Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : advies aan vrouwen

Pagina's : [1] 2 3

AdamX
15-10-2003, 00:04

ÌÇÁÊ ÇãÑÃÉ Ýí ÅÍÏì ÇáÞÑì áÃÍÏ ÇáÚáãÇÁ æåí ÊÙäå ÓÇÍÑÇ æØáÈÊ ãäå Ãä íÚãá áåÇ ÚãáÇ ÓÍÑíÇ ÈÍíË íÍÈåÇ ÒæÌåÇ ÍÈÇ áÇ íÑì ãÚå ÃÍÏ ãä äÓÇÁ ÇáÚÇáã æáÃäå ÚÇáã æãÑÈ ÞÇá áåÇ Åäß ÊØáÈíä ÔíÆÇ áíÓ ÈÓåá áÞÏ ØáÈÊ ÔíÆÇ ÚÙíãÇ Ýåá ÃäÊ ãÓÊÚÏÉ áÊÍãá ÇáÊßÇáíÝ ¿ ÞÇáÊ : äÚã ÞÇá áåÇ : Åä ÇáÃãÑ áÇ íÊã ÅáÇ ÅÐÇ ÃÍÖÑÊ ÔÚÑÉ ãä ÑÞÈÉ ÇáÃÓÏ ÞÇáÊ: ÇáÃÓÏ ¿ ÞÇá : äÚã ÞÇáÊ : ßíÝ ÃÓÊØíÚ Ðáß æÇáÃÓÏ ÍíæÇä ãÝÊÑÓ æáÇ ÃÖãä Ãä íÞÊáäí ÃáíÓ åäÇß ØÑíÞÉ ÃÓåá æÃßËÑ ÃãäÇ ¿ ÞÇá áåÇ : áÇ íãßä Ãä íÊã áß ãÇ ÊÑíÏíä ãä ãÍÈÉ ÇáÒæÌ ÅáÇ ÈåÐÇ æÅÐÇ ÝßÑÊ ÓÊÌÏíä ÇáØÑíÞÉ ÇáãäÇÓÈÉ áÊÍÞíÞ ÇáåÏÝ .... ÐåÈÊ ÇáãÑÃÉ æåí ÊÖÑÈ ÃÎãÇÓ ÈÃÓÏÇÓ ÊÝßÑ Ýí ßíÝíÉ ÇáÍÕæá Úáì ÇáÔÚÑÉ ÇáãØáæÈÉ ÝÇÓÊÔÇÑÊ ãä ÊËÞ ÈÍßãÊå ÝÞíá áåÇ Ãä ÇáÃÓÏ áÇ íÝÊÑÓ ÅáÇ ÅÐÇ ÌÇÚ æÚáíåÇ Ãä ÊÔÈÚå ÍÊì ÊÃãä ÔÑå ÃÎÐÊ ÈÇáäÕíÍÉ æÐåÈÊ Åáì ÇáÛÇÈÉ ÇáÞÑíÈÉ ãäåã æÈÏÃÊ ÊÑãí ááÃÓÏ ÞØÚ ÇááÍã æÊÈÊÚÏ æÇÓÊãÑÊ Ýí ÅáÞÇÁ ÇááÍã Åáì Ãä ÃáÝÊ ÇáÃÓÏ æÃáÝåÇ ãÚ ÇáÒãä æÝí ßá ãÑÉ ßÇäÊ ÊÞÊÑÈ ãäå ÞáíáÇ Åáì Ãä ÌÇÁ Çáíæã ÇáÐí ÊãÏÏ ÇáÃÓÏ ÈÌÇäÈåÇ æåæ áÇ íÔß Ýí ãÍÈÊåÇ áå ÝæÖÚÊ íÏåÇ Úáì ÑÃÓå æÃÎÐÊ ÊãÓÍ ÈåÇ Úáì ÔÚÑå æÑÞÈÊå Èßá ÍäÇä æÈíäãÇ ÇáÃÓÏ Ýí åÐÇ ÇáÇÓÊãÊÇÚ æÇáÇÓÊÑÎÇÁ áã íßä ãä ÇáÕÚÈ Ãä ÊÃÎÐ ÇáãÑÃÉ ÇáÔÚÑÉ Èßá åÏæÁ æãÇ Åä ÃÍÓÊ ÈÊãßáåÇ ááÔÚÑÉ ÍÊì ÃÓÑÚÊ ááÚÇáã ÇáÐí ÊÙäå ÓÇÍÑÇ áÊÚØíå ÅíÇåÇ æÇáÝÑÍÉ Êãáà äÝÓåÇ ÈÃäåÇ ÇáãáÇß ÇáÐí ÓíÊÑÈÚ Úáì ÞáÈ ÒæÌåÇ æÅáì ÇáÃÈÏ ÝáãÇ ÑÃì ÇáÚÇáã ÇáÔÚÑÉ ÓÃáåÇ: ãÇÐÇ ÝÚáÊ ÍÊì ÇÓÊØÚÊ Ãä ÊÍÕáí Úáì åÐå ÇáÔÚÑÉ¿ ÝÔÑÍÊ áå ÎØÉ ÊÑæíÖ ÇáÃÓÏ¡ æÇáÊí ÊáÎÕÊ Ýí ãÚÑÝÉ ÇáãÏÎá áÞáÈ ÇáÃÓÏ ÃæáÇ æåæ ÇáÈØä Ëã ÇáÇÓÊãÑÇÑ æÇáÕÈÑ Úáì Ðáß Åáì Ãä íÍíä æÞÊ ÞØÝ ÇáËãÑÉ ÍíäåÇ ÞÇá áåÇ ÇáÚÇáã : íÇ ÃãÉ Çááå ... ÒæÌß áíÓ ÃßËÑ ÔÑÇÓÉ ãä ÇáÃÓÏ .. ÇÝÚáí ãÚ ÒæÌß ãËá ãÇ ÝÚáÊ ãÚ ÇáÃÓÏ Êãáßíå ÊÚÑÝí Úáì ÇáãÏÎá áÞáÈå æÃÔÈÚí ÌæÚÊå ÊÃÓÑíå æÖÚí ÇáÎØÉ áÐáß æÇÕÈÑí ßÊÈå : ãÓÊÑ ÏãÇã

Nisrine01
15-10-2003, 00:10
:confused: vertaling zou inderdaad wel handig zijn.

AdamX
Origineel gepost door ITHRANE Vertaling zou aardig zijn ;) aarabisch leren zou handig zijn :D ik zal het zo effe in het kort vertellen

sneakynawal
ik kan het nie lezen :confused:

Sexy_Casanova
15-10-2003, 00:18

inderdaad arabisch leren, leer je eigen taal :D

AdamX
15-10-2003, 00:18
een vrouw uit een dorpje ging een keer naar geleerde, maarzij dacht dat het een tovernaar/sahier (iemand die shour doet) en vroeg hem om iets te maken dat de liefde van haar man voor haar groot maakt en dat hij alleen van haar zal houden . toen antwoorde de geleerderde dat ze iets groots vraagt en vroeg haar of zij het wel aankan?? ze antwoorde ja: de geleerde zei, ik kan je pas helpen als je een haartje van een leeuw voor me haalt!!! verbaasd keek ze hem, hoe moet ik eraan komen en je weet dat de leeuwen de gevaarlijkste dierren zijn, is er geen andere veilige weg?

Sexy_Casanova
15-10-2003, 00:21
Origineel gepost door AdamX ÌÇÁÊ ÇãÑÃÉ Ýí ÅÍÏì ÇáÞÑì áÃÍÏ ÇáÚáãÇÁ æåí ÊÙäå ÓÇÍÑÇ æØáÈÊ ãäå Ãä íÚãá áåÇ ÚãáÇ ÓÍÑíÇ ÈÍíË íÍÈåÇ ÒæÌåÇ ÍÈÇ áÇ íÑì ãÚå ÃÍÏ ãä äÓÇÁ ÇáÚÇáã æáÃäå ÚÇáã æãÑÈ ÞÇá áåÇ Åäß ÊØáÈíä ÔíÆÇ áíÓ ÈÓåá áÞÏ ØáÈÊ ÔíÆÇ ÚÙíãÇ Ýåá ÃäÊ ãÓÊÚÏÉ áÊÍãá ÇáÊßÇáíÝ ¿ ÞÇáÊ : äÚã ÞÇá áåÇ : Åä ÇáÃãÑ áÇ íÊã ÅáÇ ÅÐÇ ÃÍÖÑÊ ÔÚÑÉ ãä ÑÞÈÉ ÇáÃÓÏ ÞÇáÊ: ÇáÃÓÏ ¿ ÞÇá : äÚã ÞÇáÊ : ßíÝ ÃÓÊØíÚ Ðáß æÇáÃÓÏ ÍíæÇä ãÝÊÑÓ æáÇ ÃÖãä Ãä íÞÊáäí ÃáíÓ åäÇß ØÑíÞÉ ÃÓåá æÃßËÑ ÃãäÇ ¿ ÞÇá áåÇ : áÇ íãßä Ãä íÊã áß ãÇ ÊÑíÏíä ãä ãÍÈÉ ÇáÒæÌ ÅáÇ ÈåÐÇ æÅÐÇ ÝßÑÊ ÓÊÌÏíä ÇáØÑíÞÉ ÇáãäÇÓÈÉ áÊÍÞíÞ ÇáåÏÝ .... ÐåÈÊ ÇáãÑÃÉ æåí ÊÖÑÈ ÃÎãÇÓ ÈÃÓÏÇÓ ÊÝßÑ Ýí ßíÝíÉ ÇáÍÕæá Úáì ÇáÔÚÑÉ ÇáãØáæÈÉ ÝÇÓÊÔÇÑÊ ãä ÊËÞ ÈÍßãÊå ÝÞíá áåÇ Ãä ÇáÃÓÏ áÇ íÝÊÑÓ ÅáÇ ÅÐÇ ÌÇÚ æÚáíåÇ Ãä ÊÔÈÚå ÍÊì ÊÃãä ÔÑå ÃÎÐÊ ÈÇáäÕíÍÉ æÐåÈÊ Åáì ÇáÛÇÈÉ ÇáÞÑíÈÉ ãäåã æÈÏÃÊ ÊÑãí ááÃÓÏ ÞØÚ ÇááÍã æÊÈÊÚÏ æÇÓÊãÑÊ Ýí ÅáÞÇÁ ÇááÍã Åáì Ãä ÃáÝÊ ÇáÃÓÏ æÃáÝåÇ ãÚ ÇáÒãä æÝí ßá ãÑÉ ßÇäÊ ÊÞÊÑÈ ãäå ÞáíáÇ Åáì Ãä ÌÇÁ Çáíæã ÇáÐí ÊãÏÏ ÇáÃÓÏ ÈÌÇäÈåÇ æåæ áÇ íÔß Ýí ãÍÈÊåÇ áå ÝæÖÚÊ íÏåÇ Úáì ÑÃÓå æÃÎÐÊ ÊãÓÍ ÈåÇ Úáì ÔÚÑå æÑÞÈÊå Èßá ÍäÇä æÈíäãÇ ÇáÃÓÏ Ýí åÐÇ ÇáÇÓÊãÊÇÚ æÇáÇÓÊÑÎÇÁ áã íßä ãä ÇáÕÚÈ Ãä ÊÃÎÐ ÇáãÑÃÉ ÇáÔÚÑÉ Èßá åÏæÁ æãÇ Åä ÃÍÓÊ ÈÊãßáåÇ ááÔÚÑÉ ÍÊì ÃÓÑÚÊ ááÚÇáã ÇáÐí ÊÙäå ÓÇÍÑÇ áÊÚØíå ÅíÇåÇ æÇáÝÑÍÉ Êãáà äÝÓåÇ ÈÃäåÇ ÇáãáÇß ÇáÐí ÓíÊÑÈÚ Úáì ÞáÈ ÒæÌåÇ æÅáì ÇáÃÈÏ ÝáãÇ ÑÃì ÇáÚÇáã ÇáÔÚÑÉ ÓÃáåÇ: ãÇÐÇ ÝÚáÊ ÍÊì ÇÓÊØÚÊ Ãä ÊÍÕáí Úáì åÐå ÇáÔÚÑÉ¿ ÝÔÑÍÊ áå ÎØÉ ÊÑæíÖ ÇáÃÓÏ¡ æÇáÊí ÊáÎÕÊ Ýí ãÚÑÝÉ ÇáãÏÎá áÞáÈ ÇáÃÓÏ ÃæáÇ æåæ ÇáÈØä Ëã ÇáÇÓÊãÑÇÑ æÇáÕÈÑ Úáì Ðáß Åáì Ãä íÍíä æÞÊ ÞØÝ ÇáËãÑÉ ÍíäåÇ ÞÇá áåÇ ÇáÚÇáã : íÇ ÃãÉ Çááå ... ÒæÌß áíÓ ÃßËÑ ÔÑÇÓÉ ãä ÇáÃÓÏ .. ÇÝÚáí ãÚ ÒæÌß ãËá ãÇ ÝÚáÊ ãÚ ÇáÃÓÏ Êãáßíå ÊÚÑÝí Úáì ÇáãÏÎá áÞáÈå æÃÔÈÚí ÌæÚÊå ÊÃÓÑíå æÖÚí ÇáÎØÉ áÐáß æÇÕÈÑí ßÊÈå : ãÓÊÑ ÏãÇã Knap verhaal ! De vrouw kan daaruit van leren !!!!!!

AdamX
15-10-2003, 00:28
een vrouw uit een dorpje ging een keer naar geleerde, maarzij dacht dat het een tovernaar/sahier (iemand die shour doet) en vroeg hem om iets te maken dat de liefde van haar man voor haar groot maakt en dat hij alleen van haar zal houden . toen antwoorde de geleerderde dat ze iets groots vraagt en vroeg haar of zij het wel aankan?? ze antwoorde ja: de geleerde zei, ik kan je pas helpen als je een haartje van een leeuw voor me haalt!!! verbaasd keek ze hem, hoe moet ik eraan komen en je weet dat de leeuwen de gevaarlijkste dierren zijn, is er geen andere veilige weg? nee antwoorde hij en als je goed nadenkent, kom je wle tot een oplossing de vrouw is toen weg gegaan, ze bleef zich maar afvragen hoezo aan dat haartje moeten komen, iemand adviseerde haar dat een leeuw kan alleen gevaarlijk zijn als ie honger heeft en dat zij hem dus eerst eten moet geven....... zo gezegd zo gedaan, ze ging naar het bos en nam stukjes vlees mee, ze gooide het vlees naar de leeuw, elke dag herhaalde ze dat tot dat die leeuw aan haar gewend raakte,ze had ecth veel geduld ervoor...... op de dag dat ze bij haar dichterbij kwam aaide ze die leeuw op zn kop en trok snel een paar haartjes uit z'n vacht waar ze mee heel blij was, gelijk rende ze terug naar de geleerde (volgens haar wa shet een sahir) de geleerde keek verbaasd naar die vrouw, hoe kom je aan die haartjes? toen vertelde ze hem het verhaal hoe zij de leeuw ging opvoeden dag na dag met gedudl en dat de liefde voro de leeuw via z'n maag ging, ze gaf hem elke ene stukje vlees, met geduld tot ze zijn vertrouwen won toen antwoorde de geleerde, o mevrouw doe precies hetzelfde met ej man als wat je met de leeuw deed en heb geduld met je man, hij is toch niet zo gevraalijk als ene leeuw :) en wedden dat de liefde groter zal worden :) dus mensen niks is onmogelijk, als je het maar goed aanpakt, wees goed voor je partner :)

AdamX
15-10-2003, 00:29
dat was dan de blabla vertaling van mij, ik ben daar niet zo goed in, als je het in het arabisch leest,is het pas mooi en de boodschap komt heel duidelijk over

AdamX
15-10-2003, 00:31
Origineel gepost door ITHRANE :lol: hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: :confused:

moi21
15-10-2003, 00:38
Die vrouw heeft gewoon de goede leeuw gevonden, bij mannen is dit vaak wat moeilijker, en dat ze minder gevaarlijk zijn dan een leeuw vraag ik me af?Geduld heb je gelijk in maar een man opvoeden/tammen denk dat dat nooit zal lukken

AdamX
15-10-2003, 00:44
Origineel gepost door moi21 Die vrouw heeft gewoon de goede leeuw gevonden, bij mannen is dit vaak wat moeilijker, en dat ze minder gevaarlijk zijn dan een leeuw vraag ik me af?Geduld heb je gelijk in maar een man opvoeden/tammen denk dat dat nooit zal lukken geloof me alles si mogelijk, zelfs van de moeilijkste man van de wereld si het mogelijk om een zacht aardige man van te maken, alles ligt in de handen van een vrouw!!! en hierbij is geduld heel erg belangrijk

moi21
15-10-2003, 00:48
ok leg verder uit geduld en wat is er nog meer voor nodig? Het moet in een man zijn karakter en opvoeding zitten om een vrouw te behandelen zoals t hoort, en daar heeft iedereen andere opvattingen over, slechte man : blijft zijn karakter hoe dan ook houden, hij kan t aanpassen maar niet veranderen. Maar mischien heb je wel gelijk en ben ik alleen de verkeerde man tegen gekomen zou kunnen, maar geduld moet niet oneinig zijn, geven en nemen toch?

AdamX
15-10-2003, 00:54
eigenschappen van iemankan je moeilijk veranderen, dat moet je gewoon vanelkaar accepeteren, iemand die altidj verlegen is, kan je hem moeilijk op 1 dag veranderen, maar geduld voor elkaar en liefde voor elkaar overwint uiteindelijk en zoals je zelf zegt, het klopt je kan aan elkaar aanpassen maar niet veranderen, en daar gaat het ook om dat je man aan je past omdat je hem liefde en geduld hebt behandelt en dat geldt andersom ook. je kan nieman diets dwingen, maar met geduld kan je wel veel dingen bereiken :)

Nisrine01
15-10-2003, 00:59

Wel een mooie verhaaltje met een moraal :)

Pagina's : [1] 2 3