Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Graag recepten: Marokkaanse koekjes!!!!

Pagina's : [1] 2 3

sweetflower
14-08-2002, 16:36

Hey mensen!!! Wie heeft recepten voor Marokkaanse koekjes voor mij??? heb ze ff errug nodig, heb er al heel wat maar de recepten kloppen niet helemaal :( dus pleazzzzze alle koekjesrecepten zijn hier welkom, vooral waar chocola een van de ingredienten is okey....nou hoop dat jullie me kunnen helpen, kan ik maybe vanavond al aan de slag ;) okey alvast bedankt, ciao flower :zwaai:

sweetflower
14-08-2002, 16:55
stel me aub niet teleur....... :( come on mensen, pak die recepten uit de kast en zet ze hier eens neer......

Marocana
14-08-2002, 17:20
Het spijt me kan je niet helpen, waar ik een erge hekel aan heb is het wel koekjes maken, zodra el Aid in aantocht is verstop ik me in de kast in de hoop dat me moeder me niet vind, zodat ik niet mee hoef te helpen. Daarentegen is het koken wel aan mij besteed en dat doe ik ook (bijna)trouw elke avond. Mijn broers vinden dat ik lekkerder kook dan mijn Ma!

sweetflower
14-08-2002, 17:28
Marocana, jammer dat je je kooktalent niet uitdiept in koekjes.....maar toch leuk dat je reageert.. pfffffff, nah misschien weet je iemand dan een site met koekrecepten???

sweetflower
14-08-2002, 17:31

hey Tarifischt, Heb het inderdaad nodig voor een feest......zou dolblij zijn als je ook die recepten kan vinden!!! pleazee go find them, alvast thnx

Uitgeblust
14-08-2002, 21:22
Barra Ingredienten oerdie, water, knoflook, ui, peper, massala, komijn, zout, meel, olie. Bereiding Week 250 gr oerdie een nacht van tevoeren . Laat het uitlekken en maal het fijn. Wrijf 3 teentjes knoflook, 1 ui, iets peper, 1 theelepel massala, 1 theelepel komijn en wat zout fijn. Meng dit alles met de oerdie en voeg 150 gr meel en ongeveer 1 dl water toe. Meng dit alles enkele min. goed door en laat het daarna 1 uur staan. Het deeg mag niet te taai en niet te slap zijn. Als het taai is voeg je 1 eetlepel water toe. Als het slap is voeg je 1 eetlepel meel toe. Verhit de olie en vorm ronde koekjes van ongeveer 7 cm . Druk in het midden een gat van ong.1 cm. Bak de barra' in de hete olie gaar. U kunt naar eigen smaak ook spinazie of tajerblad aan het deeg toevoegen voor het moet rijzen.

Missrapster
14-08-2002, 21:37
he uitgeblust is bara niet een surinaams gerecht???

sweetflower
14-08-2002, 21:41
Thanxx uitgeblust, volgensmij heb ik barra wel n's gegeten, tis een Indonesisch gerecht toch? Het is toch niet echt een koek, maar meer van deeg of heb ik het mis?? Heb trouwens geen idee wat oerdi is, is dat soms een bepaalde kruid of zo?? Heb je meer koekrecepten??-------> over here pleazeeee want het schiet niet echt op hiero.... anyway thanxx!

sweetflower
14-08-2002, 21:44
thanx Bouinchran!! Ja kan ook een Surinaams gerecht zijn, missrapstar...zeg heb jij lekkere recepten die je kwijt kan?? love, flower

Uitgeblust
14-08-2002, 21:45
As Salaam Aleikoem Wr Wb Heel veel recepten die wij Marokkanen eten komen van over de gehele wereld, misschien vaak met een extra toevoeging om er een beetje ons koeke, cake of gerecht van te maken. Het gaat erom dat het lekker is toch :D marmercake. Ingredienten 200 gr blom,1tl bakpoeder,200 gr margarine,4 eieren,200 gr suiker,vanille essence,:voor het gekleurde deel,30 gr poeder cacao,40 gr suiker,0.5 l. melk Bereiding Blom en bakpoeder zeven en de bakvorm beboteren.Cacao, suiker en melk tot een glad papje roeren.Margarine suiker en vanille luchtig roeren.Nu 1 voor 1 de eieren erdoorheen roeren.De gezeefde blom nu erdoorheen spatelen en dan de massa in tweeen delen.door het ene deel de cocao massa mengen Nu deze 2 deegsoorten om en om in de bakvorm gieten.Bakken in een voorverwarmde oven Beslama

Uitgeblust
14-08-2002, 21:45
soezen Ingredienten 1 dl water,50 gr boter,2 eieren,60 gr blom,zout naar smaak. Bereiding Breng het water met wat zout en de boter aan de kook.Voeg de bloem ineens toe en blijf roeren tot het deeg als een geheel van de pan loslaat.Neem de pan van het vuur en blijf doorroeren tot het deeg een beetje is afgekoeld.Roer er 1 ei doorheen tot die door de massa is opgenomen en roer daarna hetb tweede ei erdoor.Beboter een bakblik en leg er met behulp van 2 desertlepels bergjes op enige afstand van elkaar op.de bergjes moeten 10 minuten in een matige oven en na die 10 minuten verhoog je de temperatuur naar vrij warm.Probeer dan na 10 minuten of de soezen gaar zijn.De soezen moeten heel licht zijn en een mooie kleur hebben . Deze soezen kun je nu naar smaak vullen mer :banketbakkesroom,slagroom of kaas.

Missrapster
14-08-2002, 21:48
Boter koekjes Ingredienten (voor 2-3 dozijn koekjes): 1/2 kop ongezouten boter op kamertemperatuur 1/2 kop kristalsuiker 1 1/2 kop witte bloem 1 groot ei 1 theelepel vanille extract 1 1/2 theelepel bakpoeder Bereiding: Verhit de boter met de suiker. Voeg het ei en het vanille-extract toe, en kop totdat je een goed gemengd beslag hebt. Meng de bloem en het bakpoeder en roer ze geleidelijk door het mengsel. Als je klaar bent moet je een kleverig deeg hebben. Vorm van het deeg balletjes van ongeveer een 1 1/2 cm doorsnede. Rol ze door de suiker, en plaats ze op een stuk bakpapier, waarbij je ongeveer 1 1/2 cm tussenruimte tussen de koekjes vrijhoudt. Bak ze in een op 180 graden voorverwarmde oven gedurende 20 minuten. Haal ze uit de oven, en laat ze een tijdje afkoelen. Eet ze dan meteen. Bereidingstijd: 20 minuten voorbereiding, en 20 minuten voor het bakken. **BAKLAVA Ingredienten: [voor de siroop:] 4,5 dl. water 600 gr. suiker 3 eetlepels druivesuiker 3 eetlepels citroensap 3 eetlepels rozewater [voor de rest:] 450 gr. bladerdeeg 300 gr. gehakte walnoten 25 gr. suiker 125 gr. boter Bereiding: Breng alle ingredienten voor de siroop, behalve de suiker, aan de kook en los de suiker al roerende op, laat ongeveer 5 minuten koken tot een lichte siroop en laat deze daarna afkoelen. Meng de noten en de suiker door elkaar en smelt de boter. Rol het deeg uit tot een grote hele dunne lap. Snijd hiervan lapjes van ongeveer 25 vierkante cm. Leg 3 deeglapjes op elkaar maar bestrijk eerst elk lapje met gesmolten boter. Verdeel een vierde deel van het notenmengsel over het deegstapeltje en leg daar weer 3 met boter bestreken lapjes op. Dit herhalen tot deeglapjes en notenmengsel op zijn maar eindig met de deeglapjes. Snijd de stapel in stukken van ongeveer 4 vierkante centimeter en bak deze in het midden van een voorverwarmde oven van 175 gr. C in ongeveer 3 kwartier goudbruin. Giet de siroop over de nog warme baklava een laat deze afkoelen. Het lekkerste is de baklava als je 'm een dag laat intrekken en er slagroom en/ of een bolletje roomijs bij eet. Je kunt de baklava koud eten maar je kunt het ook even opwarmen (ook lekker!).

Uitgeblust
14-08-2002, 21:50
Barfi (fondant) Ingredienten (± 750 gram) 350 gr dikke honing 1 1/2 dl water 10 kruidnagels 7 cm pijpkaneel zaad van 20 kardemompeulen 175 gr volvet melkpoeder of babymelkpoeder 1 eetlepel gehakte pistachenoten Bereiding Verwarm in een grote pan met dikke bodem de honing met water zachtjes tot de honing smelt. Breng aan de kook en voeg kruidnagels en kaneel toe. Laat 10-15 minuten zonder roeren koken tot een zeer dikke siroop is verkregen. Kook langer als het nog te dun is. Stamp intussen het kardemomzaad in een vijzel. Doe het poeder in een kom, voeg de melk toe en roer goed. Neem de siroop van het vuur en roer het melkpoeder en kardemommengsel erdoor tot een dikke pasta. Spreid dit mengsel gelijkmatig uit in een niet ingevet fondantblik van 20 cm in het vierkant en 4 cm diep. Bestrooi met gehakte pistaches en druk de massa zacht aan met de hand. Trek met een scherp mes lijnen in de fondant; traditiegetrouw in ruitvorm, maar het mag gerust anders. Laat op een koele plaats hard worden. Neem pas uit het blik voor het serveren. Noot: Er bestaan allerlei soorten Indiaas snoepgoed en het is allemaal even machtig omdat ze vooral worden gemaakt van suiker, melk en smaakmakers zoals noten, vruchten en kruiden. Barfi is de algemene naam voor een hele serie fondantachtig snoep. De traditionele methode voor Barfi was zo tijdrovend, met uren inkoken van liters melk, dat het zelden thuis werd gemaakt en liever bij de banketbakker werd gekocht. Maar vindingrijke koks hebben geleerd om melkpoeder te gebruiken, zodat het maken van Barfi een stuk simpeler is geworden.

Uitgeblust
14-08-2002, 21:51
Godjhia Ingredienten meel, water, bakpoeder, olie, geraspte kokos, suiker, gember Bereiding Maak van 250 gr meel,1,5 dl water,2 eetlepels olie, 1 theelepel bakpoeder en een mespunt zout een rotie deeg Stoof 250 gr kokos met een pinklengte verse gekneusde gember en een scheutje water op een matig vuur in ongeveer 1uur bijna droog. Vorm uit het deeg kleine balletjes en rol ze met een deegroller uit. Leg op ieder rondje 2 of 3 eetlepels kokos en vouw ze dubbel. Plak ze met water vast en druk ze met een vork in.Frituur ze in 0,5 liter olie bruin.

Uitgeblust
14-08-2002, 21:52

Gulab Jamun Ingredienten (4-6 personen) 1 liter melk sap van 2 citroenen 100 gr griesmeel plantaardige olie om te frituren Siroop: 3 dl water 5 kardemompeulen 5 kruidnagels 250 gr suiker 1 eetlepel rozewater Bereiding Verwarm de melk in een grote pan met dikke bodem, voeg citroensap toe en breng aan de kook. (De melk zal stremmen). Kook nog 5-10 minuten en laat dan afkoelen. Giet de wei af, zodat de wrongel overblijft. Doe de wrongel in een zeef met 2 lagen kaasdoek en knoop het doek vervolgens dicht. Verzwaar met een gewicht en laat het een nacht staan. Meng de volgende dag de verkregen kaas (panir) met het griesmeel tot deeg. Breek het in 15 stukjes ter grootte van ongedopte hazelnoten. Verhit in een frituurpan de olie zodanig, dat een stukje deeg erin meteen gaat sissen en drijven. Frituur de balletjes in enkele porties goudbruin, schep ze eruit met een schuimspaan en laat ze daarna uitlekken op keukenpapier. Houd ze warm in een lauwe oven. Voor de siroop: breng in een pan met dikke bodem het water aan de kook met de kardemom en kruidnagels. Temper het vuur, voeg de suiker toe en roer tot die is opgelost. Draai het vuur weer hoog en kook zonder roeren stevig door tot de siroop dik wordt. Laat iets afkoelen en druppel het rozewater erover. Leg de balletjes in een kom en giet de siroop erover. Serveer ze warm. Noot: Dit is zeer kleverig maar smakelijk Indiaas snoepgoed. Gulab Jamun is vers het lekkerst, hoewel het in de siroop enkele dagen in de koelkast goed blijft.

Pagina's : [1] 2 3