Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hij komt mijn hand vragen! IK HEB JULLIE RAAD NODIG!!!

Pagina's : [1] 2 3

Misteek
12-10-2003, 00:18

Salaam lieve zusters. Aanstaand weekend, komt mijn vriend met zijn familie bij me thuis, InchaAllah :o Ik ben enorm verlegen en ben nu al zenuwachtig! :toink: Kunnen jullie mij a.u.b. helpen en me vertellen wat je aandoet bij zo'n gelegenheid??? Ik denk niet dat ik iets Marokkaans zal aandoen ... Kunnen verloofde/getrouwde zusters mij vertellen over hun ervaringen? Alvast bedankt voor jullie reacties!! :zwaai:

najat20
12-10-2003, 00:22
je hoeft niet een marokkaanse jurk aan hoor heb ik ook niet gedaan gewoon iets waar jij je gemakelijk in voelt gefeliciteerd alvast allah ie kemel bel gier

Misteek
12-10-2003, 00:26
Amin. Bedankt voor je reactie, lieve zuster. Hoe verliep het bij jou? Ma3assalama

najat20
12-10-2003, 00:28
ik was hartstikke nerveus maar het ging goed elhemdoulileh ik ga in december trouwen insallah

Misteek
12-10-2003, 00:30

E kemel Allah bel gheir, InchaAllah. Alvast van harte gefeliciteerd! Moge Allah jullie huwelijk zegenen, InchaAllah. Ma3assalama

RealCasawia
12-10-2003, 00:39
Jezelf proberen te zijn nix doen waar jij je niet gemakkelijk bij voelt... Trek wel iets gepast aan natuurlijk !! Ik zelf zou wel voor een simpele Marokkaanse kaftan kiezen waarin ik me makkelijk kan bewegen om me moeder beetje te helpen als het moet... Inshallah komt alles goed Lay kemel bel geer !! ;)

Misteek
12-10-2003, 14:34
Amin, lieve zuster. Mijn probleem is gewoon dat ik erg verlegen ben ... Is het de bedoeling dat ik bij 'het volk' blijf zitten? Bedankt voor jullie medeleven, lieve zusters!! Jullie reacties zijn alvast een duwtje in de rug :) :zwaai:

Bent_Fes
12-10-2003, 21:27
Heeee kan ook tips gebruiken, ik ga Insh'Allah na de ramadan verloven, en ben nu al zenuwachtig, ben zelf ook super verlegen..maar ja wie niet op zo'n gelegenheid... :o :D

Safia21
13-10-2003, 16:52
Toen mijn man mij om mijn hand kwam vragen, heeft mijn moeder er voor gezorgd dat er twee ruimtes waren, een voor de vrouwen en een voor de mannen, zodat de vrouwen gewoon openlijk met elkaar kunnen praten, dat ging goed want ik voelde mij absoluut niet ongemakkelijk Toen ze eenmaal gegeten hadden en het over de sadaq gingen hebben werden mijn moeder en ik erbij geroepen wat voor mij wel voordelig was, was dat hij me al had voorgesteld aan zijn moeder en zussen.. hem kende ik al want we waren bevriend Liefs Safia

Misteek
15-10-2003, 17:25
Salaam lieve zusters. Ik dank jullie met héél mijn hart voor jullie reacties!!! Safia21, ik denk niet dat de vrouwen en mannen apart gaan zitten bij ons ... Is het de bedoeling dat ik daar bij blijf? Of mag ik me niet vertonen? Ik hoorde onlangs iemand zeggen dat het meisje "niet mag gezien worden" tot haar mening nodig is ... Allah help me :) Een grote knuffel van een zenuwachtige zuster ...

Bent_Fes
15-10-2003, 18:52
Origineel gepost door Misteek Salaam lieve zusters. Ik dank jullie met héél mijn hart voor jullie reacties!!! Safia21, ik denk niet dat de vrouwen en mannen apart gaan zitten bij ons ... Is het de bedoeling dat ik daar bij blijf? Of mag ik me niet vertonen? Ik hoorde onlangs iemand zeggen dat het meisje "niet mag gezien worden" tot haar mening nodig is ... Allah help me :) Een grote knuffel van een zenuwachtige zuster ... En mag ik vragen waarom je denkt dat er geen aparte ruimte, voor de mannen en vrouwen zal komen? Ik denk zelf dat het handig is, zo kan je beter kennis maken en kletsen, en pas aan het eind van de avond bij elkaar komen. Zo doen wij het tenminste altijd....

Misteek
16-10-2003, 13:16
Origineel gepost door Bent_Fes En mag ik vragen waarom je denkt dat er geen aparte ruimte, voor de mannen en vrouwen zal komen? Ik denk zelf dat het handig is, zo kan je beter kennis maken en kletsen, en pas aan het eind van de avond bij elkaar komen. Zo doen wij het tenminste altijd.... Bedankt voor de tip, sis. Dat wordt nog besproken, denk ik. Ik zal het alleszins melden aan mijn moeder. Veel kennismaking moet er toch niet gebeuren (onze ouders kennen elkaar), maar dat maakt de situatie voor mij niet minder ongemakkelijk :o Nog tips, lieve zusters? :zwaai:

Aardbeitje
16-10-2003, 18:14
Ik was ook super nerveus, maar dat gaat over. En ik kan je vertellen dat je er best bij mag zitten hoor. Je kent het schoonmoeders die willen hun nieuwe bruidjes altijd even bekijken. Het belangrijkste wat je moet doen is een smile op zetten. Ik weet dat het moeilijk is als je nerveus bent. Maar dan krijg je niet achteraf te horen dat ze jou een chagarijn vonden. Het is maar een tip...... Maar veel geluk meid en ik voel met je mee!

Bent_Fes
16-10-2003, 18:30
Origineel gepost door Misteek Bedankt voor de tip, sis. Dat wordt nog besproken, denk ik. Ik zal het alleszins melden aan mijn moeder. Veel kennismaking moet er toch niet gebeuren (onze ouders kennen elkaar), maar dat maakt de situatie voor mij niet minder ongemakkelijk :o Nog tips, lieve zusters? :zwaai: Nou meid jouw ouders kennen elkaar tenminste, dat scheelt heeeeel wat hoor....het is moeilijker als de ouders elkaar niet kennen (zoals bij mij), je weet niet hoe ze elkaar gaan vinden zullen ze met elkaar opschieten etc?? Dat ga je allemaal afvragen bij je zelf...maar Insh'Allah zal alles gaan zoals het hoort. Je moet je gewoon niet druk maken, gewoon jezelf zijn..beleefd blijven en je mammie in de keuken helpen... ;)

sammy_samira
16-10-2003, 19:23

:letsparty aaaaah wat leukkkkk :letsparty ik wens je veel succes en veel geluk ;) en niet te zenuwachtig zijn he, gewoon jezelf blijven... liefs samira :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3