Bekijk originele versie : Je toekomstige man wilt niet dat je later werkt ....
Shahinez
15-10-2003, 11:35
Stel je zit in deze situatie ...
Je leert iemand kennen en hij is een perfecte huwelijkskandidaat.Je broers kennen hem,jouw ouders kennen de zijne,hij is aangenaam,lief,tracht een zeer goede moslim te zijn,bid,drinkt niet,rookt niet,is goed tegen zijn ouders en de omgeving...
Jij studeert nog,jij wilt graag nog je studies afmaken om een leuke job te vinden.Plots zegt die persoon dat je later niet mag werken,dat je verplicht bent om een hoofddoek aan te doen.
Jij,altijd vrijgevochten geweest,wilt per sé werken,is nog niet klaar voor een hoofddoek ... wat ga jij doen in zulke situatie?
Ga je voor je carrière, en misschien komje later wel een man tegen die wat milder is.Ook hopelijk goed in zijn geloof ..
Of ga je voor het huwelijk, en een beetje opgeven waar je je al je hele leven lang mee bezig bent?Alwetend dat dit allemaal maar tijdelijk is,en dat wij allemaal bij Allah swt belanden ...
chicamaroquia
15-10-2003, 11:41
Ik zou het niet opgeven. Als hij al met eisen het huwelijk in gaat, komt het niet goed. Er is niks mis met werken, het is niet 7ram, dus ik ben niet verkeerd bezig. Ik ga voor mijn carriere, trouwen kan wachten... :)
ga voor je cariere zal ik zeggen,
als hij in staat is om je nu dit allemaal plotseling voorteleggen.
Zal hij later ook in staat kunnen zijn om plots van je te scheiden, en daar zit je dan zonder baan zonder diploma's
TwinkleEye_19
15-10-2003, 11:43
Ik zou niet met zo'n persoon trouwen..kan ik niet..kzou continu ruzie hebben en botsingen in het huwelijk....
Ik wordt door niets of niemand gedwongen! En als hij zo iemand wilt, dan moet hij zo'n meisje ten huwelijk vragen en niet iemand die niet helemaal compleet aan zijn beeld voldoed maar wel als hij er aan 'sleutelt' bah :kwaad:
Miss_Banana
15-10-2003, 11:47
Origineel gepost door Shahinez
Stel je zit in deze situatie ...
Je leert iemand kennen en hij is een perfecte huwelijkskandidaat.Je broers kennen hem,jouw ouders kennen de zijne,hij is aangenaam,lief,tracht een zeer goede moslim te zijn,bid,drinkt niet,rookt niet,is goed tegen zijn ouders en de omgeving...
Jij studeert nog,jij wilt graag nog je studies afmaken om een leuke job te vinden.Plots zegt die persoon dat je later niet mag werken,dat je verplicht bent om een hoofddoek aan te doen.
Jij,altijd vrijgevochten geweest,wilt per sé werken,is nog niet klaar voor een hoofddoek ... wat ga jij doen in zulke situatie?
Ga je voor je carrière, en misschien komje later wel een man tegen die wat milder is.Ook hopelijk goed in zijn geloof ..
Of ga je voor het huwelijk, en een beetje opgeven waar je je al je hele leven lang mee bezig bent?Alwetend dat dit allemaal maar tijdelijk is,en dat wij allemaal bij Allah swt belanden ...
Persoonlijk zou ik gek worden als ik elke dag thuis zou zitten! Dus ik zou hem duidelijk maken dat het voor mij niet is weggelegd om thuis te zitten en dat je hoopt dat je er met hem uit kunt komen. Anders houdt het toch echt op en kom ik wel een ander tegen! :D
Shahinez
15-10-2003, 11:49
Ik zit dan een opleiding te volgen van +- eeb 3tal jaar,valt op zich nog mee ... en dan moet ik uiteindelijk horen dat ik niet mag werken?Ik vroeg hem wat ik dan de hele dag thuis moet doen als hij dan op zijn werk zit.
Jah huishouden,kindjes verzorgen.Pff kan toch moeilijk van smorgensvroeg tot savondslaat huishouden doen ... en heb hem gezegd dat ik niet drekt kinderen wil.Ik wil in het begin van mijn huwelijksfeest heel graag nog wat rondreizen ... wil ietswat van de wereld zien....
Pfff ... en als ik een hoofddoek wil aandoen,is het omdat IK het wil en voor mijn geloof,niet omdat mijn man dit voorlegt ...
Shahinez
15-10-2003, 11:51
Origineel gepost door MoCrO_ZiNa
Ik zou voor mn Carriere gaan :)
:blauwkus:
ik_oke_is
15-10-2003, 11:54
Origineel gepost door MoCrO_ZiNa
Ik zou voor mn Carriere gaan :)
ik ook ........ ; :D
(ps; vrouw gezocht die carriere wilt maken , ik wil brave huisvader
worden ... :p )
TwinkleEye_19
15-10-2003, 11:57
Origineel gepost door Shahinez
Ik zit dan een opleiding te volgen van +- eeb 3tal jaar,valt op zich nog mee ... en dan moet ik uiteindelijk horen dat ik niet mag werken?Ik vroeg hem wat ik dan de hele dag thuis moet doen als hij dan op zijn werk zit.
Jah huishouden,kindjes verzorgen.Pff kan toch moeilijk van smorgensvroeg tot savondslaat huishouden doen ... en heb hem gezegd dat ik niet drekt kinderen wil.Ik wil in het begin van mijn huwelijksfeest heel graag nog wat rondreizen ... wil ietswat van de wereld zien....
Pfff ... en als ik een hoofddoek wil aandoen,is het omdat IK het wil en voor mijn geloof,niet omdat mijn man dit voorlegt ...
:goedzo: ZO moet je denken...Vooral je laatste zin! :goedzo:
Ik ken genoeg meiden die MET plezier huismoeder willen worden...dan moet hij ZULKE meiden ten huwelijk vragen...niet een die serieus zit te zweten voor haar diploma ;)
Shahinez
15-10-2003, 11:57
Origineel gepost door ik_oke_is
ik ook ........ ; :D
(ps; vrouw gezocht die carriere wilt maken , ik wil brave huisvader
worden ... :p )
:lol: shitaaan ... dat nu weer ook niet a minhier ... jij en je vrouw moeten werken ... zahmak jij thuis blijven profiteren,op straat gaan rondclochareren ... la walloe zied tagdem ashmen huisvader :D
Shahinez
15-10-2003, 12:00
Origineel gepost door TwinkleEye_19
:goedzo: ZO moet je denken...Vooral je laatste zin! :goedzo:
Ik ken genoeg meiden die MET plezier huismoeder willen worden...dan moet hij ZULKE meiden ten huwelijk vragen...niet een die serieus zit te zweten voor haar diploma ;)
idd ... ewa ik weet wat ik wil ... dus we zullen wel zien.Wie weet kan ik die van gedachten veranderen.Zoniet zou het heel spijtig zijn,want ik ben best wel verliefd geworden en hij ook.Maar tjah,liefde kent ook zijn grenzen hé :rolleyes:
nooralislam
15-10-2003, 12:01
Salaam shahinez,
Het is altijd een teleurstelling als degene van wie je zielsveel houdt, iets zegt waar hij of zij 100% achter staat terwijl het bij jouw niet het geval is. Zoals je hem beschrijft, zou je inderdaad zeggen ik heb de liefde van mijn leven ontmoet. Maar om samen door een deur te kunnen zullen jullie het toch wel eens zijn over een aantal essentiële punten. Je zegt dat hij wil dat jij later niet gaat werken. Dat is punt een waar jullie het niet over eens zijn. Jij bent namelijk aan het studeren, om na je studie een belangrijke positie in de maatschappij te vervullen. Ik raad je eerst aan om goed met hem hierover te praten en te vragen naar zijn motieven hiervoor. Waarom wil hij niet dat jij gaat werken? Hoe staat hij er tegenover als je parttime gaat werken? En op een werkplek waar alleen vrouwen werken, is hij dan nog steeds van mening dat jij niet mag werken? Ik zou zeggen stel het voor en probeer tot een oplossing te komen. Uiteraard is het vanuit de islam gezien, voor een vrouw van belang dat indien zij buitenhuis gaat werken, een baan neemt waar haar huishoudelijke taken ( dit is uiteraard niet alleen voor de vrouw, de man zou ook een paar taken op zich nemen) en haar vrouwelijke positie in huis niet belemmeren. Daarentegen is het van belang dat een vrouw alleen met vrouwen werkt, om fitna tegen te gaan. Het tweede probleem waarover je vertelde is dat je aanstaande van je verlangt om een hijaab te dragen. Allereerst wil ik duidelijk maken dat er niets mis is met een hijaab, in tegendeel het is een bescherming voor de vrouw in islam) Uit jouw verhaal maak ik uit dat je niet klaar bent voor de hijaab, dat zou heel goed kunnen. Immers niemand is geboren met een hijaab en elk individu draagt de hijaab wanneer zij er voor de volle 100% achter staat. Maar ik hoop dat je in je achterhoofd hout, dat je het dragen van de hijaab niet te lang zou moeten uitstellen, misschien komt er geen morgen. Als moslima zul je achter de islam staan en zul je alle verplichtingen moeten aannemen, en niet de aspecten er uit kiezen die voor jouw het gunstigst zijn. Maar ik ben er niet om je een preek te geven. Ik ben er om je steunen en om je te zeggen dat je sbar moet hebben. Inshallah zul je met hem eruit komen. En inshallah zullen jullie tot een vreedzame oplossing komen waar jullie beiden gelukkig mee zijn. Als jullie voor lekaar gemaakt zijn, dan zullen jullie deze onenigheden overwinnen!
Wa salaam, noor
nooralislam
15-10-2003, 12:08
En inderdaad als je een hijaab wil dragen dan doe je dat voor jezelf!! En niet omdat iemand dat van je vraagt.
Meid, als je na je studie wil werken en hij is het er niet mee eens, dat gaat het inderdaad botsen als jullie later onder een dak zullen wonen. Ik hoop dat je er uitkomt. En anders zul je inderdaad ondanks dat jullie zo in love zijn, ieder jullie eigen weg inslaan.
Maar ik hoop voor je dat het niet zover hoeft te komen.
Sterkte!
power_flower
15-10-2003, 12:09
Origineel gepost door nooralislam
Salaam shahinez,
Het is altijd een teleurstelling als degene van wie je zielsveel houdt, iets zegt waar hij of zij 100% achter staat terwijl het bij jouw niet het geval is. Zoals je hem beschrijft, zou je inderdaad zeggen ik heb de liefde van mijn leven ontmoet. Maar om samen door een deur te kunnen zullen jullie het toch wel eens zijn over een aantal essentiële punten. Je zegt dat hij wil dat jij later niet gaat werken. Dat is punt een waar jullie het niet over eens zijn. Jij bent namelijk aan het studeren, om na je studie een belangrijke positie in de maatschappij te vervullen. Ik raad je eerst aan om goed met hem hierover te praten en te vragen naar zijn motieven hiervoor. Waarom wil hij niet dat jij gaat werken? Hoe staat hij er tegenover als je parttime gaat werken? En op een werkplek waar alleen vrouwen werken, is hij dan nog steeds van mening dat jij niet mag werken? Ik zou zeggen stel het voor en probeer tot een oplossing te komen. Uiteraard is het vanuit de islam gezien, voor een vrouw van belang dat indien zij buitenhuis gaat werken, een baan neemt waar haar huishoudelijke taken ( dit is uiteraard niet alleen voor de vrouw, de man zou ook een paar taken op zich nemen) en haar vrouwelijke positie in huis niet belemmeren. Daarentegen is het van belang dat een vrouw alleen met vrouwen werkt, om fitna tegen te gaan. Het tweede probleem waarover je vertelde is dat je aanstaande van je verlangt om een hijaab te dragen. Allereerst wil ik duidelijk maken dat er niets mis is met een hijaab, in tegendeel het is een bescherming voor de vrouw in islam) Uit jouw verhaal maak ik uit dat je niet klaar bent voor de hijaab, dat zou heel goed kunnen. Immers niemand is geboren met een hijaab en elk individu draagt de hijaab wanneer zij er voor de volle 100% achter staat. Maar ik hoop dat je in je achterhoofd hout, dat je het dragen van de hijaab niet te lang zou moeten uitstellen, misschien komt er geen morgen. Als moslima zul je achter de islam staan en zul je alle verplichtingen moeten aannemen, en niet de aspecten er uit kiezen die voor jouw het gunstigst zijn. Maar ik ben er niet om je een preek te geven. Ik ben er om je steunen en om je te zeggen dat je sbar moet hebben. Inshallah zul je met hem eruit komen. En inshallah zullen jullie tot een vreedzame oplossing komen waar jullie beiden gelukkig mee zijn. Als jullie voor lekaar gemaakt zijn, dan zullen jullie deze onenigheden overwinnen!
Wa salaam, noor
prachtig verwoord noorislam!!! :goedzo:
Shoukran Sister.
Shahinez
15-10-2003, 12:10
Origineel gepost door nooralislam
Salaam shahinez,
Wa salaam, noor
Assalaam oe 3alajkoem nooralislam,
eerst en vooral wil ik je bedanken voor je reactie.Ik zie dit helemaal niet om een preek.Ik apprecieër het enorm wallah, kan tenminste iets doen met je mening en je advies.Dat was ook de bedoeling bij het openen van deze topic.
We hebben er nog niet echt serieus over gesproken,waar dat de redenen liggen van het niet mogen werken.Ik heb hem gezegd dat ik heus wel met enkel vrouwen zal werken,en dat het belangrijk is voor mij.Ik ga heus mijn taak als huismoeder en als partner niet verwaarlozen.
Ik ben van plan om in het begin van mijn huwelijk fulltime te werken, en eens dat de kinderen zijn mijn volledig toewijden aan mijn moederschap en aan de opvoeding van mijn kinderen.Wil hen goed opvoeden.Als de kinderen dan wat ouder zijn en naar school gaan ofzo,wil ik dan wel terug gaan werken al is het maar een partime jobje ...
En dat van hijaab,wallah de intentie is er,enkel zie ik het nog niet zozeer zitten.Ik weet dat ik elk moment kan sterven ... en hij zit de hele tijd over islaam te praten,en dat vind ik knap.Want ik heb zo niemand die mij eigenlijk aanmoedigt om mijn geloof in stand te houden.Mijn ouders zeggen wel waarom ik niet bid en waarom ik geen hoofddoek aandoe,maar het is niet dat ze er echt voortdurend over zitten te praten
Ik hoop inchallah dat het goed komt,maar ik denk niet dat ik dan mijn leven met zo iemand kan delen met zo'n principes.Islaam verbied inderdaad niet dat de vrouw gaat werken, dus waarom zou hij dat doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.