Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : huwelijks nacht

taboeza
11-09-2007, 16:54

salamu alaikum ik wil graag weten hoe een islamitshe huwelijksnacht alemaal te werk gaat:D en watje alemaal moet doen en zeggen dank julie wel alfast wasalamu alaikum

roumaisa86
11-09-2007, 16:57
daar bne ik ook benieuwd naar. Ik had al zo een topic geopend, maar niemand die reageerde. Hopelijk lukt het hier wel. Alle rituelen die er vooraf gaan, maar ook tijdens en er na moeten gebeuren.

misbaksel
11-09-2007, 16:58
salamu alaikum ik wil graag weten hoe een islamitshe huwelijksnacht alemaal te werk gaat:D en watje alemaal moet doen en zeggen dank julie wel alfast wasalamu alaikum misschien kun je op "islam&ik" is proberen?

Seffie
11-09-2007, 16:59
Koop een boek er zijn genoeg boeken die zeggen wat voor gebedje je moet maken voor dat je je huwelijks nacht ingaat. ik moet zeggen dat bijna niemand het doet. ik denk persoonlijk dat je zo in de zenuwen bent dat je zelf vergeet hoe je heet laat staan wat je moet doen.

Moslima27
11-09-2007, 16:59

het is voordat je als bruid het huis uitgaat dat je de grota wassing gedaan hebt. en dan als je in je huis bent met je man kan het feest beginnen menneg rituelen:hihi:

taboeza
11-09-2007, 18:43
hai hai klinkt alemaal leuk en aardig...maar uppp meiden wie weet hoe het volgens de islam gaat jazakumu allahu gairan

Humble
11-09-2007, 18:46
hmm ben ik ook wel benieuwd naar volgens mij moet er een dua gezegd worden en ik had ook gehoord dat de man niet mag klaarkomen op de huwelijksnacht? :confused:

noona
11-09-2007, 18:50
mijn man had gezegd dat je enkel 2 rak3aats moest bidden, that's it. er bestaat een dou'a hiervoor maar die ken ik niet

Ilhampje
11-09-2007, 18:55
2 rak3aat's en dua....voor de daad.

Ninoesh
11-09-2007, 19:01
Bismillah, allahoemma barik lie fieha. Allahoema innie as'aloeka min chayriha wa-chayri ma djabaltaha 'alayhi, wa óedzoe bika min sharri ma djabaltaha 'alayh In de naam van Allah. Oh Allah, zegen haar voor mij. Oh Allah, ik vraag U om mij het goede van haar te schenknen; en ik vraag U om mij tegen het slechte van haar en al het slechte waarmee U haar geschapen hebt, te beschermen.

Ruwayda
11-09-2007, 19:05
Uitvoerig genoeg denk ik: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/hethuwelijk/etiquettehuwelijk.pdf

taboeza
11-09-2007, 19:30
jazakumu allahu gairan

Salamalikoum
11-09-2007, 19:31
Als je eindelijk bij je man in jullie huis/kamer bent. Dan gaat hij je eerst gerust stellen door bijv een beetje met je te praten bijv: hoe vond je het feest ditjes en datjes. Dan moet hij zijn hand op je voorhoofd leggen en gaat hij een dua zeggen: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَهَا وَخَيْرَ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّهَا وَمِنْ شَرِّ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْه Allahoma ini as2aloka khayraha wa khayra ma jabaltaha 3alihi wa a3oedoe bika min shariha wa shari ma jabalatha 3aliyhi Daarna moeten jullie samen 2 rak3aat bidden en du3as doen. Daarna kunnen jullie nog even praten zodat je je nog mee rop je gemak voelt. Mocht je dat dan al niet zijn. :rolleyes: De rest komt allemaal vanzelf. En de daad hoeft dus niet per se op die nacht te gebeuren... . Eigenlijk wordt het zelfs aangeraden om nog even mee te wachten tot je helemaal uitgerust bent van die bruiloft. Zodat het een nacht wordt om nooit te vergeten. :D ِ

taboeza
11-09-2007, 20:10
hihihhi spannuhhnd:D

imaane911
11-09-2007, 20:20

Uitvoerig genoeg denk ik: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/hethuwelijk/etiquettehuwelijk.pdf :goedzo: