Bekijk originele versie : Ras el hanout, wie weet dit?
Salaam aleikom,
Ik hoor dat je geen ras el hanout mag eten als je zwanger bent. Klopt dit en waarom?
Ik had een beetje ervan in de harira gedaan die ik had gedronken, kan dat kwaad.
hanane_13
25-08-2007, 10:14
Nog nooit van gehoord:confused:
OemmyAicha
25-08-2007, 10:19
Salaam aleikom,
Ik hoor dat je geen ras el hanout mag eten als je zwanger bent. Klopt dit en waarom?
Ik had een beetje ervan in de harira gedaan die ik had gedronken, kan dat kwaad.
Ja tuurlijk mag dat:hihi:
Ik gebruik het bijna dagelijks en ik denk dat bijna al onze mama s dat ook deden.
Je hebt een lijst met wat je wel en niet mag eten en natuurlijk is in sommige gevallen afgeraden om gerechten te eten die te gekruid of pikant zijn maar dat heeft meer met de maagzeur te maken die je daarvan kan krijgen.
OemmyAicha
25-08-2007, 10:20
En als je bv geeft moet je ook oppassen met gerechten die te gekruid of pikant zijn anders kan je kleintje last van zijn maag krijgen maar tot dan is het niet zo erg.
Salaam aleikom,
Ik heb 3 kinderen en altijd gwn ras el hanout gegeten:o
moedertjelief2
25-08-2007, 11:01
mijn schoonmoeder zei altijd tegen mijn dat ik het niet mocht eten toen ik zwanger was. waarom weet ik niet?
Het zijn meestal de mgarba die zeggen dat je het niet mag eten. Weet alleen niet waarom.
Maar bedankt voor jullie reactie's, jullie zitten gewoon ook nog aan de ras el hanout en kan geen kwaad elhamdoelilah.
Sousia87
25-08-2007, 11:13
Dat geldt voor een andere ras el hanout. Je hebt een mengsel die men ook gebruikt als men zwanger wil raken ( je buik warm maken) en daar zit ook een kruid wat voor zwangeren (schijnt) niet goed te zijn. Maar dat is niet de ras el hanout die je in de winkel koopt om te koken, het is de ras el hanout die je koopt in Marokko bij de mensen die ook bgour verkopen.
Dat geldt voor een andere ras el hanout. Je hebt een mengsel die men ook gebruikt als men zwanger wil raken ( je buik warm maken) en daar zit ook een kruid wat voor zwangeren (schijnt) niet goed te zijn. Maar dat is niet de ras el hanout die je in de winkel koopt om te koken, het is de ras el hanout die je koopt in Marokko bij de mensen die ook bgour verkopen.
msakhan ;)
Ik vraag me af in hoevvere dat echt zou werken, die ras el hanout die vrouwen gebruiken om zwanger te raken. Er wordt dan gezegd dat je buik koud is, en dat ras el hanout het opwarmt waardoor je eerder zwanger zou raken, zou dit verhaal ook medisch onderbouwd zijn ooit door arsten?
Ik denk niet dat het slecht is, is gewoon een mengeling van alle kruiden door elkaar.
Ras El Hanout is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel". Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt.
Het wordt vooral in de Marokkaanse keuken gebruikt en is te verkrijgen in de meeste Belgische grootwarenhuizen of marokkaanse winkels.
Welke kruiden en in welke hoeveelheid worden gebruikt is onder de kruidenwinkels een zorgvuldig bewaard geheim. Het mengen wordt als een kunst beschouwd.
Ras El Hanout is lekker bij gevogelte, vlees, wild, rijst en couscous.
Indien je het zelf wenst te maken is hier een recept:
- 1.25 theelepel zwarte peper korrels
- 1 theelepel gemberpoeder
- 1 theelepel komijnzaad
- 1 theelepel korianderzaad
- 1 theelepel gemalen kaneel
- 0.25 theelepel geraspte nootmuskaat
- 0.25 theelepel kardemomzaad
- 0.25 theelepel paprikapoeder
- 0.25 theelepel gemalen kurkuma
- 0.25 theelepel zout
- 0.25 theelepel gemalen piment
- 4 kruidnagels
Maak alles fijn in een vijzel en meng goed door elkaar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.