Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kraamzorg

Pagina's : [1] 2 3

Safia21
15-10-2003, 12:48

Wat zijn jullie ervaringen met kraamzorg en welke vorm van kraamzorg hebben jullie genomen bij jullie eerste kind? Liefs Safia

Selly
15-10-2003, 13:32
zo snel mogelijk regelen en bovenal eerst je ziekenfonds checken of je wel volledig verzekerd bent! Vergeet ook niet op tijd je kraampakket aan te vragen. Ikzelf had een vlotte kraamhulp, erg gezellig en ze deed haar werk erg goed. (vooral iedere dag frisse schoongewassen beddegoed was heerlijk!) Ik heb ook veel aan haar gehad bij het aanleggen (BV) van mijn kind. Maar je mag (althans bij mij was dat wel het geval) aangeven wat voor type je wilt hebben en mocht ze je niet bevallen dan kan je haar altijd wegsturen en laten vervangen door iemand die wel bij je past.

Safia21
15-10-2003, 13:36
Origineel gepost door Selly zo snel mogelijk regelen en bovenal eerst je ziekenfonds checken of je wel volledig verzekerd bent! Vergeet ook niet op tijd je kraampakket aan te vragen. Ikzelf had een vlotte kraamhulp, erg gezellig en ze deed haar werk erg goed. (vooral iedere dag frisse schoongewassen beddegoed was heerlijk!) Ik heb ook veel aan haar gehad bij het aanleggen (BV) van mijn kind. Maar je mag (althans bij mij was dat wel het geval) aangeven wat voor type je wilt hebben en mocht ze je niet bevallen dan kan je haar altijd wegsturen en laten vervangen door iemand die wel bij je past. bedankt voor de info meid, ik heb het formulier vandaag op de post gedaan en heb halve dag aangekruist, omdat het de eerste is en en hele dag vind ik een beetje veel in m'n kleine huisje

Selly
15-10-2003, 13:42
yep had haar ook een halve dag, is meer dan genoeg hoor!

Safia21
15-10-2003, 13:47

Origineel gepost door Selly yep had haar ook een halve dag, is meer dan genoeg hoor! Schoukran Hbiba, dat wilde ik graag weten... enne wat doet ze allemaal?? Liefs Safia

Selly
15-10-2003, 14:05
Alles wat jij wil, u have got the power :-) nee van tevoren komt er iemand langs voor een intakegesprek. Tijdens dat gesprek moet je aangeven wat je haar wel of niet wil laten doen, of ze wel of niet mag roken bij jou thuis en wat jouw gebruiken zijn mbt marokkaanse cultuur. Bv koken hoefde van mij niet omdat hun kookwijze toch anders is dan de onze. Trouwens tip voor als je bevallen bent : vraag aan je moeder of ze zemboe voor je kan maken. Dat is een soort tarwemeel waar je met water en VEEL olijfolie een soort pap van kan maken. Ideaal voor de borstvoeding, je krijgt zo je vitaminen binnen en ook goed tegen obstipatie (voor het geval je hechtingen hebt!) Het smaakt wel smerig maar het doel heiligt de middelen!

Safia21
15-10-2003, 14:57
Origineel gepost door Selly Alles wat jij wil, u have got the power :-) nee van tevoren komt er iemand langs voor een intakegesprek. Tijdens dat gesprek moet je aangeven wat je haar wel of niet wil laten doen, of ze wel of niet mag roken bij jou thuis en wat jouw gebruiken zijn mbt marokkaanse cultuur. Bv koken hoefde van mij niet omdat hun kookwijze toch anders is dan de onze. Trouwens tip voor als je bevallen bent : vraag aan je moeder of ze zemboe voor je kan maken. Dat is een soort tarwemeel waar je met water en VEEL olijfolie een soort pap van kan maken. Ideaal voor de borstvoeding, je krijgt zo je vitaminen binnen en ook goed tegen obstipatie (voor het geval je hechtingen hebt!) Het smaakt wel smerig maar het doel heiligt de middelen! Ik ken het, ik weet wat je bedoelt, ik vind het inderdaad ook niet zo lekker, maar ja alles voor mijn kleintje! gelukkig dat er een intake gesprek is, kun je tenminste je wensen kenbaar maken..

Selly
15-10-2003, 16:32
nog een tip wat de borstvoeding stimuleert : Fenegriekzaadjes (niet gemalen!) (oftewel onze erhorbet :-). Je gaat er van stinken als de pest maar je zit toch thuis haha. het is weliswaar nog ver voor jou maar je kan het maar weten :-)

Safia21
15-10-2003, 16:47
Origineel gepost door Selly nog een tip wat de borstvoeding stimuleert : Fenegriekzaadjes (niet gemalen!) (oftewel onze erhorbet :-). Je gaat er van stinken als de pest maar je zit toch thuis haha. het is weliswaar nog ver voor jou maar je kan het maar weten :-) Wat is dat?? Heb je ook een bosrtkolf gebruikt? mij lijkt de Avent Isis een goede

Selly
15-10-2003, 17:44
ehorbet is van dat spul wat je in lemsemmen kan doen met linzen, kip en saus. Je eetlust wordt er ook door gestimuleerd. Ik ken alleen het berberse en nederlandse woord er voor. Ja ook gekolft, t is niet echt een pretje, maar dat ligt ook aan de hoeveelheid melk die je produceert. Ik ben de naam even kwijt, het was een geelkleurige elektrische. Zodra ik ging kolven nam de produktie af dat was wel jammer. Kraamhotel lijkt mij ook heerlijk. Alleen krijg je dan geen last van eenzaamheid? Bij mij hebben mijn moeder en schoonmoeder een weekje gelogeerd tijdens de 1e week van mijn kraamtijd, heerlijk was dat. Moest echt wennen toen ze naar huis gingen en we met ons drietjes thuis waren.

Safia21
16-10-2003, 08:50
Dames, een kraamhotel daar heb ik ook van gehoord, maar ik denk toch dat ik me het allerprettigst thuis zal voelen, ik hoop Inscha Allah dat ik niet naar het ziekenhuis hoef. Selly dat gele elektrische ding dat ken ik, moet erg pijnlijk zijn omdat er wordt gezogen... bij de kolf die ik bedoel wordt er niet zo hard gezogen, maar wordt je borst als het ware gemasseerd door kussentjes van het apparaat en dat bevordert de toeschietreflex ( jaja ik ben veel aan het lezen) Ik kijk absoluut niet op tegen de bevalling, kijk er juist naar uit, pijn ben ik niet bang voor hoort erbij... en mijn lieve mamma zal er voor me zijn om te helpen waar nodig is Ehorbet zegt me nog steeds niets, wij eten lemsamen nooit gevuld met iets hartigs... ik zal het eens aan m'n man vragen wat het is, want mijn arabische woordenschat is nog niet compleet Liefs Safia

Oheba24
16-10-2003, 12:19
ehorbet is geen arabisch woord, tenminste zo zeggen wij het ook in het berbers. ik kende deze soort kruid ook niet, maar mijn schoonmoeder maakt er wel ontzettend veel gebruik van, voornamelijk bij de kippen. ik heb nooit geweten dat het de borstvoeding stimuleert. maar safia je kunt het gewoon bij de marokkaanse zaken halen, bij ons verkopen ze het zelfs in de moskee.

Safia21
16-10-2003, 12:45
Origineel gepost door Oheba24 ehorbet is geen arabisch woord, tenminste zo zeggen wij het ook in het berbers. ik kende deze soort kruid ook niet, maar mijn schoonmoeder maakt er wel ontzettend veel gebruik van, voornamelijk bij de kippen. ik heb nooit geweten dat het de borstvoeding stimuleert. maar safia je kunt het gewoon bij de marokkaanse zaken halen, bij ons verkopen ze het zelfs in de moskee. Ik weet nog niet wat het is, zelfs niet in het berbers.. ik ga het mijn moeder vragen want ben nu wel benieuwd wat het is...

mardiya
16-10-2003, 13:51
Origineel gepost door Safia21 Ik weet nog niet wat het is, zelfs niet in het berbers.. ik ga het mijn moeder vragen want ben nu wel benieuwd wat het is... Als het is wat ik denk dat het is dan heet het in het arabisch volgens mij (helba) 7elba, je gaat er heel erg van ruiken als je het eet de volgende dag en het bevorderd inderdaad de eetlust. :zwaai:

Selly
16-10-2003, 14:08

Dat klopt Mardiya! helba heet het in het arabisch, erhorbet = berbers en Fenegriek = nederlands. Ik wist ook niet dat het goed was voor de bv maar een collegaatje attendeerde mij er op en het bleek nog waar te zijn ook. Kan enorm veel stress schelen als je niet aan de melkvraag van je kindje kan voldoen. Anijs schijnt ook goed te zijn alleen bij mij hielp dat niet zo erg. Gewoon zo opeten dan heb je het meeste effect (is vies!) maar je kan het ook een nacht in gekookt water laten weken en het als thee opdrinken. Safia, het is niet pijnlijk, weliswaar wel even wennen in het begin maar daarna voel je er niets meer van.

Pagina's : [1] 2 3