Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Theorie !

Oem_Hafid
09-09-2007, 01:30

Salaam 3alikoum Allemaal, Hoop dat alles goed gaat met jullie.. Ik heb een vraagje ik ga incallah binnenkort met me theorie beginnen, alleen weet ik niet hoe alles te werk gaat:o Ik begrijp wel dat je alles moet leren en dan de examen moet afleggen (ik heb voor klassikaal gekozen) Nou heb ik een paar vraagjes: Hoe gaat alles te werk daar? Krijg je meteen de uitslag of moet je wachten? En hoe worden de examens afgenomen? Ik heb voor klassikaal gekozen dus zit ik ook met andere mensen??? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Moge Allah (swt) jullie belonen met jennat al firdaus.. Wa 3alikoum salaam

Sariya
09-09-2007, 02:14
Wa aleykoum salaam Oem Wel, ik weet niet of je van Belgiƫ bent of van Nederland maar in Belgiƫ neem je dus je examen af aan aparte computers in een gezamenlijk lokaal (dat wel onder camerabewaking zit tegen spieken enzo). Je krijgt dan 4 oefenvragen en 50 echte vragen waarover je per vraag nadat hij is afgelezen (je zet oortelefoon op) 15 seconden bedenktijd hebt. Je MOET 41/50 hebben om geslaagd te zijn dus leer heel grondig, zelfs de kleinste dingen zou ik zeggen. Gewoon alles goed (her)lezen en rustig antwoorden. Hopelijk lukt het je van de eerste keer Insh'Allah.

Nidaa
09-09-2007, 03:19
In Nederland: Je kan een afspraak maken bij het CBR of je kan gewoon even langsgaan. Ik ging gewoon langs, zonder afspraak, maar kon pas 2 uur later (want je wordt dan op de reservelijst geplaats). Maar goed, je gaat naar binnen en je ziet dan een stuk of 6-7 lange tafels in rijen achter elkaar. Je gaat dan gewoon zitten en wachten totdat het examen begint. Je zit met ongeveer 40 mensen. Je krijgt wel eerst uitleg enzo. Vervolgens heb je een bakje met knopjes, die je gebruikt voor je toets. Als je klaar bent, dan gaan ze de toetsen nakijken. In die tussentijd ga je dan naar zo'n filmpje kijken (over dat je veilig moet rijden). Als ze klaar zijn, dan delen ze alleen de kaartjes voor de geslaagden uit. Als je gezakt bent, krijg je dus GEEN kaart. Die kaart moet je weer bij de balie laten omzetten in een certificaat (met je foto)... Zo gaat het ongeveer :D Althans, ik weet niet of het in heen Nederland zo is.