Bekijk originele versie : wie staat er op voor het ochtendgebed???
WIe van jullie doet dat , ik zet elke keer mijn wekker maar slaap vervolgens weer door wie heeft dit nog meer????
chahidaatje
05-09-2007, 21:40
Ik zelf heb het 3maanden volgehouden in begin dat ik was begonnen met bidden, nou ik moet zeggen je voelt je wel weer heerlijk daarna als je in bed gaat kruipen en weer wakker word...
Het is zo moeilijk, maar ook weer niet allemaal sjaitan die dat doet, zegt van blijf maar lekker liggen hoor, ga maar lekker slaapie doen, in bedje is het zo lekker warm:kwaad:
Salamalikoum
05-09-2007, 21:44
WIe van jullie doet dat , ik zet elke keer mijn wekker maar slaap vervolgens weer door wie heeft dit nog meer????
Weet je wat ik doe en het helpt altijd alhamdoelillah. Het kan zijn dat je de wekker hoort, maar je wordt zo lui en wil geen moeite doen om uit je warm bedje te komen.
Als je even voor het slapen gaan 2 of 3 glazen water drinkt, dan zal je geen probleem mee hebben om uit je bed te stappen zodra je de wekker hoort, omdat je blaas toch leeg moet.
o dat is inderdaad slim ja om dat te doen bedankt voor je tip gewoon water drinken ja.
Diaspora
05-09-2007, 22:04
Assalatoe gajroen min a nawm mensen! :hadj: Tip, de ramadan staat voor de deur...... Het is zowiezo soena om met s7or op te staan, kun je gelijk jezelf aanleren om elfadjr te bidden... En ook na de ramadan blijven volhouden!
ja inderdaad de ramadan staat voor de deur dus wil alvast nu wennen met opstaan insallah zal het mij dit keer lukken, en voor de rest van de leden.
ouafaetoen
05-09-2007, 22:36
waarom staan we niet op voor het gebed, maar wanneer we weten dat we een sollicitatie hebben, of een vakantie in de planning, dat vergt om zo vroeg op te staan dan doen we het wel
En nu we weten dat Allah swt ons op wacht om het gebed te gaan verrichten, wij het dan niet doen???????
Vraag je elke ochtend af: Laat ik allah swt op me wachten, want als shorouk eenmaal is afgelopen, dan is allah swt er niet meer.....dus verricht het fadjr gebed op tijd, alle gebeden zijn belangrijk en onderhoud het gebed
Het is meer lakheid en de sjeitan, maar na een aantal keren op te hebben gestaan, win je het wel van hem
Shaitan probeert controle te krijgen op ons tijdens onze slaap, dit blijkt uit de volgende Hadith: “Als jullie slapen, bevestigd Shaitan 3 knopen aan de achterzijde van jullie nek. Hij zegt dan het volgende en blaast dat in de knopen: “De nacht is lang dus blijf maar slapen.”Als een persoon wakker wordt en Allah verheerlijkt dan zal de eerste knoop losgemaakt worden. Als men Wudu (kleine wassing) verricht dan wordt de tweede knoop losgemaakt. Zodra men het gebed verricht zullen alle knopen los zijn. Hierna zal die persoon vol met energie en vrolijk de ochtend tegemoet gaan en anders wordt hij wakker met een lusteloos gevoel en is chagrijnig.” (Boekharie)
LalaAmira
05-09-2007, 22:50
Wslm Wr Wb
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. O, gij die u omwikkelt!
2. Sta op in de nacht voor korte tijd.
3. De helft er van of minder dan dat.
4. Of maak het iets langer - en zeg de Koran duidelijk en aandachtig op
1. O gij die u omhult!
2. Sta op en waarschuw,
3. En verkondig de Grootheid van uw Heer,
4. En wee degenen die bidden,
5. En de gebeden achteloos opzeggen
Er zijn 5 verplichtte gebeden de Sobh, dohr, Asr, magreb, isha. Je moet je gebeden op tijd verrichten als je ze niet op tijd verricht dan word je hierdoor gestraft (de straf is dat als je in de barzag bent dat je een hele grote steen zult oppakken en je die dan telkens op je hoofd zal laten vallen en dit keer op keer tot de dag des oordeels) Al fajr gebed hoort niet bij de verplichtte gebeden maar als je de Fajr niet bid dan zal je héél veel hasanat missen. De Fajr komt voor de Sobh dus de Sobh moet je zoiezo op tijd bidden dus waarom ga je voor de Sobh geen 2 rak'at Fajr bidden? Het weegt niet veel hoor. Als je de Sobh pas om 12 uur bid dan is dit NIET aanvaardbaar bij Allah swt. De Fajr gebed is heel heel heel belangrijk, als je de Islam wilt versterken moet je maar 1 ding doen, dat is gewoon de Fajr op tijd bidden. Voor de zonsopgang word je Sobh niet aanvaard noch je Fajr gebed. Wat je ook eventueel kan doen in de nacht is gewoon 3 soeras lezen en dan gaan slapen want Allah swt zegt in de nacht:
Wie zoekt vergiffenis zodat ik hem kan vergeven
Wie zoekt mijn hulp zodat ik hem hulp kan geven
wie vraagt mij zodat ik hem kan antwoorden
chahidaatje
05-09-2007, 23:53
Shaitan probeert controle te krijgen op ons tijdens onze slaap, dit blijkt uit de volgende Hadith: “Als jullie slapen, bevestigd Shaitan 3 knopen aan de achterzijde van jullie nek. Hij zegt dan het volgende en blaast dat in de knopen: “De nacht is lang dus blijf maar slapen.”Als een persoon wakker wordt en Allah verheerlijkt dan zal de eerste knoop losgemaakt worden. Als men Wudu (kleine wassing) verricht dan wordt de tweede knoop losgemaakt. Zodra men het gebed verricht zullen alle knopen los zijn. Hierna zal die persoon vol met energie en vrolijk de ochtend tegemoet gaan en anders wordt hij wakker met een lusteloos gevoel en is chagrijnig.” (Boekharie)
Dat klopt zekers:goedzo: , heb ik ook last van 's ochtends vroeg chagi:moe:
Ik zet altijd 3 wekkers. Meestal word ik dan wel op tijd wakker :hihi:
OemmyAicha
06-09-2007, 09:50
Wslm Wr Wb
1. O, gij die u omwikkelt!
2. Sta op in de nacht voor korte tijd.
3. De helft er van of minder dan dat.
4. Of maak het iets langer - en zeg de Koran duidelijk en aandachtig op
1. O gij die u omhult!
2. Sta op en waarschuw,
3. En verkondig de Grootheid van uw Heer,
4. En wee degenen die bidden,
5. En de gebeden achteloos opzeggen
Er zijn 5 verplichtte gebeden de Sobh, dohr, Asr, magreb, isha. Je moet je gebeden op tijd verrichten als je ze niet op tijd verricht dan word je hierdoor gestraft (de straf is dat als je in de barzag bent dat je een hele grote steen zult oppakken en je die dan telkens op je hoofd zal laten vallen en dit keer op keer tot de dag des oordeels) Al fajr gebed hoort niet bij de verplichtte gebeden maar als je de Fajr niet bid dan zal je héél veel hasanat missen. De Fajr komt voor de Sobh dus de Sobh moet je zoiezo op tijd bidden dus waarom ga je voor de Sobh geen 2 rak'at Fajr bidden? Het weegt niet veel hoor. Als je de Sobh pas om 12 uur bid dan is dit NIET aanvaardbaar bij Allah swt. De Fajr gebed is heel heel heel belangrijk, als je de Islam wilt versterken moet je maar 1 ding doen, dat is gewoon de Fajr op tijd bidden. Voor de zonsopgang word je Sobh niet aanvaard noch je Fajr gebed. Wat je ook eventueel kan doen in de nacht is gewoon 3 soeras lezen en dan gaan slapen want Allah swt zegt in de nacht:
Wie zoekt vergiffenis zodat ik hem kan vergeven
Wie zoekt mijn hulp zodat ik hem hulp kan geven
wie vraagt mij zodat ik hem kan antwoorden
:goedzo:
Heel dom van mij mij maar ik heb jarenlang niet geweten dat opstaan bij sobh/fajr verplicht was:o
Ik ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen:o
Echt serieus, ik dacht al die tijd dat het van de soenna was maar het is echt verplicht.
Het is een zonde als je niet opstaat, en niet zo n kleintje ook.
Het gebed zoals bovenstaads stuk al zegt bestaat uit 5 gebeden en die moeten alle 5 op tijd worden verricht.
OemmyAicha
06-09-2007, 09:52
Ik zet altijd 3 wekkers. Meestal word ik dan wel op tijd wakker :hihi:
Ik ken iemand die in een andere kamer de wekker heel hard zet, zo hard dat je niet door kan slapen en je moet er wel voor opstaan om het uit te zetten. :hihi:
Als ik opsta doe ik gewoon mijn mobieltje onder mijn kussen met een harde deuntje.
Diaspora
06-09-2007, 09:57
Hier nog eentje, ook mn telefoon, wekker plus trilstand onder me kussen. Een keer 04:45, een keer om 05:00 en om 17:15... Die tril gaat dwars door mn hoofd en dat 3 keer, dus dan moet ik wel opstaan :hihi:
hmdl is het mij vandaag wel gelukt om op te staan, ik hoop dat ik het vol houdt alleen toen ik weer ging slapen kon ik niet zo makkelijk in slaap vallen, wie van jullie heeft dat ook.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.