Bekijk originele versie : Wie kan mij helpen?
Kaboutertje
13-08-2002, 11:55
Hoi Allemaal,
Kunnen jullie mij helpen bij het vinden bij een goed en leuk boek? het liefst een marokkaans/marokkaanse auteurs. als jullie wat tips voor mij hebben heel graag..
Alvast bedankt.
het boek van samira oufkir, de gevangene
Het boek van hans ...... hoezo bloedmooi, een marokkaanse schrijver, alleen hij heet hans, alleen weet niet meer
wat zijn achternaam is
hayat
Kaboutertje
13-08-2002, 12:03
dank je wel voor je bericht..ik heb het boek al gelezen van malika oufkir en ik zal die andere wel proberen doegg
Ik kan je de verhalenbundel 'In de verte een minaret''van Alifa Rifaat aanraden. Heeft veel indruk op mij gemaakt, vooral het verhaal 'de ogen van Bahiyaa'. Prachtig!!! Verder vond ik Salomo van Hafid Bouazza erg mooi, alhoewel niet iedereen van zijn schrijfstijl houdt (erg creatief en fantasierijk)
Veel leesplezier!
Oh ja, by the way, dat boek 'bloedmooi' is van Hans Sahar (zo noemt hij zichzelf)
Kaboutertje
13-08-2002, 15:29
bedankt LouLou1 dus Hans Sahar "Hoezo bloedmooi" en Alifa Rifaat "In de verte een minaret". ik ga meteen kijken.
Sarahsalima
13-08-2002, 15:32
EL WESWES van Najoua Bijjir
El wewes is een jeugdroman over het (geheime) leven van drie jonge Marokkaanse meisjes in Nederland. Allerlei cultuurverschillen op het werk, in de liefde en thuis komen aan bod; van een Marokkaans meisje wordt vaak verwacht dat ze een soort ‘supervrouw’ is qua kleding, looks en sociaal gedrag. De meisjes weten precies hoe ze met jongens kunnen ‘spelen’ zonder hun maagdelijkheid te verliezen, hoe ze zich aan de sociale belemmeringen kunnen onttrekken, hoe ze moeten schipperen tussen traditie en vooruitgang. Hoewel geheel verschillend van achtergrond zijn de drie vriendinnen toch vooral vriendinnen en geen concurrenten...
op het eind gaat een van de meisjes weglopen, en eentje trouwt en de andere overlijdt, best zielig
Kaboutertje
13-08-2002, 15:48
Ik heb El WesWes gelezen. ik vond het ook een leuk boek in ieder geval bedankt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.