Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Irak, toch leuk voor die jongen

Pagina's : [1] 2

rnaj
13-10-2003, 11:49

Iraakse Ali blij met nieuwe armen Uitgegeven: 13 oktober 2003 09:09 LONDEN - De 13-jarige Ali Ismael Abbas, die wereldwijd bekend werd toen hij zijn armen verloor bij een Amerikaans bombardement op Bagdad, heeft in Londen twee kunstarmen gekregen. Volgens de boulevardkrant Daily Mirror van maandag is Ali zeer opgetogen over de vooruitgang die hij heeft gemaakt. "Ik ben er helemaal. Mijn armen voelen goed aan. Ik had niet gedacht dat ze er zo goed zouden uitzien. Nu wil ik mijn zusjes en de rest van de familie gaan omhelzen. Ik wil ook mijn tanden zelf poetsen en mijn gezicht wassen", zei hij in het Queen Mary-ziekenhuis in de Britse hoofdstad. De Koeweitse overheid betaalt de rekening, zo zegde minister van Gezondheid al-Jarallah al eerder toe. Naar huis gaan kan nog wel even duren, meldde de krant. Ali moet nog maanden lang revalideren en oefenen met zijn kunstarmen, waarvan de rechter arm is voorzien van een elektrode die zijn hand kan openen en sluiten via contact met de spieren op de stomp van zijn arm. De protheses moeten geregeld worden vervangen omdat Ali nog geruime tijd zal groeien. Ali werd het symbool van de door de Verenigde Staten geleide oorlog tegen Irak. Bij een raketinslag op zijn huis in Bagdad kwamen zijn ouders en meer dan tien andere familieleden om. Hij verloor niet alleen zijn armen, maar raakte ook ernstig verbrand.

Willemien
13-10-2003, 11:50
Leuk ???? Volgens mij had ie liever zijn eigen familie en zijn eigen armen niet ingeruild voor die protheses hoor :rolleyes:

rnaj
13-10-2003, 11:52
Origineel gepost door Willemien Leuk ???? Volgens mij had ie liever zijn eigen familie en zijn eigen armen niet ingeruild voor die protheses hoor :rolleyes: Dat denk ik ook, maar ik denk dat deze protheses zijn leven een stuk zinvoller maken dan wanneer hij zijn levenlang zonder had moeten doen.

DonAgewan
13-10-2003, 12:24
Origineel gepost door rnaj Dat denk ik ook, maar ik denk dat deze protheses zijn leven een stuk zinvoller maken dan wanneer hij zijn levenlang zonder had moeten doen. Wijd en breed uitgemeten in de media. Wat een onzin om hem te gebruiken voor die vuile oorlog. Kijk Ali heeft plastic armpjes van ons gekregen en hij is erg trots op ..wat zijn we goed he! ..ja nadat Ali en zijn hele famillie kapot zijn gemaakt door JULLIE (VS). :kwaad:

ffeiza
13-10-2003, 12:45

Dat ze dit nog trots durven te vertonen begrijp ik echt niet :rolleyes: Dat jongetje is wel zn HELE familie kwijt... en zn ECHTE armen... media ihh gewoon :kwaad: :kwaad:

rnaj
13-10-2003, 12:53
nou ja zeg, moeten we dan zijn armpjes weer afpakken. Ik praat hier niets goed, ik ben alleen blij voor die jongen dat ie protheses heeft gekregen waardoor hij weer zelfstandiger door het leven kan.

Willemien
13-10-2003, 13:35
Origineel gepost door rnaj Dat denk ik ook, maar ik denk dat deze protheses zijn leven een stuk zinvoller maken dan wanneer hij zijn levenlang zonder had moeten doen. Dus als Saddam Hoessein morgen jouw moeders benen erafhakt, en bij Al-quaida regelen ze een goed ziekenhuis voor een paar protheses, dan stromen straks de tranen van geluk en dankbaarheid over je wangen. Rnaj, je bent echt te goed voor deze wereld :rolleyes:

rnaj
13-10-2003, 13:38
Ik zou iedergeval MET protheses gelukkiger zijn dan ZONDER.

Willemien
13-10-2003, 13:45
Origineel gepost door Im_Saima We zijn zo blij dat we protheses hebben :boogie: De protheses laten mij vergeten dat, toen de bom op ons huis viel, en mijn armen meenamen, "ik pijn had zo groot als een berg" (dit waren de lettrelijke woorden van de bewuste jongen). Dit is echet een staaltje van goekoop sentiment en het gaat er in als zoete broodjes. Als je nu voor me stond RANJ zou ik dit met je doen :auw: . Weer een stompzinnig homo-wijf minder. Haal dit berichtje, maar weg het vertegenwoordigd mijn onderbuik gevoelens tegen Kaaskoppen in volle glorie! Nou Rnaj, je zei al dat je MET protheses gelukkiger zou zijn dan zonder, Saima wil je er graag een paar bezorgen :D :D http://www.cmontmorency.qc.ca/sped/expo/tf123p.jpg

rnaj
13-10-2003, 13:50
Met die moderne computer gestuurde protheses is tegenwoordig veel mogelijk. Zeker veel meer dan deze door Willemien getoonde stijve been protheses zonder knie gewricht... ... maar jullie hebben groot gelijk, Ali moet ze gewoon weigeren ze zijn tenslotte afkomstig van een vijandig land..

Willemien
13-10-2003, 13:58
Origineel gepost door rnaj Met die moderne computer gestuurde protheses is tegenwoordig veel mogelijk. Zeker veel meer dan deze door Willemien getoonde stijve been protheses zonder knie gewricht... ... maar jullie hebben groot gelijk, Ali moet ze gewoon weigeren ze zijn tenslotte afkomstig van een vijandig land.. Het gaat niet om de inhoud van het artikel Rnajtje, het gaat om jouw titel: "toch leuk voor die jongen". Die is echt walgelijk als je het mij vraagt. Die jongen is getraumatiseerd voor de rest van zijn leven. Maar kennelijk denk jij dat die jongen over 10 jaar zegt: "toffe tijd, 10 jaar terug, toen kreeg ik van die leuke protheses van die toffe amerikanen en engelsen". Maar misschien moeten we het op de man - vrouw verschillen gooien: mannen hebben wat minder empatisch vermogen, ik neem het je maar niet al te kwalijk :D

rnaj
13-10-2003, 13:59
Origineel gepost door Im_Saima Houdt hem effe dicht wil je, want je bek lijkt op je schijtkanaal en er komt alleen stront uit! Sorry Saima, maar jij hebt er toch wel begrip voor dat ik naar jouw ik naar jouw niet luister

Willemien
13-10-2003, 14:14
Origineel gepost door rnaj nou ja zeg, moeten we dan zijn armpjes weer afpakken. Ik praat hier niets goed, ik ben alleen blij voor die jongen dat ie protheses heeft gekregen waardoor hij weer zelfstandiger door het leven kan. Wat ik me ook af zit te vragen ... al die andere mensen en kindertjes die gewond zijn en armen of benen gedeeltes missen en niet met hun hoofd op de voorpagina hebben gestaan ... mogen die ook naar engeland voor nieuwe protheses ? Ben bang van niet :(

rnaj
13-10-2003, 14:14
Origineel gepost door Willemien Het gaat niet om de inhoud van het artikel Rnajtje, het gaat om jouw titel: "toch leuk voor die jongen". Die is echt walgelijk als je het mij vraagt. Die jongen is getraumatiseerd voor de rest van zijn leven. Maar kennelijk denk jij dat die jongen over 10 jaar zegt: "toffe tijd, 10 jaar terug, toen kreeg ik van die leuke protheses van die toffe amerikanen en engelsen". Maar misschien moeten we het op de man - vrouw verschillen gooien: mannen hebben wat minder empatisch vermogen, ik neem het je maar niet al te kwalijk :D Misschien heb je wel gelijk en heb ik de titel te scherp neer gezet. Daarvoor excuus aan iedereen die zich er aan gestoord heeft

Fatomaat
13-10-2003, 14:36

Ik ben maar ff naar je profiel gaan kijken, ik dacht we hebben hier vast met een minderjarige te maken en zag dat je 36 jaar was!?!?!?! :eek: Tis me toch een wondere wereld. She's so dumb, when she missed the bus 44 she took the bus 22 two times.

Pagina's : [1] 2