trommelvlies hadden zitten. en daardoor het geluid niet goed opvingen. pas nadat ze buisjes kregen begon de spraak in 1 keer door te komen. maar wat me wel is opgevallen is dat de kinderen in marokko bij 1 jaar praten en bij 1.5 jaar vloeiend spreken. en de kinderen hier in nl dat ze pas bij 2.5jaar of later vloeiend spreken.

naoualimad
13-09-2007, 11:56
dank wel dames nee ze heb geen speentje ze zegt paar woorden minder dan 20woorden normaal moet meer dan 50woorden zijn

zinne79
13-09-2007, 12:33
dank wel dames nee ze heb geen speentje ze zegt paar woorden minder dan 20woorden normaal moet meer dan 50woorden zijn Mijn dochtertje word in december 2 en ze zegt al veel woorden.Meer dan 20,ze kan ook 2 woorden combineren.Ik begrijp haar ook goed.Op het consultatiebureau zeiden ze ook dat ze een half jaar vooruit loopt op dr leeftijdgenootjes.Zij was erg vroeg met veel woordjes. Het verschilt per kind,mijn dochtertje heeft nog steeds de speen en ze zegt al veel.Ik denk dat als je dochter eenmaal begint,het dan snel zal gaan.Dan word je gek van haar praatjes :D

Mouny
13-09-2007, 12:40
dank wel dames nee ze heb geen speentje ze zegt paar woorden minder dan 20woorden normaal moet meer dan 50woorden zijn Mijn zoon is 15maanden en zegt nog geen een woord, maak je niet druk. Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo