Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HELP jongens reageer aub ook.

LZN
15-10-2003, 14:49

Hallo allemaal, Ik zit met een groot probleem, en ik hoop dat ik veel goede reacties krijg en tips. het zit zo ik (marokkaans) ga al 4 jaar met mijn vriend (marokkaan) we hebben elkaar jong leren kennen en willen zeker binnenkort gaan verloven enz. Maar nu zijn de eerste drie jaren perfect gegaan maar sinds het afgelopen jaar heeft hij echt verkeerde vrienden gevonden ze maken hem helemaal gek. Mijn vriend is een hele goede jongen zijn familie en ik waren het belangrijkst voor hem. Het ging erg goed op school. Maar nu is hij een totaal ander persoon geworden hij intresseert zich niets meer voor zijn familie of mij. Hij slaapt nooit meer thuis. En hij is bezig met dingen die hij niet hoort te doen. Zijn vrienden zitten niet op school en hangen maar een beetje overal rond wat hij nu ook doet. Hij is het afgelopen jaar meerdere keren opgepakt wat voorheen niet gebeurde. Hij gaat haast niet meer naar school terwijl hij in het laatste jaar van zijn opleiding zit. Maar wat ik vandaag heb gehoord maakt me echt kapot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb uit een betrouwbare bron gehoord dat die jongens waar hij nu mee omgaat bekend staan dat ze cocaine gebruiken. Ik ben nu zo bang want ik WEET dat hij dag en nacht met hun is. Ik weet dat sommige van jullie nu denken van verlaat hem, maar dat kan ik echt niet ik hou zoveel van deze jongen en ik weet dat hij veel van mij houdt. Ik heb mijn hele toekomst al met hem gepland. Maar hij ziet gewoon niet in dat deze jongens niet goed zijn. Zijn moeder heeft hier ook heel veel verdriet van. Ik wil jullie mening hierover hoe kan ik hem het beste laten nadenken. Reacties van jongens zijn ook meer dan welkom wie heeft dit ook ens meegemaakt. Wat zouden jullie doen..

TwinkleEye_19
15-10-2003, 14:54
Je moet hem echt helpen en zeker niet zo laten... Laat hem duidelijk maken dat als hij echt van je houdt, en hij je niet kwijt wil, hij met dit soort sh*t moet kappen en zich met jou moet verloven...Troost 'm ook door te zeggen van.."Aals we getrouwd zijn, zijn we dag en nacht bij elkaar. Ik kan je zoveel liefde geven, die jouw vrienden jou nooit kunnen geven. Ik houd van je en wil het beste met je voor, terwijl je vrienden je de afgrond in duwen"! Zet hem ook voor een dilemma, van, kappen of je bent me kwijt! :kwaad: En wijs hem op zijn familie, wat hij zijn moeder aandoet! En dan Allah niet blind is en alles ziet waar hij mee bezig is... Heel veel sterkte...echt erg voor je..meskina :(

saida_1984
15-10-2003, 14:56
sallaam wa aleikoem, eerst en vooral: een relatie voor het huwelijk is haraam meid! Nu mag je denken: wat kan die zagen, ik heb enkel hulp gevraagd... maar wie weet straft Allah swt je op deze manier! Als je echt van die jongen hield, dan zou je geen 4 jaar wachten voor je met hem in het huwelijk treedt en andersom... Alleen Allah swt kan hem terugbrengen op het rechte pad en als die jongen sterk is van karakter dan lukt het hem wel... een goeie rammeling kan de hersenen natuurlijk ook weer op zijn plaat zetten :-)

Lady_moi
15-10-2003, 14:56
Probeer hem op het goeie pad te krijgen. :eek: En er mee te praten!! confronteer hem ermee met wat hij bezig is :jammer: laat hem denken aan zijn familie en zn geloof! :rolleyes: Trouwens als zn vrienden aan zulke dingen doen betekend het nie gelijk da hij da ook in die stuff zit?? :confused:

Johanna
15-10-2003, 16:56

Prat met hem en probeer voor hem klaar te staan, maar zorg er wel voor dat je er zelf niet onderdoor gaat

Najib26
15-10-2003, 17:08
Als hij mijn zus(je) zou zijn geweest, dan zou ik heel verdrietig zijn als ze met zo'n soort jongen zou willen trouwen. Ik ga dan niet alle banden verbreken. Ik zeg alleen asalaam alaikoem en verder niets. En zoals iemand al eerder zei: misschien is dit jouw straf op deze wereld omdat je een haramrelatie hebt. Als je je als moslim wilt gedragen, kun je slechts 1 ding doen: ermee kappen en berouw tonen voor jouw zonden. Het andere alternatief: hem vragen om jouw hand te komen vragen, lijkt mij niet echt voor de hand liggend.

Feminine
15-10-2003, 17:51
Waarom krijgen zijn vrienden de schuld? Krijgt hij een pistool tegen zijn hoofd aan geduwd en dwingen ze hem om mee te gaan? Ik neem aan dat hij volwassen genoeg is. Dus ook volwassen om zijn eigen daden teverantwoorden. Wat nou vrienden? Heel makkelijk om hun de schuld te geven.

Aardbeitje
15-10-2003, 17:52
Het is heel erg dat mensen die zelf op het slechte pad zitten anderen meesleuren! Dit is iets waar ik kwaad om kan worden :kwaad: ! Maar geef het niet op! Doe er alles aan om hem wakker te schudden. Heb SABER, dat is het aller belangrijkste. Allah ma3a sabirien En als jij elke dag bid en allah om hulp vraagt zal het inshallah allemaal goed komen. Dan zul je zien dat het slecht een proef was. Vergeet niet: het leven zit vol proeven en testen. Doorsta ze met je sterke hart en AL-IMAAN (het vertrouwen in allah). En zoals ik al zei geef het niet op. Althans nog niet. Meid veel sterkte en ik wens je veel SABER toe. Ik voel met je mee. :tranen:

Feminine
15-10-2003, 17:59
Origineel gepost door aardbeitje Het is heel erg dat mensen die zelf op het slechte pad zitten anderen meesleuren! Dit is iets waar ik kwaad om kan worden :kwaad: ! Maar geef het niet op! Doe er alles aan om hem wakker te schudden. Heb SABER, dat is het aller belangrijkste. Allah ma3a sabirien En als jij elke dag bid en allah om hulp vraagt zal het inshallah allemaal goed komen. Dan zul je zien dat het slecht een proef was. Vergeet niet: het leven zit vol proeven en testen. Doorsta ze met je sterke hart en AL-IMAAN (het vertrouwen in allah). En zoals ik al zei geef het niet op. Althans nog niet. Meid veel sterkte en ik wens je veel SABER toe. Ik voel met je mee. :tranen: Zij moet met hem een goed gesprek aangaan. Hem vertellen wat ze ons verteld heeft en hem een keuze laten maken!

najatsaid
19-12-2003, 08:49
nee je moet hem gewoon echt helpen door met hem een jer goed te gaan praten en echt laten inzien dat hij slecht bezig is. vooral omdat hij eerst een rustig jongen was vind ik dat zo jammer doe wat er aan en hou je sterk en van die 4 jaar relatie vind ik tof en goed ik neem aan dat je toen nog jong was om te trouwen xxx