Bekijk volle/desktop versie : Familie eer



15-08-2002, 12:57
as-salaam alaikum mensen,

Familie eer in het betrekking van het doden van dochters/vrouwen omdat zij het fout begaan om seks voor het huwelijk.
Volgens de Qor`aan is het doden van dochters niet toegestaan. in de Pre-Islamitische tijd was het een schaamte om een dochter te krijgen en werden ze "niet dood gemaakt" maar levend begraven.

maar nu het vraag waarom gebeurt dit nog steeds als het in tegenstrijd is met het Islam??

Wasalaam Rashied

15-08-2002, 13:51


Hoi Rashied,

volgens mij gebeurt het niet meer hoor dat er dochters vermoord worden bij de geboorte. Als het wel voorkomt dan vind ik die mensen echt zwaar gestoord. Zij zijn dan geen echte moslims.

Betreft die vrouwen die gedood worden als ze zina plegen, ja dat heeft niets te maken met de islam. Die mensen zijn ook gestoord.

Als je je dochter/zus vermoord om de familie eer te behouden dan ben je wel heel en heel dom bezig. Iedereen in de omgeving komt er dan achter wat het meisje gedaan heeft, de familie eer zal dan nooit gered kunnen worden.

Ik denk dat die mensen die zo iets doen gewoon op dat moment even niet helder kunnen nadenken. Later krijgen ze er altijd wel spijt van. En dan is het te laat.

15-08-2002, 18:02

Citaat:
Origineel gepost door Rashied
as-salaam alaikum mensen,

Familie eer in het betrekking van het doden van dochters/vrouwen omdat zij het fout begaan om seks voor het huwelijk.
Volgens de Qor`aan is het doden van dochters niet toegestaan. in de Pre-Islamitische tijd was het een schaamte om een dochter te krijgen en werden ze "niet dood gemaakt" maar levend begraven.

maar nu het vraag waarom gebeurt dit nog steeds als het in tegenstrijd is met het Islam??

Wasalaam Rashied
Omdat er ziekte mensen hier op aarde rond lopen.

Islam gaat boven alles! ook familie eer

Maar sommige mensen begrijpen dit niet........helaas.....

15-08-2002, 22:01
nou ja zeg ze zijn gestoord

15-08-2002, 22:02


ithrane je bent een knappe meid

15-08-2002, 22:12
komt nog wel over een aantal jaren maar wel met rimpels

15-08-2002, 22:18
Ja dat soort dingen zijn van generatie op generatie op elkaar overgegaan, en niemand maakt er een einde aan.

In China gebeurt dit ook, het doden van meisjes bij de geboorte.
Ze mogen in China maar een beperkt aantal kinderen, ik dacht 2.
Dus hopen ze op zonen, die kunnen de ouders later een betere toekomst op hun oude dag bieden, daarom.

Als gevolg hiervan kunnen heel veel mannen geen vrouw vinden, omdat er 117 mannen tegenover 100 vrouwen staan daar.
Er worden daarom veel jonge meisjes verkocht aan ouwe mannen.
Het gaat zo dus in een kringetje rond.

Overal op de wereld zijn er vrouwen die als waardeloos worden gezien.

16-08-2002, 13:45
Hallo, dit gebeurd nog steeds dagelijks hoor maar dan in een lichte vorm. Als een broer of vader achterkomt dat zus/dochter met een man omgaat, en ze weten wie de man is... krijgt hij zeker een pak slaag. Nadat ze het meisje in elkaar hebben geslagen.

IK heb het trouwens van heeeel dichtbij meegemaakt. Mijn oom had een relatie met een meisje uit het dorp. Ze sliepen ook met elkaar. Maar voor hem betekende het niet veel (hij wilde niet met haar trouwen). Toen ze dat merkte, zei ze dat ze zwanger was.
Toen begon het, mijn oom werd bedreigd met de dood en is er op het nippertje aan ontsnapt maar het arme meid was vermoord door haar broer. Het moest lijken op zelfmoord.

Erg hè....

16-08-2002, 19:58
Zweepslagen...Das wel toegestaan volgens de koran voor zina ...

28-08-2002, 17:22
erg erg erg geduld zou ik zegge en doe geen slechte dingen voor de huwelijk enkel geduldig blijven

20-12-2007, 09:51
Jeetje ik begrijp niet dat er mensen zijn die hun dochters vermoorden als ze zina hebben gepleegd. Moeten ze ook massaal hun zonen gaan vermoorden die zina plegen houden we geen zogenaamde Islamitische mannen meer over

En mensen die hun dochertjes bij de geboorte al vermoorden is even ziekelijk als jezelf schuldig maken aan moord van je dochter in een latere stadium van haar leven.