Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Make up in de ramadan

Pagina's : [1] 2

greeneyezlady
31-08-2007, 21:51

Is dat nou wel of niet toegestaan? De een zegt wel, de ander weer niet. Kan iemand met een duidelijk antwoord komen, dank u!

Oguzhan
31-08-2007, 21:54
Make-up is nooit toegstaan je vervuilt je huid met al die rotzooi omdat je mooier wil worden doe het beter niet zou ik zeggen;)

AmazighPearl_
31-08-2007, 21:56
Make up is nooit toegestaan. Uiteraard wel voor je man gwn thuis etc.

greeneyezlady
31-08-2007, 21:57
Dus voor vrouwen is het toegestaan thuis make up te dragen? (getrouwde vrouwen) Zoja.. Dan verbreekt make up dus het vasten niet. Klopt dit?

cupDelicious85
31-08-2007, 22:02

NIET! Voor verder uitleg, ask the local iman. Bedoel ik niet neerbuigend, maar hij zal het beter kunnen verwoorden. Wat ik je wel snel kan meegeven, is dat het dragen van make-up alleen is toegestaan thuis voor je man. Op uitzondering van kohl uiteraard. Maar is het aan te raden, het dragen van make-up, niet als je ook op lange termijn kijkt.... het verslechtert je huid.

Tangerbabe4live
31-08-2007, 22:11
jaa klopt helemaal,,,,alleen turken doen make-up in de ramadan, als het aan hun ligt mogen ze ook zelf roken , want je eet niet ze3ma,,,,dat zeggen ze,,,,helemaaal naar de klote...

cupDelicious85
31-08-2007, 22:14
jaa klopt helemaal,,,,alleen turken doen make-up in de ramadan, als het aan hun ligt mogen ze ook zelf roken , want je eet niet ze3ma,,,,dat zeggen ze,,,,helemaaal naar de klote... haha, gelijk heb je... Heb een turkse vriendin en die komt serieus met de bovenstaande argument aan huppelen. Ach ja, tis nog de vraag, wat doe je met de kennis als je die krijgt. De meeste doen alsof hun neus bloedt en gaan toch verder met wat ze willen doen....

greeneyezlady
31-08-2007, 22:16
Dus je mag ook geen dagcreme gebruiken?

Oguzhan
31-08-2007, 22:18
jaa klopt helemaal,,,,alleen turken doen make-up in de ramadan, als het aan hun ligt mogen ze ook zelf roken , want je eet niet ze3ma,,,,dat zeggen ze,,,,helemaaal naar de klote... Hoezo Turken ik ben ook een turk en mijn zusje doet nooit make-up op en zo ken ik er nog wel veel meer . Liegen mag ook nooit wist je dat;)

Oguzhan
31-08-2007, 22:19
zo zijn er ook veel marokkanen die dat doen dat weet ej zwelf natuurlijk ook

cupDelicious85
31-08-2007, 22:22
Dus je mag ook geen dagcreme gebruiken? Je mag het niet die dag zelf opsmeren, als je vast. Wa allahoe a3lam. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik het gewoon voor salaat el fazar op je gezicht smeren. ( voor of na het eten, als je 's morgens vroeg opstaat) Hetzelfde geldt dus voor tanden poetsen, gedurende dag mag je het niet. Maar je doet het dus 's morgens vroeg na het eten. Dus voor zonsopgang.

AdvocaatHanan
31-08-2007, 22:25
Mensen Mensen. Niet toegestaan in de Ramadan: - niet eten - niet drinken - geen sex Wasallaam a3laikoem :nijn:

cupDelicious85
Hoezo Turken ik ben ook een turk en mijn zusje doet nooit make-up op en zo ken ik er nog wel veel meer . Liegen mag ook nooit wist je dat;) Ik neem aan dat je een wijze turk bent, en dus kan uitgaan van het feit dat ze het niet generaliserend bedoelt. Dus ze heeft het hier over de turken, in haar directe omgeving, waarvan ze het heeft waargenomen. En goed van je zusje, want het is algemeen bekend dat het dragen van make-up alleen is toegestaan thuis, voor je man.

greeneyezlady
Je mag het niet die dag zelf opsmeren, als je vast. Wa allahoe a3lam. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik het gewoon voor salaat el fazar op je gezicht smeren. ( voor of na het eten, als je 's morgens vroeg opstaat) Hetzelfde geldt dus voor tanden poetsen, gedurende dag mag je het niet. Maar je doet het dus 's morgens vroeg na het eten. Dus voor zonsopgang. Ik vind het jammer dat jij dingen beweert zonder enige daliel, maar gewoon omdat je het zelf zo doet. Tanden poetsen kan namelijk wel. Zolang je het maar niet binnen krijgt. Daarom zet ik ook mn twijfels of dingen als creme je vasten zouden verbreken. Ik bedoel je mag toch ook water raken, dit dringt heus niet door ofzo?? Dus nogmaals zouden mensen een beetje met goeie reacties komen met bewijzen. want hier heb ik echt niks aan!

cupDelicious85
31-08-2007, 22:30

Ik vind het jammer dat jij dingen beweert zonder enige daliel, maar gewoon omdat je het zelf zo doet. Tanden poetsen kan namelijk wel. Zolang je het maar niet binnen krijgt. Daarom zet ik ook mn twijfels of dingen als creme je vasten zouden verbreken. Ik bedoel je mag toch ook water raken, dit dringt heus niet door ofzo?? Dus nogmaals zouden mensen een beetje met goeie reacties komen met bewijzen. want hier heb ik echt niks aan! Lieverd, zoals ik al eerder heb gezegd in deze topic is, vraag het na aan the local iman, hij kan het beter verwoorden en bewijzen geven. En voor de rest heb ik er bijgeschreven, wa allahoe a3lam. Je kunt er gerust van uitgaan dat ik zelf bedoel, neem niet zomaar dingen klakkeloos aan. Dus jou reactie snap ik even niet, gair insha'allah. Mijn bedoeling is goed, maar komt helaas niet zo over..... Ik zou zeggen, vraag het na, en pm me maar. ( Indien het nodig is, en mijn waarneming gewijzigd hoort te worden.)

Pagina's : [1] 2