Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : gekke topic!! HOEVEEL BOTERHAMMEN ETEN JULLIE PER DAG!!

Pagina's : [1] 2

vital
12-09-2007, 01:11

haaai dame s :hihi: :hihi: :hihi: jullie zullen wel denken wat een gek topicje.. maar ik vroeg me echt af of dat normaal was?? 7 boterhammen per dag? ik las laatst dat een meid 12 boterhammetjes per dag at.... :maf: ik eet dan 2 s ochtends 3 onderweg naar huis in de middag en vaak thuis een bolletje of 2 boterhammetjes.. ik zat net uit het niets te tellen EN tot mijn verbazingg vond ik dat vreselijkkkkkkk veeeell.... is het dikmakenddddd?? 7 per dag? hoeveeel eten jullie per dag... en varieeren jullie het beleg?

wipneusje
12-09-2007, 01:15
ik ben gek op bruin brood met beleg en dat je veel brood(vooral bruin) eet maakt niet uit, er zitten juist veel vezels in, waardoor je spijsvertering sneller gaat..je moet alleen het juiste beleg kiezen als beleg neem ik gezond beleg : kaas/smeerkaas, pindakaas, vleeswaren bv kipfilet, runderrookvlees of zalmsalade ofzo, en tosti's maken is ook erg lekker en ik eet als lunch 4 boterhammen, en ontbijten doe ik vaak met crackerbrood..eentje met pindakaas

vital
12-09-2007, 01:22
ik ben gek op bruin brood met beleg en dat je veel brood(vooral bruin) eet maakt niet uit, er zitten juist veel vezels in, waardoor je spijsvertering sneller gaat..je moet alleen het juiste beleg kiezen als beleg neem ik gezond beleg : kaas/smeerkaas, pindakaas, vleeswaren bv kipfilet, runderrookvlees of zalmsalade ofzo en ik eet als lunch 4 boterhammen, en ontbijten doe ik vaak met crackerbrood..eentje met pindakaas ik kan wel de hele dag brood met beleg eten, zelfs voor het avondeten een boterham met kaas en sambal is echt lekker, of een tosti aah het is maar dat onze tosti maker stuk is anders at ik echt 4 in de avond...ik eetttt 4 witte met royaal gestrooiide hagelslag :maf: lekker veeel boter hahahha.. en pindakaas moet ik tegewoordig niet veel meer van hebben... ik heb echt mijn periode dat ik de hagelslag lekker vindd..of de pindaks met boter...of choco.... weetje wat ik ook niet meer zo vaak eet...avond eten... ik ben vergeten om te zeggen dat ik een stuk of 3 bapao broodjes op heb aaaaaaaaaaaahh.. ramadan komt echt met een goede timinggg.:D

wipneusje
12-09-2007, 01:45
aah het is maar dat onze tosti maker stuk is anders at ik echt 4 in de avond...ik eetttt 4 witte met royaal gestrooiide hagelslag :maf: lekker veeel boter hahahha.. en pindakaas moet ik tegewoordig niet veel meer van hebben... ik heb echt mijn periode dat ik de hagelslag lekker vindd..of de pindaks met boter...of choco.... weetje wat ik ook niet meer zo vaak eet...avond eten... ik ben vergeten om te zeggen dat ik een stuk of 3 bapao broodjes op heb aaaaaaaaaaaahh.. ramadan komt echt met een goede timinggg.:D zo ben ik ook hoor, ik eet gerust nu nog een lekker tosti met kaas en sambal, van zoet beleg houd ik niet Maarja, ik word er toch niet dik van, en beter dat je een boterham eet dan een vette koek

miiss_douniiaa
12-09-2007, 11:08

ik eet echt heel veel boterhammen hahaha in de ochtend vaak 6 boterhammen:p en dan weer in de middag 5 tot 6 boterhammen en dan weer in de avond 6 boterhammen :hihi:

BentDagilia
12-09-2007, 11:10
ik ben een echte brood eter. Ik hou van brood. Het maakt me gelukkig en ik weet zeker dat ik dan genoeg heb gegeten hahaha.. ik eet per dag 4/5boterhammen en natuurlijk nog wat brood als we tagine thuis hebben staan. In de ochtend neem ik vaal snel nog 1 boterham met chocolade pasta! tijdens de lunch nog 4 boterhammen met hageslag, chocoladepasta, pindakaas, kaas. hahah hmmm heb er nu al weer zin in! je mag per dag volgens mij tussen de 7-12 boterhammen hebben. als je dat zeker wilt weten dan kun je altijd op www.voedingswijzer.nl kijken. daar staat heel veel over voeding en dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Succes dames.

SweetCheeks
12-09-2007, 11:45
ik ben gek op bruin brood met beleg en dat je veel brood(vooral bruin) eet maakt niet uit, er zitten juist veel vezels in, waardoor je spijsvertering sneller gaat..je moet alleen het juiste beleg kiezen als beleg neem ik gezond beleg : kaas/smeerkaas, pindakaas, vleeswaren bv kipfilet, runderrookvlees of zalmsalade ofzo, en tosti's maken is ook erg lekker en ik eet als lunch 4 boterhammen, en ontbijten doe ik vaak met crackerbrood..eentje met pindakaas Pindakaas is alles behalve gezond, dame.

Raha
12-09-2007, 11:55
teveel brood is zeker dikmakend. Er zitten koolhydraten en dat kan je dik maken. Ik eet eigenlijk heel weinig brood op een dag. Maximaal 2 :maf:

BentDagilia
12-09-2007, 12:03
Pindakaas bevat zeker gezonde stoffen,goede bouwstoffen en goede vetten. BD

SweetCheeks
12-09-2007, 12:07
Pindakaas bevat zeker gezonde stoffen,goede bouwstoffen en goede vetten. BD Pindakaas is hardstikke vettig.

flippie
12-09-2007, 12:56
Ik eet echt weinig boterhammen. 's morgens heb ik nooit honger daarom eet ik dan maar 1 boterham. In de middag eet ik er 3. Meestal met kaas of met pindakaas. En af en toe hagelslag met dik de boter op.;)

wipneusje
12-09-2007, 13:52
Pindakaas is hardstikke vettig. ja maar pindakaas bevat de gezonde onverzadigde vetten, in tegenstelling tot hagelslag en chocopasta Pinda's en noten zijn zoieso gezond door hun goede vetten ik gebruik als boter ook altijd becel, dat bevat ook de goede vetten

flippie
12-09-2007, 13:53
ja maar pindakaas bevat de gezonde onverzadigde vetten, in tegenstelling tot hagelslag en chocopasta Pinda's en noten zijn zoieso gezond door hun goede vetten ik gebruik als boter ook altijd becel, dat bevat ook de goede vetten Volgens mij is pindakaas wel gezond. Je wordt er alleen dik van omdat het zo vet is.;)

wipneusje
12-09-2007, 13:56
verder gebruiken mensen niet voor niks omega 3,6,9 pillen, daar zitten de gezonde vetzuren in, en daarvan mag je veel hebben, veel mensen krijgen zelfs te weinig van de goede vetten binnen vandaar die pillen,maar wel weer teveel verkeerde vetten uit koek als je af en toe vette vis eet, olijfolie gebruikt, en lijnzaad en noten, pinda's eet dan krijg je genoeg binnen, een bakje pinda's per dag is zelfs aanbevolen, en pindakaas ook van de verkeerde/verzadigde vetten uit koek word je dik, maar de onverzadigde vetten worden veel beter verteerd..en maakt niet dik..ja behalve dan bij overmatig gebruik

bladibladibla
12-09-2007, 15:26

Wow veel brood eten jullie. Maar als jullie het kunnen hebben, dan is er niks aan de hand :D . Alleen in een boterham zit wel heel veel calorie-en. Ik eet meestal 1 maaltijd (lunch of ontbijt) een cracker en dan de andere maaltijd 1 of 2 broodje(s) .. Maar vroeger, toen Sonja Bakker nog niet bestond, at ik ook wel 5 boterhammen op 1 dag hoor .. mm lekker :hihi:

Pagina's : [1] 2