Bekijk originele versie : We gaan RODDELEEEEEEEEEEEEEN!!!! over de MAROKAAANEN!!!
Jamal2002
13-08-2002, 11:20
Waarom roddelen marokkanen zoveel ??
Is het een nationale sport??
Hoort het bij de cultuur van marokkanen??
Ik heb altijd gedacht dat 98% van marokkanen moslims waren.
maar .....ik weet net niet zeker....maar roddelen is toch HARAM
Lees dit verhaaltje misschien kennen jullie het al maar ja....just read it!
Een oude man was met een zoontje op pad.
Hij zat op een ezel en de jongen liep ernaast.
"Kijk nou eens, die man...hij laat zijn kleine zoontje lopen terwijl hij het zichzelf gemakkelijk maakt
....wat egoïstisch", werd er gefluisterd.
Hierop liet de man zijn zoon op de rug van de ezel zitten en ging er zelf naast lopen.
"Moet je zien, tegenwoordig hebben kinderen geen respect meer voor ouderen....
die jongen laat die oude respectabele man lopen en hij gaat zelf met zijn jonge benen uit zitten rusten".
Dus stapte de jongen af en liepen vader en zoon heel democratisch ieder aan een zijde van de ezel.
" Heb je ooit zoiets gezien?!
Ze hebben een ezel, maar lopen ernaast.....", spraken de tongen nu.
Dus gingen ze allebei op de rug van de ezel zitten. "Oh....wat erg....dierenmishandeling!".
Er zat niets anders op....vader en zoon stroopten hun mouwen op, haalden nog even flink adem en tilden samen de ezel op en droegen hem op hun schouders......
de islam verbiedt de morele beschadiging van de mens zoals roddelen, beledigen.
Waarom wordt het toch nog gedaan door ons?
Ibn Mas’ood zei: "We waren met de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) toen een man opstond en weg ging. Meteen sprak er een man vernederend over hem. De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zei tegen hem, ‘Reinig de ruimte tussen je tanden.’ Hij vroeg, ‘Waarom moet ik de ruimte tussen mijn tanden reinigen? Ik heb geen vlees gegeten.’ Hij zei, ‘Je hebt je broeders vlees gegeten.’"
"Wie gelooft in Allah en de Laatste Dag, laat hem goede dingen zeggen of laat hem anders stil blijven."
Dat heb je heel mooi gedaan petje af amigo
hajartje
13-08-2002, 11:22
Marokkanen...:jammer:
Uitgeblust
13-08-2002, 11:29
Een (ware) moslim is iemand die het vermijdt andere moslims met zijn tong of zijn handen te kwetsen."
Overgeleverd door: Al-Boechari
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
"Wanneer twee moslims elkaar beledigen, ligt de schuld bij degene die begon, tenzij de beschuldigde de perken te buiten gaat."
Overgeleverd door: Moslim
De Profeet zei: "Het beledigen van een moslim is slechtheid en tegen hem vechten is ongeloof (d.w.z. de twee zonden staan gelijk)."
Overgeleverd door: Al-Boechari
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
"Het is een onderdeel van de perfectie van de Islaam van iemand dat hij datgene schuwt, wat hem niet aangaat.
Overgeleverd door: At-Tirmidhi
Roddelen komt voort uit jaloezie,Ik begrijp ook niet hoe het komt dat er binnen ons cultuur altijd mensen zijn die maar al te graag in die roddels willen geloven, Alsof ze erop kicken .Ze weten echt niet wat schade het met zich meebrengt.
Mocht er iemand over mij roddelen, dan zal ik diegene er zeker op aanspreken!Hem/haar ermee confronteren, es kijken hoe hij dan zal verder piepen.
Jamal2002
13-08-2002, 12:08
Origineel gepost door Sheraz
Roddelen komt voort uit jaloezie,Ik begrijp ook niet hoe het komt dat er binnen ons cultuur altijd mensen zijn die maar al te graag in die roddels willen geloven, Alsof ze erop kicken .Ze weten echt niet wat schade het met zich meebrengt.
Mocht er iemand over mij roddelen, dan zal ik diegene er zeker op aanspreken!Hem/haar ermee confronteren, es kijken hoe hij dan zal verder piepen.
Maar wanneer jij er achter komt dan weet de hele wereld het al!
dan is de schade al aangericht.........mensen moeten het zo en zo niet doen. :kwaad:
Origineel gepost door Jamal2002
Maar wanneer jij er achter komt dan weet de hele wereld het al!
dan is de schade al aangericht.........mensen moeten het zo en zo niet doen. :kwaad:
De wereld kan me eerlijk gezegd gestolen worden hoor,maar als het iemand is die ik redelijk goed ken, dan is ie persoon lang niet jarig, is het iemand die ik niet ken,dan boeit me het eigenlijk niet :D
Jamal2002
13-08-2002, 12:27
De wereld kan me eerlijk gezegd gestolen worden hoor,maar als het iemand is die ik redelijk goed ken, dan is ie persoon lang niet jarig, is het iemand die ik niet ken,dan boeit me het eigenlijk niet :D
Hoe zou je die gene aanapkken dan?
Origineel gepost door Jamal2002
Hoe zou je die gene aanapkken dan?
Hem/Haar ermee CONFRONTREREN!!!!
Miss_Banana
13-08-2002, 12:34
Absoluut zou ik diegene ermee confronteren, mits het iemadn is die ik goed ken.
Wat ik al helemaal niet kan hebben is als mensen bij MIJ aan komen kloppen om hun roddels kwijt te raken. Meestal zeg ik tegen diegene: Ga jij naar die persoon toe om te zeggen wat je me nu verteld? Zo niet, dan doe ik het wel en dan zeg ik dat het van jou komt!
Gegarandeerd dat die persoon de volgende keer 2 keer nadenkt voor het jou nog roddels wil vertellen.
Origineel gepost door Miss_Banana
Absoluut zou ik diegene ermee confronteren, mits het iemadn is die ik goed ken.
Wat ik al helemaal niet kan hebben is als mensen bij MIJ aan komen kloppen om hun roddels kwijt te raken. Meestal zeg ik tegen diegene: Ga jij naar die persoon toe om te zeggen wat je me nu verteld? Zo niet, dan doe ik het wel en dan zeg ik dat het van jou komt!
Gegarandeerd dat die persoon de volgende keer 2 keer nadenkt voor het jou nog roddels wil vertellen.
Ik heb ook zo'n vriendin gehad, die echt teerde op roddels! Ongelofelijk het leek wel een verslaving, ze moest haar dagelijkse portie roddels hebben, want dan kon ze weer verder(Stilletjes aan heb ik het contact met haar verbroken,) zo'n mensen wil ik echt NIET in mijn vriendenkring hebben)Af en toe kom ik haar tegen en nog geen haar veranderd.Zucht
Tja je hebt van die mensen........ :rolleyes:
Trouwens hebben jullie het al gehoord ? De neef van de achternicht van de zwager van de schoonzuster van de zus van mijn buurman zit vast :D
xxxxxx
Origineel gepost door Emshoom
Zohra? dumpen die handel, van roddel en kwaadsprekeij hoef je je nooit iets aan te trekken, de mensen doen het sowieso, of je iets doet of niet , spreken en commentaar leveren doen ze toch :D
mijn ervaring is ; degenen die het meest roddelen gaan zelf niet vrijuit , ze hebben zelf "boter" op het hoofd ,snap je ?
in ieder geval, ik verafschuw het , en doet me kotsen,
zal je 1 voorbeeldje geven over een erg veel voorkomende vorm;
- " hey , ali, heb je het al gehoord? ahmed is net vrijgelaten uit de nor"
- ali(roddelaar 1ste klas ) zegt dan " pfff, dat zal lang duren , hij raakt er zo weer in"
het goede antwoord was " ik hoop , inchallah ,dat hij op het rechte pad blijft "
Heb haar ook "gedumpt" al deed het me wel pijn, aangezien ze mijn beste vriendin was, we kenden elkaar ook al een eeuwigheid, soms denk ik eraan om gewoon terug contact met haar op te nemen, maar dan betrekt ze me weer in haar roddels. :(
Origineel gepost door Emshoom
kijk eens aan, je bent slimmer dan ik dacht :D
Dan je dacht??? :kwaad:
Mwuhahaha ;)
Mensen vinden het leuk om over de ellende van een ander te praten, dan kunnen ze hun eigen ellende even vergeten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.