Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie heeft Een poesje thuis.

Pagina's : [1] 2 3

marOkaansemeid_
31-08-2007, 13:01

Hallo dames ik heb een vraagje wie heeft een klein poesje thuis en zorg jij er voor en wat doe je dan allemaal. Want ik krijg een Poesje maar weet niet hoe ik het moet verzorgen. Hoor het wel van Jullie Doeiiii

marOkaansemeid_
31-08-2007, 13:09
up

drifa_metalsa
31-08-2007, 13:16
Ik wil ook een poesje :huil:

marOkaansemeid_
31-08-2007, 13:18
ik Ook so graag maar ben bang dat ik niej mag.

Temsamaanse
31-08-2007, 13:58

Hallo dames ik heb een vraagje wie heeft een klein poesje thuis en zorg jij er voor en wat doe je dan allemaal. Want ik krijg een Poesje maar weet niet hoe ik het moet verzorgen. Hoor het wel van Jullie Doeiiii Marokkanen en poezen/katten gaan niet samen! :jammer: Maareh er zijn enkele uitzonderingen :) Is het een vrouwtje of een mannetje?? Kzou haar zowiezo naar de dierenarts brengen ter controle (neem je pinpas maar mee!) Deze kan je het haarfijne uitleggen betreft injecties etc. Veel plezier ermee :zwaai: Ps; Heb je nog geen naam? Wat dacht je van "Fadila" :hihi: of "Milouda" :hihi:

PobriSita
31-08-2007, 14:56
Ja wij hebben een katje thuis, zijn naam is chico. Het is echt een schatje, hij is al bij ons sinds die een paar weekjes oud is. Hij is nu inmiddels bijna 3jaar oud. Zijn moeder heeft hem niet opgevoed, dat hebben mijn moeder en zusje gedaan. Het was een vondeling, mijn zusje vond hem heel zielig zo klein bijna geen haar voor de deur van haar stageadres. Vanaf toen is die bij ons gebleven, we hebben hem gecastreerd, we zijn vaak naar dierenarts geweest. Hij heeft zijn eigen paspoort en draagt onze achternaam zo schattig!

flippie
31-08-2007, 15:02
Wij hebben ook een kat. Ze is zo lief. Ze is alleen heel eenkennig van vreemden moet ze niks hebben. Maar voor ons is ze een schatje.

flippie
31-08-2007, 15:10
Hallo dames ik heb een vraagje wie heeft een klein poesje thuis en zorg jij er voor en wat doe je dan allemaal. Want ik krijg een Poesje maar weet niet hoe ik het moet verzorgen. Hoor het wel van Jullie Doeiiii Flippie krijgt 3 keer per dag brokjes en water. Ze lust alleen brokjes van Royal Canin.:likje: Ze zijn wel prijzig maar het is een goed merk. Deze brokjes heb je ook voor kittens. De kattenbak maak ik elke week schoon. Je kunt het beste kattenzand nemen die klontert als je kat een plasje heeft gemaakt. Het is dan gemakkelijker om het eruit te scheppen. 2 keer per dag haal ik de plasjes en poepjes uit de bak. Als je speeltjes koopt let er dan oop dat de oogjes enzo goed vast zitten anders kan je katje ze inslikken. Een krabpaal is ook echt nodig. Ik borstel haar in de lente en zomer als ze erg in de rui is elke dag en in de winter om de dag. Ik heb een zachte rubbere borstel daarvoor. Je vind ze in elke dierenzaak. Kijk ook uit met klapramen. Je katje kan hier met het hoofdje vast blijven zitten en zichzelf ophangen als ze buiten iets ziet. Je kan er onderaan een handdoek tussen duwen zodat ze er niet met haar hoofdje tussen kan.;)

flippie
31-08-2007, 15:13
En van kleins af aan moet je haar aanleren wat ze wel en niet mag. Ze zal vanalles uitproberen. Zeg dan duidelijk NEE, als ze iets doet wat niet mag of geef haar een tikje met b.v. de t.v gids die je opgerold hebt. Sla haar nooit met de hand. Hierdoor raakt ze in de war omdat de hand is om haar te aaien.:)

rifia007
31-08-2007, 15:15
Marokkanen en poezen/katten gaan niet samen! :jammer: Maareh er zijn enkele uitzonderingen :) Is het een vrouwtje of een mannetje?? Kzou haar zowiezo naar de dierenarts brengen ter controle (neem je pinpas maar mee!) Deze kan je het haarfijne uitleggen betreft injecties etc. Veel plezier ermee :zwaai: Ps; Heb je nog geen naam? Wat dacht je van "Fadila" :hihi: of "Milouda" :hihi: Waarom zou dat niet samen gaan???? Mijn marokkaanse buren hebben ook een kat, en het gaat prima samen hoor. ze hebben haar nu 3 jaar en ja ze leeft nog steeds.. en ze komt wel eens langs bij ons.. zou er ook wel een willen maar mn moeder is allergisch helaas..

marOkaansemeid_
31-08-2007, 16:06
thnQ dames ik krijg een poesje maar moet nog goed praten met mn Moeder..

Temsamaanse
02-09-2007, 14:22
En van kleins af aan moet je haar aanleren wat ze wel en niet mag. Ze zal vanalles uitproberen. Zeg dan duidelijk NEE, als ze iets doet wat niet mag of geef haar een tikje met b.v. de t.v gids die je opgerold hebt. Sla haar nooit met de hand. Hierdoor raakt ze in de war omdat de hand is om haar te aaien.:) Ah zo zielig voor dat beestje :jammer:

Temsamaanse
02-09-2007, 14:24
En je kunt je poesje / ook laten chippen. Mocht het een keertje zoek zijn dan weten ze gelijk wie haar baasje is.

flippie
02-09-2007, 15:06
Ah zo zielig voor dat beestje :jammer: Als je haar een klein tikje geeft is dat niet zielig. Niet slaan hoor.:maf: Ze moet toch leren wat ze wel en niet mag. Bij ons mag ze niet op het aanrecht en niet op de eettafel. Voor de rest mag ze overal op. Je moet haar dit van kleins af aan leren. Je kunt ook een plantenspuit gebruiken als ze iets doet wat niet mag. Wij hebben het haar geleerd om hard NEE te zeggen als ze iets doet wat ze niet mag. Ze luisterd nu ook goed.ALs wij erbij zijn zal ze nooit op de tafel springen. Ze weet nu dat ze dat niet mag. Maar als wij weg zijn dan doet ze dat wel heel af en toe.:hihi: Dan komen we thuis en zien haar stiekem op de tafel liggen. :hihi:

Hanaetje
02-09-2007, 15:40

Ik heb 3 katten thuis en vroeger 4...+ een van de katjes had eens 8 kleine kittens gekregen dus heb wél veel ervaring qua katten. Eerst een vooral moet je naar de dierenarts gaan om ze te laten onderzoeken, haar/hem spuitjes te geven tegen allerlei ziektes. Katten kan je het beste steriliseren, dat hebben we gedaan nadat we 7 kittens hadden gekregen. Verder geef je kittens melk, vooral als de moeder er niet is. Als ze ouder zijn, kan je het best niet té veel melk geven en beter water. Want een volwassen kat krijgt van te veel melk nierstenen. Verder koop je speciale kattenvoedsel voor kittens...brokjes...in de winkel zie je het wel duidelijk. Een speciale band voor je kat is het beste; vooral een vlooienband. Kan handig zijn als je je adres erin kunt schrijven voor het geval je die kwijt bent en mensen ze terug kunnen brengen. Euhm wat nog?...Ja kijk naar speciale vitamines, mag altijd! Zorg ervoor dat je speciale mand hebt en dat je ze leert om enkel daar te slapen en NIET overal, want krijg je overal haar en geloof me dat is niet zo leuk. Als ze nog babietjes zijn, leer je ze dingens door kleine klets te geven...geloof me het MOET! anders leren ze niets...en geef korte woorden zodat ze je kunnen verstaan als "NEE"...of "JA"...en beter een naam te geven en ze vaak te herhalen zodat ze weten dat hun naam is waar ze naar moeten luisteren. Onze katten luisteren heel goed, 1 kat ...als ze naar binnen wilt gaan en ze komt van de tuin...klopt ze (ECHT WAAR!) met haar ene pootje aan de deur.:hihi: Als je nog vragen hebt, zeg maar....

Pagina's : [1] 2 3