Bekijk originele versie : Imams van Nederland....waar zijn jullie??
Waar blijven de imams als het gaat om bijvoorbeeld eerwraak?
ik zie alleen maar geintervieuwden die 'hun eigen mening' willen verkondigen...zou graag een imam aan het woord willen zien in de pers!
De gebeurtenissen van de afgelopen tijd rondom moslims/marokkanen zal toch niet zomaar aan hun neus voorbij zijn gegaan...ben toch wel benieuwd wat hun mening is over bepaalde zaken.
Of heeft de imam geen invloed meer op ons jongeren en op ons gedrag?.
Bidawi_Mazlot
10-10-2003, 20:52
Nederland houdt van nuance als het hen goed uitkomt...een man met baard, gekleed in een gewaad en slecht nederlands sprekend is niet echt genuanceerd te noemen....men is dan al snel afhankelijk van mannen in een net pak of hangjongeren op straat met een IQ van een borrelnootje....een imam krijg jij en ik alléén te zien of te horen wanneer hij luidruchtig preken aan het geven is in één van de tig aantal moskeeen in NL....en het liefst knippen ze 1 minuut uit een paar uur durende preek....dit met een sausje terrorisme-, vrouwenonderdrukkings- of holocaustverhaal en het word 'smakelijk' gepresenteerd aan Jan, mien en klaas modaal.....''zie je wel'' wordt er met dat zionisten vingertje gewezen....de imams recruteren jonge moslims voor de Jihad....
Een oprechte Imam kan zich beter binnenskamers houden vind ik....zionisten media kan hem alléén maar de kop kosten op een wel héél oneerlijke manier!.
"Nederland houdt van nuance als het hen goed uitkomt...een man met baard, gekleed in een gewaad en slecht nederlands sprekend is niet echt genuanceerd te noemen....men is dan al snel afhankelijk van mannen in een net pak of hangjongeren op straat met een IQ van een borrelnootje....een imam krijg jij en ik alléén te zien of te horen wanneer hij luidruchtig preken aan het geven is in één van de tig aantal moskeeen in NL....en het liefst knippen ze 1 minuut uit een paar uur durende preek....dit met een sausje terrorisme-, vrouwenonderdrukkings- of holocaustverhaal en het word 'smakelijk' gepresenteerd aan Jan, mien en klaas modaal.....''zie je wel'' wordt er met dat zionisten vingertje gewezen....de imams recruteren jonge moslims voor de Jihad....
Een oprechte Imam kan zich beter binnenskamers houden vind ik....zionisten media kan hem alléén maar de kop kosten op een wel héél oneerlijke manier!."
Mazlot je slaat de spijker op z'n kop !
Bidawi_Mazlot
11-10-2003, 00:08
Origineel gepost door shahinda35
Om met het laatste te beginnen, als je in het openbaar treedt kan dat altijd je kop kosten.
Toch zou ik het wel goed vinden als de imam's zich meer laten zien in het openbaar, eentje die weet waar hij over praat en het goed kan verwoorden....ik word nl. zo moe van de hele moslim discussie!
Dat heeft geen nut omdat er genoeg broeders en zusters met kennis, die zich ook héél goed kunnen verwoorden in perfect ABN en de moeite willen doen om de moslims te vertegenwoordigen op tv....ze worden continue omzeilt en of weggecijfert omdat de zionistische media niet staat te wachten op intellectuele moslims.
Dat vind ik nou ook.
Waar zijn al die imaams???
Mensen willen veel weten.
Zoals de kleding van vrouwen.
Erewraak.
Waarom een koninkrijk niet verenigbaar is met de islaam.
Waarom de westerse democratie niet samengaat met een islamitische staat.
Over hoe een leider van een islamitisch land zich dient te gedragen.
Het opvoeden van kinderen.
Over het afstoten van je eigen dochter in plaats van erewraak.
Waar zijn deze imaams???
Bidawi_Mazlot
11-10-2003, 00:23
Alhamdoelilah, er bestaan naast achterlijke ook intelligente moslims... ;)
Je staat dus ook verstelt?...dacht dat ik de enigste was...vind je het gek?....ik begon onderhand een minderwaardigheidscomplex op te lopen door de media :D
Bidawi_Mazlot
11-10-2003, 00:26
Origineel gepost door ithran
Dat vind ik nou ook.
Waar zijn al die imaams???
Mensen willen veel weten.
Zoals de kleding van vrouwen.
Erewraak.
Waarom een koninkrijk niet verenigbaar is met de islaam.
Waarom de westerse democratie niet samengaat met een islamitische staat.
Over hoe een leider van een islamitisch land zich dient te gedragen.
Het opvoeden van kinderen.
Over het afstoten van je eigen dochter in plaats van erewraak.
Waar zijn deze imaams???
De Islam is niet iets van vandaag....het is wereldwijd bekend dus niemand van de kaaskoppen kan een excuus nemen ''ja maar wij weten zo weinig over de Islam''.....genoeg info over de Islam voor diegene die oprecht zoeken naar de waarheid of minstens naar verklaring.
DonAgewan
11-10-2003, 00:34
hoezo imams?? dit is geen religieuze kwestie of wil je er daar 1 van maken zodat je kan zeggen moslim dit islam dat ?? :)
DonAgewan
11-10-2003, 00:45
eh...heb je het tegen mij?
jah jouw topic met die vraag.
DonAgewan
11-10-2003, 01:29
Ik zou weleen willen weten hoe imams met dit soort problemen omgaat...het betreft moslims, moslims worden toch tegenwoordig in een verdomhoekje gedrukt?
Het is misschien geen religeuze kwestie, maar de Islam is wel een belangrijke factor in veel gevallen...het zou misschien helpen als een imam afstand neemt van bijvoorbeeld eerwraak...
Ik beproef boosheid...waarom?
boosheid?? nou nee ben niet boos vraag me gewoon af waarom dit weer met de islam in verband wordt gebracht terwijl het er geen ruk mee te maken heeft. Imam moet zich buiten politieke kwesties houden en sociale kwesties die politiek gekleurd kunnen worden voor eigen gebruik.
DonAgewan
11-10-2003, 11:13
Gelukkig, niet boos...moderators moet je tegenwoordig te vriend houden.. :D
mmm, dus jij vind dat een imam zich niet moet mengen in sociaal-maatschappelijke kwesties?
een imam is volgens mij niet alleen maar een voorganger in het gebed...(thuis misschien wel, maar in de moskee heeft hij toch ook een sociale functie?)
je moet goed lezen wat er staat al is het zo laat :D . sociaal maatschappelijke kwesties die politiek gekleurd worden daar mag de Imam zich niet mee bezig houden naar de pers toe omdat hij daar simpelweg in de Nederlandse maatschappij geen autoriteit voor heeft en hem dat ook niet wordt verleend slechts als hen dat uitkomt wordt hem die autoriteit wel in de schoenen gelegd. Denk maar aan vrouwen en geweld etc etc. Moumli hasellhoef..amsterdam... etc etc. Zij worden/werden slechts voor het kar gespannen om een artikel te schrijven dat sesationeel is.
Dus hij moet zich afzijdig houden of een landelijke instituut oprichten dat met 1 officiele verklaring naar buiten komt en met de pers in contact komt. Er wordt nog steeds niks gedaan aan PR vanaf de moslim gemeenschap. 1 aanspreekpunt voor de pers en 1 instantie waar de pers zich naar toe kan en zal moeten wenden.
Zijn sociale functie houdt op bij de deuren van de moskee of als mensen hem thuis vragen is dat bij hun thuis. Daar buiten hebben we maatschappelijke werkers.
Waar blijven de imams als het gaat om bijvoorbeeld eerwraak?
ik zie alleen maar geintervieuwden die 'hun eigen mening' willen verkondigen...zou graag een imam aan het woord willen zien in de pers!
De gebeurtenissen van de afgelopen tijd rondom moslims/marokkanen zal toch niet zomaar aan hun neus voorbij zijn gegaan...ben toch wel benieuwd wat hun mening is over bepaalde zaken.
Of heeft de imam geen invloed meer op ons jongeren en op ons gedrag?
Gisteren avond heb ik imam van Bommel op de t.v. gezien, zelf zegt hij dat hij vaak over dit soort onderwerpen heeft gesproken met gezinnen...alleen zijn invloed houdt op zodra hij de deur uit is bij hen.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.