Bekijk originele versie : hoe zie jij je inshallah, over een paar jaartjes of morgen??
Hart4Islam
10-10-2003, 21:39
Salaam 3llikome
mijn vraag is aan mensen die nog niet praktiseren, hoe zij hen toekomst insha allah zien, over 2 a 3 jaar.. of morgen, of ze nog zouden leven... hoe ze het leven zullen zien in het hiernamaals.. als zij verantwoord staan tegenover Allah swt.. als ze de adhaab van de graf krijgen.. of Insha allah zegeningen....
vraag jij dat je niet eens af... of je insha allah een muslim(a) salih wordt. of een dwalende mens.. smeek jij niet elke dag bij allah swt dat hij al je zondens moet vergeven, en je een van de leidende mensen moet maken...
vertel het me... aub.... Djazaakoum allaho geirin
M3a salama :rolleyes:
chicamaroquia
10-10-2003, 21:40
Waarom die look :rolleyes: erbij...
Het mag wel vriendelijker... :)
Inhoudelijk kan ik niet antwoorden want ik ben een praktiserende moslima el7amdolilah... :)
elmoemien
10-10-2003, 21:42
wat is een praktizerende moslim(a) in jouw ogen? het voldoen aan de 5 (zeg 8) zuilen?
Hart4Islam
10-10-2003, 21:44
Origineel gepost door elmoemien
wat is een praktizerende moslim(a) in jouw ogen? het voldoen aan de 5 (zeg 8) zuilen?
Dat weet alleen Allah swt maar ik bedoel daarmee.. iemand die zich ver van het fitna houd, die de hadit en koran bestudeert en er ook naar praktiseert na elke nasiha... of elke regel van de profeet sws of van Allah swt...
Die allah swt vreest bij elke zaak.. die hem gedenkt... en die da3wa verricht.. het goede doet inshalalh en het kwade laat...
en chica maroqia sorry lieverd was niet kwaad bedoelt maar eigenlijk triest :(
chicamaroquia
10-10-2003, 21:48
Origineel gepost door Qalby4Islam
Dat weet alleen Allah swt maar ik bedoel daarmee.. iemand die zich ver van het fitna houd, die de hadit en koran bestudeert en er ook naar praktiseert na elke nasiha... of elke regel van de profeet sws of van Allah swt...
Die allah swt vreest bij elke zaak.. die hem gedenkt... en die da3wa verricht.. het goede doet inshalalh en het kwade laat...
en chica maroqia sorry lieverd was niet kwaad bedoelt maar eigenlijk triest :(
Daar ben ik het helemaal mee eens! Praktiseren is ook alle regels naleven en niet kiezen wat je tot je neemt en andere regels laten liggen...
Maakt niet uit lieverd, vond de smilie alleen niet passen bij de rest van de tekst... :)
elmoemien
10-10-2003, 21:49
je bedoelt dus een vrome moslim(a), tja hoe erg dat ook klinkt, ik vrees dat dat er niet veel zijn..................
chicamaroquia
10-10-2003, 21:50
je bedoelt dus een vrome moslim(a), tja hoe erg dat ook klinkt, ik vrees dat dat er niet veel zijn..................
Waarom niet? Je kan toch ook een vrome moslima zijn en met beide benen in de samenleving staan... :)
Hart4Islam
10-10-2003, 21:51
daarom aghie daarom deze nasiha en verhaal.. ik wil er juist daardoor duidelijk maken.. dat er weinig muslimats lopen die zich volmaakt bedekken, en mannen die aan de dien voltooien ... anders had ik deze topic niet geplaats
elmoemien
10-10-2003, 22:05
Origineel gepost door chica*******a
Waarom niet? Je kan toch ook een vrome moslima zijn en met beide benen in de samenleving staan... :) ik zeg niet dat dat niet kan, alleen mensen zijn nou eenmaal materialistisch ingesteld heden ten dage, voor je het weet leg je het loodje:)
chicamaroquia
10-10-2003, 22:09
Ja, dat klopt! Maar el7amdolilah is niet iedereen zo!! Ik ga hier niet net doen alsof ik nooit fouten maak, maar ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te leven... :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.