Bekijk originele versie : Heren? Ga jij een dame.......
peacefull
10-10-2003, 23:46
Ik vroeg me even af, en de vraag gaat naar de heren.... :)
Nu dat een relatie voor het huwelijk haram is, weet iedereen.
Maar een vraagje, ga jij een meisje dat je nooit hebt aangesproken haar hand vragen? Misschien is ze mooi maar wie weet is haar karakter nog erger als die van een shetaan!
Wat ik weet vanuit mijn omgeving, is dat er nooit een jongen een meisje haar hand gaat vragen zonder met haar af te spreken en haar beter te leren kennen!
Hoop op eerlijke reacties!!!
Groetjes ;)
ja ik ben ook reuze benieuwd wat de heren voor antwoord geven!!!
peacefull
10-10-2003, 23:51
Origineel gepost door Kadieja
Wie weet tijdens de relatie is ze lief en aardig en na de trouw verandert ze in een karakter van een sajatien
Dat kan met een man ook gebeuren hoor, en weet zeker dat het meer met mannen gebeurt dan met vrouwen....
;)
AtaiNa3Na3
10-10-2003, 23:58
Verloven, toch? Das toch ook een optie? En als later blijkt dat het een bi.tch is....dan uuuuhhhh weg ermee. Klaar.
RealCasawia
11-10-2003, 00:03
Origineel gepost door AtaiNa3Na3
Verloven, toch? Das toch ook een optie? En als later blijkt dat het een bi.tch is....dan uuuuhhhh weg ermee. Klaar.
Ja maar nu praat jij over deze kwestie net alsof het hele gebeuren rondom het verloven "koek en ei" is. Dat is dus eigenlijk helemaal niet het geval komen zoveel dingen bij kijken...
AtaiNa3Na3
11-10-2003, 00:09
Origineel gepost door RealCasawia
Ja maar nu praat jij over deze kwestie net alsof het hele gebeuren rondom het verloven "koek en ei" is. Dat is dus eigenlijk helemaal niet het geval komen zoveel dingen bij kijken... Ja, maar wat versta JIJ onder verloven? Ik: Een meisje van jou voorkeur eerst helemaal screenen. Is het geen sle.tje? Heeft ze een opleiding genoten, als ik referenties van haar heb, dan ga ik die ff raadplegen om te vragen over hoe en wat. Verder ga ik mijn ouders inlichten en dan gaan we met zn drieen (na een afspraak) naar haar ouders en dan vragen of men geinteresseerd is en dan uuuuhh, jah, dan komt verloven en in die tijd kun je elkaar beter leren kennen. Dus als een vader, broer of oom of iets dergelijks van haar familie erbij is en dat geldt dan ook voor mij. Als we elkaar beter hebben leren kennen (via telefoon, internet, dates enz.) dan uuuuhhhh jah, dan wie weet gaan we dan mischien trouwen.
Zo, had ik ff zin om te typen? :D
Hoeeeeee waarom begin je dan een relatie toch om elkaar te leren kennen? Of is dat toch maar fake
HAHAHAHAH, ik heb me kapot zitten lachen om je avatar zo grappig sta je erop hahahahaha :lol:
peacefull
11-10-2003, 00:14
Origineel gepost door AtaiNa3Na3
Ja, maar wat versta JIJ onder verloven? Ik: Een meisje van jou voorkeur eerst helemaal screenen. Is het geen sle.tje? Heeft ze een opleiding genoten, als ik referenties van haar heb, dan ga ik die ff raadplegen om te vragen over hoe en wat. Verder ga ik mijn ouders inlichten en dan gaan we met zn drieen (na een afspraak) naar haar ouders en dan vragen of men geinteresseerd is en dan uuuuhh, jah, dan komt verloven en in die tijd kun je elkaar beter leren kennen. Dus als een vader, broer of oom of iets dergelijks van haar familie erbij is en dat geldt dan ook voor mij. Als we elkaar beter hebben leren kennen (via telefoon, internet, dates enz.) dan uuuuhhhh jah, dan wie weet gaan we dan mischien trouwen.
Zo, had ik ff zin om te typen? :D
Wel is ook een optie, maar klinkt veel gemakkelijker dan gedaan.
Als je in contact komt met de familie en zo, dan word het veel moeilijker om zomaar te zeggen up en gedaan :rolleyes:
Ten tweede de familie van het meisje gaat het zeker niet waarderen, ze zouden je zeggen dat je haar hebt gebruikt! En zo word hun dochter bekend gemaakt dat ze verloofd was en werd gedumpt, is een heel slechte reputatie voor haar hoor!
En ten derde vragen naar haar in de omgeving is ook geen goed idee, jaloezie en zo bestaat ook nog, mensen zullen haar misschien zomaar slecht spreken of leugens over haar vertellen.
:rolleyes: ingewikkeld hé, maar goed voor de enkele reactie, maar ik wil er nog zien.... :p
RealCasawia
11-10-2003, 00:15
Hahhah ja he !! :)
Maarre ik bedoel het anders kijk: het komt bestwel hard/raar aan bij die ouders opeens wil je niet meer misschien vinden ze het zelfs wel schandelijk voor eventueel de familie tja alles kan je hebt veel van zulke ouders....
Dat meisje kan ook denken yesss ik ga trouwen en dan bedenkt die jongen zich uiteindelijk is fokop..
Ieder z'n eigen zicht op de situatie he.
AtaiNa3Na3
11-10-2003, 00:19
Origineel gepost door peacefull
Wel is ook een optie, maar klinkt veel gemakkelijker dan gedaan.
Als je in contact komt met de familie en zo, dan word het veel moeilijker om zomaar te zeggen up en gedaan :rolleyes:
Ten tweede de familie van het meisje gaat het zeker niet waarderen, ze zouden je zeggen dat je haar hebt gebruikt! En zo word hun dochter bekend gemaakt dat ze verloofd was en werd gedumpt, is een heel slechte reputatie voor haar hoor!
En ten derde vragen naar haar in de omgeving is ook geen goed idee, jaloezie en zo bestaat ook nog, mensen zullen haar misschien zomaar slecht spreken of leugens over haar vertellen.
:rolleyes: ingewikkeld hé, maar goed voor de enkele reactie, maar ik wil er nog zien.... :p
Hmmmm, jij maakt er een heel verhaal van. Wie zegt dat het zo uitpakt allemaal? Heb je ervaring in dit soort dingen? Jij maakt het heeeeel erg moeilijk......................voor jezelf. Als je moeilijk gaat denken dan word het inderdaad ook moeilijk. Maar dit is in iedere geval hoe ik ernaar kijk.
RealCasawia
11-10-2003, 00:22
Wat lach je :D :D :D
:lekkerpuh :melig2:
peacefull
11-10-2003, 00:22
:) Het is niet de bedoeling om het moeilijk te maken, maar in de realiteit is het echt zo!
Marokkanen zijn gewoon moeilijk, daarom word mijn verhaal over hun ook zeer moeilijk :D
Heb het al vaak gehoord en gezien. :o
AtaiNa3Na3
11-10-2003, 00:23
Origineel gepost door peacefull
:) Het is niet de bedoeling om het moeilijk te maken, maar in de realiteit is het echt zo!
Marokkanen zijn gewoon moeilijk, daarom word mijn verhaal over hun ook zeer moeilijk :D
Heb het al vaak gehoord en gezien. :o
hmmmmm volgens mij heb je gelijk!
peacefull
11-10-2003, 00:25
Ik wist het wel.... ik heb altijd gelijk..... :lekkerpuh
Hahahaha :D grapje hoor, voor ik hier word beledigd :p
:zwaai:
RealCasawia
11-10-2003, 00:26
Ghehe eindelijk !!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.