Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat is jullie mening over de niqab?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

safiyya
29-08-2007, 11:12

Salam alaikoem, Vinden jullie de niqab wel of niet kunnen? Licht je antwoord toe.

Moslima27
29-08-2007, 11:13
waarom zou dat niet kunnen.ikzelf heb daar niks op tegen.

marilynmonroe
29-08-2007, 11:14
De niqaab kan heel sexy zijn. Als je je ogen mooi opmaakt, wouw!;)

safiyya
29-08-2007, 11:16
De niqaab kan heel sexy zijn. Als je je ogen mooi opmaakt, wouw!;) Daar is ie niet voor bedoeld:maf:

bruidje
29-08-2007, 11:16

De niqaab kan heel sexy zijn. Als je je ogen mooi opmaakt, wouw!;) :confused: :confused: :confused: Ik denk niet dat jij de bedoeling van de niqaab snapt?? Ik draag hem niet, maar alle respect voor vrouwen die dat wel doen en allen die daar niet voor kiezen.

Leila1982
29-08-2007, 11:23
Een niqaab is iets van de islam, dus ik kan me niet voorstellen dat moslims hiertegen zijn, tenzij ze onwetend zijn.

Schrijf_ster1
29-08-2007, 11:38
Een niqaab is iets van de islam, dus ik kan me niet voorstellen dat moslims hiertegen zijn, tenzij ze onwetend zijn. Niets aan toe te voegen.

kamar20
29-08-2007, 11:39
Ik ben er zeker een voorstander van ondanks dat ik hem niet draag, ik zou het graag willen maar helaas!!!!

Nysha
29-08-2007, 11:41
ik las buitenstaander vindt het eng, vooral hier....in het middenoosten waar veel hem dragen oke...en het is niet verplicht....dus waraom zou je het hier in het westen dragen?

Chaimaez
29-08-2007, 11:43
ik ben er voor en heb werkelijk veel respect voor de dames die het dragen.

kamar20
29-08-2007, 11:44
ik las buitenstaander vindt het eng, vooral hier....in het middenoosten waar veel hem dragen oke...en het is niet verplicht....dus waraom zou je het hier in het westen dragen? Dat kun je niet zeggen want de Ulema/Geleerde zijn daar nog steeds over aan het discusseren dus daarop staat nog een grote ? De ene zegt wel verplicht en de andere niet en het is altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen ;) En als je Moslim bent ben je dat overal hier in Nederland, of in het Midden-Oosten dat moet niks uitmaken.

Schrijf_ster1
29-08-2007, 11:45
ik las buitenstaander vindt het eng, vooral hier....in het middenoosten waar veel hem dragen oke...en het is niet verplicht....dus waraom zou je het hier in het westen dragen? Nysha er zijn 2 meningen namelijk de volgende: -Het is verplicht. -Het is aanbevelingswaardig. Waarom hier in het westen? Nou het is niet verboden dus waarom niet? Jij mag dragen wat je wilt en dus mag een niqab draagster dat ook.

f_mouslima2
29-08-2007, 11:50
ik las buitenstaander vindt het eng, vooral hier....in het middenoosten waar veel hem dragen oke...en het is niet verplicht....dus waraom zou je het hier in het westen dragen? daar is enig menngsverschil over bij de geleerden.. velen zeggen dat t wel verplicht is.. en sommige zeggen indd dat je t in t weste mischien beter kan weglaten, omdat dit vele problemen geeft.. Ik ben er zeker wel n voorstander van, en petje af voor de zusters die t kunnen! Mashalalh! maar hier vind ik t ook moeilijk..en heb genoeg vriendinnen/zuster gezien die m uiteindelijk hebben afgedaan.. niet omdat ze t 'niet nodig' vinden, maar omdat de buitenwereld t moeilijk voor ze maakt.. jammer! ik heb er overigens wel zelf meegelopen, alleen niet hier.. Allahoemma ziedna 3ilmah

Nysha
29-08-2007, 11:51
hmmm oke er is nog onduidelijkheid of het wel of niet verplicht is... Toch vind ik dat er enigszins aangepast kan worden...heel veel dames dragen hijaabs , islamtisch verantwoord en ze passen er helemaal bij. een niqaabdraagster is niet normaal in NL bv. ze kan niet werken ed. en in het midden oosten moet ik mij ook bedekken en kan ik niet met mnijn straplesstopje over straat omdat het niet "normaal" is ....ik pas me dan toch ook aan?

FesRose
29-08-2007, 11:59

hmmm oke er is nog onduidelijkheid of het wel of niet verplicht is... Toch vind ik dat er enigszins aangepast kan worden...heel veel dames dragen hijaabs , islamtisch verantwoord en ze passen er helemaal bij. een niqaabdraagster is niet normaal in NL bv. ze kan niet werken ed. en in het midden oosten moet ik mij ook bedekken en kan ik niet met mnijn straplesstopje over straat omdat het niet "normaal" is ....ik pas me dan toch ook aan? Jawel joh, in veel midden-oosten landen kan dat wel, tegenwoordig. (dubai, Qatar, Koeweit enz...) Behalve in landen waar het verboden is, zoals SA etc...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7