Bekijk originele versie : Jacques Chirac steunt kandidatuur Marokko voor WK 2010
HaagseMoCro
13-10-2003, 10:28
Jacques Chirac steunt kandidatuur Marokko voor WK 2010
PARIJS, 12 oktober 2003 22:20 - De lobby voor de toewijzing van het WK 2010 komt langzamerhand stevig op gang. De grootste favoriet is Zuid-Afrika, dat al bewezen heeft een groot mondiaal toernooi te kunnen organiseren (WK rugby). Andere kandidaten zijn de Noord-Afrikaanse landen Libië, Tunesië, Egypte en Marokko. Het laatstgenoemde land heeft een opvallende en wie weet invloedrijke adhesiebetuiging gekregen. De Franse president Jacques Chirac heeft namelijk laten weten de kandidatuur van Marokko volledig te steunen. Het betreft ongetwijfeld een politieke zet, omdat Frankrijk een grote Marokkaanse gemeenschap heeft.
HaagseMoCro
13-10-2003, 10:54
Origineel gepost door KingMasinissA
neehhh dat is het niet. Chirac heeft huizen in Maroc. Zijn mooiste is in Marrakech. Die gast was altijd al een MarocLover zoals de meeste Franse high society. En dat is niet erg, maar zolang dat normaal blijft en ze niet gaan profiteren in het land en extra voordelen willen hebben.
Ik begrijp jou reactie dat Chirac ook aan zijn belang denkt omdat hij zoveel mooie huizen heeft in marokko en altijd zijn vakantie door brengt in marokko, maar aan de ander kant is het alleen maar goed dat iemand met zo'n hoge status aanmoedigt dat zo'n grote evenemtent naar marokko toe gaat. Dat zal alleen maar in de voordeel van marokko werken
Origineel gepost door HaagseMoCro
Ik begrijp jou reactie dat Chirac ook aan zijn belang denkt omdat hij zoveel mooie huizen heeft in marokko en altijd zijn vakantie door brengt in marokko, maar aan de ander kant is het alleen maar goed dat iemand met zo'n hoge status aanmoedigt dat zo'n grote evenemtent naar marokko toe gaat. Dat zal alleen maar in de voordeel van marokko werken
Als je aan je eigenbelang denkt moet je volgens mij geen voetbal organiseren (in welke vorm dan ook). Zelfs Club Brugge fans zijn niet meer te vertrouwen
DonAgewan
13-10-2003, 12:36
Frankrijk is gewoon een goede vriend van Marokko ondanks koloniale verleden.
Chirac is een van de best vriend van Marokko vooral Hassan II
Ik ben persoonlijk blij dat Chirak op bezoek naar Marokko ging.
In het algemeen de Fransen houden van Marokko ze weten dat hij een prachtig land is qua bijna alles, veel bekenden Fransen wonen in Marokko een van hun is Alin delon die heeft een huis in Rabat. hij is gek op Marokko en hij voeld zich er thuis:aldus Alin
wat betreft wk mensen blijfen realistish we kunnen de komende 20 jaren geen wk organiseren de infrastructuur is veel te zwak
antiapartheid
14-10-2003, 20:50
onbelangrijke steun en goedkoop iedereen geeft het en krijgt het.eerst algerije bezoeken en nu marokko met een kluitje het riet in stuuren.om marokko weer terug te winnen voor haar producten.na dat marokko heeft gekozen voor amerika als afzet markt voor zijn landbouw producten/ viscontracten met landen buiten de EU.
the_president
15-10-2003, 02:19
Origineel gepost door KingMasinissA
neehhh dat is het niet. Chirac heeft huizen in Maroc. Zijn mooiste is in Marrakech. Die gast was altijd al een MarocLover zoals de meeste Franse high society. En dat is niet erg, maar zolang dat normaal blijft en ze niet gaan profiteren in het land en extra voordelen willen hebben.
als iedereen die een mooi huis in marokko die gaat steunen dan gaat marokko nog dit jaar de wk organiseren.
en wat mijn collega jaque heeft gezegd is nix meer dan bij de gemiddelde marokkaan slijmen , frankrijk heeft ieder francofoon land nu nodig in haar " strijd" met Amerika
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.