Bekijk originele versie : Actie Zionistische Entiteit: 8 doden, 1500 daklozen
Ezzedine
13-10-2003, 15:16
Actie Israël: 8 doden, 1500 daklozen
06:02 - Bron: Spitsnet / Planet / RTL
Zeker 1500 Palestijnen zijn dakloos geworden na Israëlische acties in de Gazastrook. Acht mensen werden gedood en tachtig mensen raakten gewond.
Een VN-medewerker zei dat het wel leek of er een zware aardbeving heeft plaatsgevonden in het vluchtelingenkamp Rafah. Zeker 120 huizen zijn door Israël verwoest. Het Israëlische leger spreekt dit bericht tegen. Zo zouden er slechts een aantal gebouwen zijn gesloopt. Alleen gebouwen gebruikt door militanten worden gesloopt, aldus Israël.
De VN is begonnen met het opzetten van tijdelijke huizen voor de slachtoffers. De gouverneur van Rafah heeft de regio tot rampgebied verklaard.
Qurei nog maar even premier
Vorige week meldden we jullie nog dat Qurei na een conflict met Arafat zou opstappen. Uiteindelijk bleek dit niet geheel waar te zijn. De Palestijnse premier blijft nog aan het hoofd staan van het noodkabinet, totdat het echte kabinet is gevormd. Dit is hoogstens tot eind november. Qurei zou dan de tweede premier zijn, die in korte tijd na een conflict met Arafat opstapt. Abbas ging hem voor.
Qurei en Arafat hebben wel hun conflict over de post van Binnenlandse Zaken in het noodkabinet voorlopig bijgelegd. De kandidaat van Qurei, generaal Nasser Youssef, bedankte onder druk van Arafat voor die functie. Voorlopig is er nu geen minister van Binnenlandse Zaken.
Het dispuut tussen Qurei en Arafat ging vooral over de controle van de Palestijnse veiligheidsdiensten. Qurei wilde dat Youssef als minister de leiding over de Palestijnse veiligheidsdiensten zou krijgen. Maar Arafat wil zijn huidige directe invloed op deze diensten echter niet afstaan.
brahimutrecht
13-10-2003, 16:14
En weet je wat het ergste is. De arabische leiders doen alsof hun neus bloed.
Wel vind ik het mooi dat Syrie heeft gezegt dat ze zich zelf gaat verdedigen als er nog een aanval komt op hun grondgebied.
En laat die arabieren maar lekker met geld spelen en vrouwen kopen..... honden
Willemien
13-10-2003, 16:33
Origineel gepost door Abracadaver
Om de woorden van ezzedine uit een ander topic maar eens te citeren.
"Leuk nieuws he"
En je bent zeker ook nog nooit zo gelukkig geweest :D
Het is echt jammer.. dat de arabische landen.. en de rest gewoon meekijken... en er niks aan doen.. Zulke situaties helpen geen woorden maar dadan.
De jongeren leven daar zonder dak, zonder voedsel.. en het enige wat de rijken zeggen is ooww gossie wat zielig...
Ik weet echt niet waar dit heen gaat:rolleyes:
Het is een schofterige actie van Sharon en zijn boevenbende, dat is wel duidelijk.
Als Israël dit soort kunstjes nog vaker flikt denk ik dat ze de kans lopen om dat beetje steun wat ze in de wereld nog hebben helemaal te verliezen. Inclusief de steun van de Amerikanen.
Dat de Arabische landen hun Palestijnse broeders niet steunen is ook alleen mara omdat ze de oliedollars die ze ontvangen uit Amerika niet kunnen missen. Daarnaast zij er ook onder de Arabische regeringen genoeg partijen die het niet eens zijn met de acties van de radicale Palestijnen.
brahimutrecht
13-10-2003, 17:18
Origineel gepost door Abracadaver
Ik ben inderdaad een gelukkig mens maar in tegenstelling tot sommige leden hier haal ik mijn geluk uit mijn dagelijks leven en niet uit de dood en ellende duizenden kilometers verderop.
Maar goed ik begrijp wel dat sommige hier het bij gebrek aan een zinvolle invulling aan hun bestaan in deze maatschappij het maar buiten de grenzen gaan zoeken.
Hoe kan jij nou gelukkig zijn als je moslim broeders uit hun huizen gejaagd worden, van hun land berooft worden.
Ja het is inderdaad heel ver weg, maar je geloof is dat niet....
Willemien
13-10-2003, 17:25
Origineel gepost door brahimutrecht
Hoe kan jij nou gelukkig zijn als je moslim broeders uit hun huizen gejaagd worden, van hun land berooft worden.
Ja het is inderdaad heel ver weg, maar je geloof is dat niet....
Minder praten meer doen. Dat geldt voor iedereen die de Palestijnen oprecht een beter lot gunt, van klein niveau tot aan de VN aan toe.
amazigharifi
13-10-2003, 17:50
het wordt tijd dat er actie moet komen tegen de zionisten waar dan ook. de zionisten zijn gemeen volk die gestraft moet worden voor hun daden. zolang zij zien dat ze ongestraft hun gang kunnen gaan zullen ze niet ophouden met het vermoorden van de palestijnen. zie hoe ze hun daden proberen te rechtvarrdigen met smoesjes als actie tegen terroristen. maar de feiten leren ons dat juist de zionisten hier de terroristen zijn en de palestijnen het slachtoofers zijn. de zionisten verzinnen elke leugen waar van ze denken dat de mensen die zullen geloven. het zijn gote leugenaars en grote msidadigers.
wraak zal zoet zijn. kan niet wachten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.