Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vriendjes

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

oemtarik
07-09-2007, 09:11

sinds mijn oudste op school zit, word ik door moeders van tariks klasgenootjes gevraagd of ze mogen komen spelen, en andersom ook. aan de ene kant is het leuk voor tarik en de andere kindjes mogen van mij ook best bij tarik spelen. maar ik kan mijn tarik niet bij hun laten spelen ik kan mijn kind toch niet bij vreemde mensen thuis laten spelen. het zijn wel bekende moeders, die ik af en toe buiten spreek, maar verder ken ik ze niet echt hoe doen jullie dat

Moslima27
07-09-2007, 09:16
eerlijk is eerlijk.ik doe dat ook niet.alleen bij 1 vrouw mag ie altijd van mij gaan omdat ik haar goed ken maar voor de rest........ neeee!

OumYAssine
07-09-2007, 09:18
ik denk dat je moeite hebt met hem los te laten. Mijn zoontje gaat regel matig ook bij vriendjes spelen en hun bij ons. Het is in het begin even wennen , maar mischien moet je beginnen met eerst samen een keer naar hun toe te gaan voor een half uurtje mischien voel je je dan geruster als je de omgeving hebt gezien. En dan kun je hem al daar laten en dat opbouwen eerste kere bij iemand spelen voor een uurtje en dat opbouwen bv tot 2 a 3 uurtjes bv op een woensdagmiddag . Bij mij zijn er zelfs vriendjes die willen slapen en dat durf ik nog niet aan familie is geen probleem. maar wat is je angst persies ??

chemicha
07-09-2007, 09:23
ik dat je het beste inderdaad rustig moet opbouwen dus eerste keer mee gaan en dan kijken hoe het loopt en hoe de ouder van de speelvriendje reageert op dingen en na een tijdje kan je je zoon rustig voor een half uurtje alleen laten gaan ;)

bigmomma25
07-09-2007, 09:24

Nee ik zou dat niet toelaten. Wij zijn ook zo opgevoed. We mochten pas mee met vrienden naar huis vanaf de brugklas.

oemtarik
07-09-2007, 09:29
ik denk dat je moeite hebt met hem los te laten. Mijn zoontje gaat regel matig ook bij vriendjes spelen en hun bij ons. Het is in het begin even wennen , maar mischien moet je beginnen met eerst samen een keer naar hun toe te gaan voor een half uurtje mischien voel je je dan geruster als je de omgeving hebt gezien. En dan kun je hem al daar laten en dat opbouwen eerste kere bij iemand spelen voor een uurtje en dat opbouwen bv tot 2 a 3 uurtjes bv op een woensdagmiddag . Bij mij zijn er zelfs vriendjes die willen slapen en dat durf ik nog niet aan familie is geen probleem. maar wat is je angst persies ?? ik vind het indd eng om tarik los te laten, zijn eerste levensjaar heeft die bijna geheel in het ziekehuis door gebracht, ik ben hem een keer bijna kwijt geweest. maar alhamdo lilah gaat het nu goed ik ben bang dat hem iets zal over komen, zoals seksuele misbruik, dat hij dingen moet doen bij mensen die hij niet wil, dat hij eten krijgt dat hij niet van onze geloof mag hebben enz enz het zijn wel tig dingen die ik noemen. ik weet wel dat het goed voor hem is, om vriedjes te hebben hij speelt nu met een jongen, waar hij ook bij de peutergroep zat, dat is op dit moment zijn dikke maatje, zijn moeder spreek ik regelmatig

oemtarik
07-09-2007, 09:29
ik dat je het beste inderdaad rustig moet opbouwen dus eerste keer mee gaan en dan kijken hoe het loopt en hoe de ouder van de speelvriendje reageert op dingen en na een tijdje kan je je zoon rustig voor een half uurtje alleen laten gaan ;) volgens mij kan ik hem zelfs dan nog niet daar achter laten

oemtarik
07-09-2007, 09:30
Nee ik zou dat niet toelaten. Wij zijn ook zo opgevoed. We mochten pas mee met vrienden naar huis vanaf de brugklas. wij mochten vroeger ook bij niemand spelen en dat vond ik altijd best jammer, dus dat wil ik mijn kind niet ontnemen maaaaaaaaaaaaaaaaar ik kan het niettttt:(

chemicha
07-09-2007, 09:32
volgens mij kan ik hem zelfs dan nog niet daar achter laten hoe oud is je zoontje eigenlijk?????? Als hij nog erg jong is dan zou ik wachten tot meneer kan praten en dingen duidelijk kan maken... Zelf zou ik niet eerder mijn kind bij iemand achter laten - zo als je zelf zegt er kan van alles gebeuren. Zorg dat je in ieder geval een goede band hebt met je kind zodat hij naar je toe kan komen indien hij ergens me zit. Maar zelf zou ik pas beginnen met kindje bij vriendjes laten spelen die geen familie zijn wanneer hij op de basisschool zit en hij zeker goed kan praten enz. dus vanaf groep 3 minimaal!!!!! (tegen die tijd zie ik wel hoe hij denkt of praat en aan de hand daarvan kan ik weer een besluit nemen om nog een paar jaren te wachten om hem/haar bij vriendjes te laten spelen)

bigmomma25
07-09-2007, 09:36
wij mochten vroeger ook bij niemand spelen en dat vond ik altijd best jammer, dus dat wil ik mijn kind niet ontnemen maaaaaaaaaaaaaaaaar ik kan het niettttt:( Ik vondt t ook irritant toen maar nu begrijp en waardeer ik t. T is puur uit bescherming voor mijn kind. Ik vertrouw t niet met al die vieze oude pedofielen tegenwoordig die er uitzien als normale vaders. Mijn dochtertje gaat echt bij niemand spelen behalve bij familie.

chemicha
07-09-2007, 09:37
Ik vondt t ook irritant toen maar nu begrijp en waardeer ik t. T is puur uit bescherming voor mijn kind. Ik vertrouw t niet met al die vieze oude pedofielen tegenwoordig die er uitzien als normale vaders. Mijn dochtertje gaat echt bij niemand spelen behalve bij familie. gewoon een nieuwsgierig vraagje - hoe oud is je dochter?

oemtarik
07-09-2007, 09:39
hoe oud is je zoontje eigenlijk?????? Als hij nog erg jong is dan zou ik wachten tot meneer kan praten en dingen duidelijk kan maken... Zelf zou ik niet eerder mijn kind bij iemand achter laten - zo als je zelf zegt er kan van alles gebeuren. Zorg dat je in ieder geval een goede band hebt met je kind zodat hij naar je toe kan komen indien hij ergens me zit. Maar zelf zou ik pas beginnen met kindje bij vriendjes laten spelen die geen familie zijn wanneer hij op de basisschool zit en hij zeker goed kan praten enz. dus vanaf groep 3 minimaal!!!!! (tegen die tijd zie ik wel hoe hij denkt of praat en aan de hand daarvan kan ik weer een besluit nemen om nog een paar jaren te wachten om hem/haar bij vriendjes te laten spelen) hij is net vier geworden:D ik denk dat ik eerst de vriendjes van tarik hier laten spelen:confused:

oemtarik
07-09-2007, 09:40
Ik vondt t ook irritant toen maar nu begrijp en waardeer ik t. T is puur uit bescherming voor mijn kind. Ik vertrouw t niet met al die vieze oude pedofielen tegenwoordig die er uitzien als normale vaders. Mijn dochtertje gaat echt bij niemand spelen behalve bij familie. jaaaaaaaaaaaa ik begrijp dat achter af ook heel goed:goedzo: dat is dus ook mijn angst dat iemadn een mijn kind gaat zitten, het idee al hoe oud is je dochter

chemicha
07-09-2007, 09:41
hij is net vier geworden:D ik denk dat ik eerst de vriendjes van tarik hier laten spelen:confused: hij is nog jong om alleen zonder begeleiding bij vreemden (mensen die geen familie zijn) te spelen :( Meid laat hem lekker met zijn vriendjes bij jou spelen want 4jaar is nog erg jong naar mijn mening.

MissLoulou
07-09-2007, 09:49

Echt niet dat mijn tarik op 4 bij vreemde gaat spelen hun mogen wel bij ons spelen maar niet andersom, wel aso maar intresseert me niet. Als hij 7 is ofzo zal ik er makkelijker mee omgaan dat hij bij vriendjes gaat spelen maar niet vroeger :(

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8