Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Cadeautje van bezoek...

Pagina's : [1] 2 3

fatt
27-08-2007, 09:12

Nou als er iemand bij me op bezoek komt brengen za altijd wel wat mee. Nu ben ik zo iemand om natuurlijk altijd een complimentje te geven als men me iets geeft, (natuurlijk nadat ik gezegd heb dat het niet had gehoeven, en dat ze ook welkom zijn (binnen mogen komen) met lege handen... Nou nadat ik gevraagd heb hoe het met iedereen gaat en hoe het was, sta ik natuurlijk op om koffie of thee te zetten, tijdens dat ritje pak ik uit wat ik gekregen heb, bloemmetje in vaas met een compliment dat het een geweldig bloemmetje is, als het iets ter decoratie is ook vertellen hoe mooi het is, en alles een zichtbaar plekje geven in de huiskamer... Als het iets te eten is zet ik het ook bij de koffie/thee om ervan te proeven en te vertellen dat het geweldig smaakt... swieya djel swaab o saffie... Ik ken mensen als je daar naar toe gaat en je brengt wat mee, je overhandigd het, zeggen bedankt (swab) maar het bloemmetje blijft de hele avond zonder water, of de decoratie wordt in een hoekje gestop :hihi: Ook me moeder heb ik aangeleerd om alles meteen gewoon uit te pakken en een compliment te geven want zo hoort het gewoon... Nou ben ik gisteren een geweldige 3robiya geweest... :o ik schaam me dood, en heb slecht geslapen ... Mijn buurvrouw kwam uit marokko effe bij me langs, zo wie zo was dit de eerste keer dat ze me huis binnen liep, plus uit enthousiasme vertelde ik haar dat ze elf marra mar7ba was en hoe haar vakantie was in marokko etc etc... Ze had dus iets voor me meegenomen, maar niet aan me overhandigd, dus op huiskamer tafel gelegd zonder iets te zeggen. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet echt doorgehad... mohiem later op de avond kwam haar man ook langs... En toen ze naar huis liepen zei ze: "dit is een kleinigheidje uit Marokko".. ik natuurlijk haar bedanken en dat ik het lief vond dat ze aan me gedacht heeft (we kennen elkaar bijna niet omdat we hier beide nieuw wonen). en zo lopend naar de voordeur... nou toen ze weg waren, kon ik me een knuppel op me kop slaan... :moe: Ik voelde me ondankbaar, dat ik het niet geopend had toen ze het aangaf dat het voor mij was... Ik wil haar natuurlijk complimenteren met wat ze me gegeven heeft... plus nu schaam ik me dood :o , voel me net een joe3... Zijn er meer mensen die zo net als mij gehandeld hebben, of heb ik nu echt een blunder begaan :o oeffffff :moe: Als ik nou wist dat ik er zo tegen kan komen ofzo dan kan ik haar alsnog bedankten, maar dat is ook nooit het geval

noona
27-08-2007, 09:15
Bij de volgende keer dat je haar ziet vertel je er iets over. Dat je man het zo leuk vond dat ze aan jullie gedacht hebben etc.

MissLoulou
27-08-2007, 09:20
De volgende keer gewoon bedanken en je verontschuldigen zo had ik dat ook met mijn sebeh ik was bijna niet met de mensen was meer in de keuken om alles op rolletjes proberen te krijgen. Na het feest heb ik gewoon me telefonisch/via smsje of persoonlijk ge-excusseerd dat ik helemaal hun geen aandacht heb gegeven en dat het kwam omdat we handen te kort komen en iedereen vond het wel ok :D Dus gwn persoonlijk bedanken en zeggen dat je het helemaal vergeten was en dat je je dood schaamt :haha: zo praat ik altijd en mensen aprecierren dat wel

3anood
27-08-2007, 09:24
Kun je toch de volgende keer zeggen Ik ben juist iemand die niet zo snel een cadeautje open durf te maken, eerder om het feit dat ze denken dat ik een joe3 ben :maf: maar ook om mensen niet in verlegenheid te brengen. Bij de geboorte van mijn kinderen had ik dat ook erg, soms maakte ik een cadeau open bij de bezoek en soms niet. Soms kreeg ik een zeemanpakje (niet dat ik het erg vond hoor, mijn kind kreeg het evengoed aan) maar ik had dan al snel het idee dat men zich schaamde.

chemicha
27-08-2007, 09:26

volgende keer als je tijd hebt breng je een leuke boeket met een doosje bonbons mee en ga je bij haar op bezoek en bedank je haar persoonlijk voor de kleinigheid die ze voor je mee gebracht had uit marokko :)

MissLoulou
27-08-2007, 09:26
Kun je toch de volgende keer zeggen Ik ben juist iemand die niet zo snel een cadeautje open durf te maken, eerder om het feit dat ze denken dat ik een joe3 ben :maf: maar ook om mensen niet in verlegenheid te brengen. Bij de geboorte van mijn kinderen had ik dat ook erg, soms maakte ik een cadeau open bij de bezoek en soms niet. Soms kreeg ik een zeemanpakje (niet dat ik het erg vond hoor, mijn kind kreeg het evengoed aan) maar ik had dan al snel het idee dat men zich schaamde. :hihi: Zo ben ik ook weet nooit niet wanneer ik wel iets kan openen en waneer niet

MissLoulou
27-08-2007, 09:28
volgende keer als je tijd hebt breng je een leuke boeket met een doosje bonbons mee en ga je bij haar op bezoek en bedank je haar persoonlijk voor de kleinigheid die ze voor je mee gebracht had uit marokko :) :hihi: Dan komt ze duurder uit dan haar cadeau :hihi: Nee hoor straks gaat men denken dat ik zjoeh ben:o

chemicha
27-08-2007, 09:30
:hihi: Dan komt ze duurder uit dan haar cadeau :hihi: Nee hoor straks gaat men denken dat ik zjoeh ben:o Gaat om het gebaar des noods brengt ze een boeket van 2euro mee met een doosje chocolade/koekjes van de Aldi of Lidl :hihi: Het is aan haar de keuze waar ze de bonbons/lekkernij vandaan haalt - ik gaf haar alleen een tip en advies van wat ik zou doen ;)

MissLoulou
27-08-2007, 09:31
Gaat om het gebaar des noods brengt ze een boeket van 2euro mee met een doosje chocolade/koekjes van de Aldi of Lidl :hihi: Het is aan haar de keuze waar ze de bonbons/lekkernij vandaan haalt - ik gaf haar alleen een tip en advies van wat ik zou doen ;) In amsterdam vind je geen boeket van 2 euro hoor minstens 5 :hihi: Maar was maar aan het dollen het gebaar klopt zeker ;)

hounaidatje
27-08-2007, 09:32
ja k ook.... s het bj marokanen zo dat je het juist wel of niet moet openen?

pelikaan
27-08-2007, 09:33
So Fatt, jij bent echt netjes opgevoed :goedzo: Zo had ik het namelijk nooit bekeken, bloemetjes standaard gelijk in een vaas en op de kast zetten, maar van 'oudere' Marokkaanse dames, pak ik het kadootjes echtt niet voor hun uit, ik weet niet, lijkt dan net te nieuwsgierig ofzo, ik zeg wel altijd dank je wel, Barak Allah oefiek enz. Maarrrreeee.........wat zat er in? :o

MissLoulou
27-08-2007, 09:35
Doen wij ook eigelijk niet als ik kijk naar mijn moeder, ze bedankt er harterlijk voor en dan gaat ze het wegbergen maar nooit heb ik haar gezien het openen naast de mensen ik weet niet maar lijkt zo zjoeh achtig van kijk ze is niets gewend :gniffel:

pelikaan
27-08-2007, 09:37
OMG---> In 27 dagen ben je over de 1000 geraakt :wow:

MissLoulou
27-08-2007, 09:39
OMG---> In 27 dagen ben je over de 1000 geraakt :wow: :moe: Ik weet het word tijd om af te kicken ben er mee bezig heb al manlief gevraagd om mnl thuis af te sluiten voor altijd :moe:

pelikaan
27-08-2007, 09:40

:moe: Ik weet het word tijd om af te kicken ben er mee bezig heb al manlief gevraagd om mnl thuis af te sluiten voor altijd :moe: Ik probeer er alleen nog maar op de avonden te komen :moe: Maar vandaag telt niet mee, heb ik vrijstelling :o

Pagina's : [1] 2 3