Bekijk originele versie : sje een jongen een hand geven?
Gangsterchitt
11-09-2007, 20:08
okeeyy iedereen zegt wat hij of zij er van vind?!
alvast bedankt!! :):)
Cheb_Tarik
05-10-2007, 22:27
uhh waarom niet ?
MocroSaid
05-10-2007, 22:58
mag niet...
andersom ook niet
Misz_marocciia
05-10-2007, 23:07
is verboden in de islam, maar toch doen we het wel!
asselaam oelkoem,
hand geven aan een man of aan een vrouw die geen mahram is voor jou is verboden in de islam.
bewijzen hier voor zijn.
Profeet Salla Allahoe 3alajhi wa sallam zei : " Innie la osafihoe Anissa " : ( soenan anissa'ie / albaj3a )
En in een andere overlevering zegt 3aisha radiallah3nha dat de hand van de profeet nog nooit een hand heeft geraakt van een vreemde vrouw maar alleen van vrouwen maar hij mahram van was,
dus beste broeders en zusters onze geloof is niet wat jij of ik vind het is allah heeft gezegd zijn profeet heeft gezegd en de vrienden van de profeet hebben gezegd en wij moet gewoon gehoor geven.
w3lkoem oeselaaam
foreverappie
06-10-2007, 16:37
klopt is verboden, maarre ik zie er in bepaalde situaties geen kwaad in..
Als het niet zou gebeuren vergroot het alleen maar de afstand...
Diamond_Lady
06-10-2007, 17:15
Jah klopt jah het is verboden voor zowel een man als vrouw.Wat ik ook gehoord heb is de straf die je dervoor krijgt is dat je elke handdruk aan een man of vrouw geeft dat je dervoor 100 naalden in je handen krijgt per keer dus dus bij 2e handdruk 200 en ga zo maar door etc. GROETJES
Had Allah nog nooit van homoseksuelen of op zijn minst van homoseksuele gevoelens gehoord toen hij deze regel opstelde??
Had Allah nog nooit van homoseksuelen of op zijn minst van homoseksuele gevoelens gehoord toen hij deze regel opstelde??
denk na
.............
door deze reactie van jou
bega je een grote zonde,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:(
Oum_Sayfudien
06-10-2007, 23:02
Let niet op de koeffar
denk na
.............
door deze reactie van jou
bega je een grote zonde,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:(
Denk zelf ook even na.
Je mag het andere geslacht geen hand geven omdat het je op verkeerde - seksuele - gedachten kan brengen. Maar een mens is ook maar een mens en kan die gedachten ook best krijgen bij iemand van hetzelfde geslacht. Ook al ben je geen homo of lesbienne, je kunt de gedachten of gevoelens nog best eens een keertje hebben. En handen schudden kan die gevoelens aanwakkeren. Dus als Allah overal aan had gedacht, was het verboden om met wie dan ook de hand te schudden.
Ikke_benne_Ik
06-10-2007, 23:09
Nee daar d8 hij niet aan,
hij wist ook niet dat er mannen homo zouden worden. :moe:
berberine
06-10-2007, 23:15
Allah swt, weet ALLES!!
Levensgenietstr
07-10-2007, 02:30
Ik wist niet eens dat het haram was?
Is dat niet een beetje dom dan van Allah?
Je ziet dat niet alleen bij het handen schudden, maar in de hele koran en hadith: Allah gaat ervan uit dat mensen allemaal hetero zijn. Nu zijn de meesten dat ook, daar niet van, maar ik denk dat er wel best veel hetero's zijn met nu en dan gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht. Of die fantaseren over iemand van hetzelfde geslacht. Daar doen deze mensen dan verder niks mee, maar die gedachten en gevoelens zijn er ondertussen wel. En kunnen gevoed worden door de niet verboden contacten met mannen als je man bent en vrouwen als je vrouw bent. Volgens mij gaan koran en hadith daar helemaal aan voorbij. Of zijn er wel verzen en hadiths die daar aandacht aan besteden?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.