Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Apartheid en ethnische zuiveringen in Breda

Pagina's : [1] 2

Ezzedine
10-10-2003, 10:15

Het gemeentebestuur van Breda is de mogelijkheden aan het bekijken om leden van een groep jongeren in Breda-Noord gedwongen te laten verhuizen naar andere stadsdelen. Breda heeft hiermee een primeur, want het is de eerste keer dat een Nederlandse gemeente de mogelijkheid onderzoekt voor het instellen van zo'n vergaande maatregel tegen overlast. De criminele jeugdbendes terroriseren al enige jaren de Hendrik Berlagestraat en omgeving. De straat en de omgeving in de buurt Geeren-Zuid gaan al jaren gebukt onder het terreur van tientallen jongeren van Marokkaanse komaf, in leeftijd variërend van 12 tot 23 jaar. Zo worden de bewoners regelmatig bedreigd en geïntimideerd, is er drugshandel, nachtelijke overlast en vernielingen. De situatie is al een lange tijd zo ernstig dat de bewoners te bang zijn om op straat te lopen. Hierdoor hebben inmiddels al diverse winkels hun biezen gepakt. In juli van dit jaar werd er door de gemeente nog een drugspand boven het verpauperde winkelcentrum gesloten. Buurtbewoners, onder wie een in de straat woonachtige politieman, luidden in die periode in BN/DeStem de noodklok. Al die jaren hadden ze nauwelijks reacties gehad op hun klachten, aldus de buurtbewoners. Politie en gemeente beloofden daarop harde actie. Nu bestudeert het gemeentebestuur dan ook één van de mogelijke harde maatregelen. Ze wil het "dwingend uitplaatsen naar andere delen van de stad," tezamen met de woningcorporaties uitvoeren, schrijft wethouder A. Arbouw van integrale veiligheidszaken in een brief aan de gemeenteraad.

DonAgewan
10-10-2003, 12:14
Is wel een extreme maatregel maar in mijn ogen zeker niet racistisch. Want de doelgroep is jongeren die de boel lopen te verzieken daar.

Peej
10-10-2003, 13:17
De titel van deze topic had net zo goed kunnen zijn, "Gemeente Breda onderneemt aktie tegen terreur van Marokkaanse jongerenbende." edited by DonAgewan

Willemien
10-10-2003, 13:29
Afgezien van de titel, vind ik het verder een duidelijk stuk. De maatregel zelf, gedwongen verhuizing, vind ik ronduit simpel. Alsof ze dan netjes apart in hun nieuwe huisje blijven en brave burgers worden omdat hun adres gewijzigd is, ipv elkaar gewoon weer opzoekenen doorgaan met waar ze mee bezig waren ! Ik snap werkelijk niet dat mensen dit als een serieuze oplossing zien. Jongeren die crimineel bezig zijn moeten bestraft worden door de rechter. En niet een nieuw optrekje gaan betrekken.

freemale
10-10-2003, 13:58

Dat ze bij elkaar in de buurt wonen zegt amper iets. meestal hebben jongeren een ontmoetingsplaats en dat is zeker niet bij mama en tante in de straat.

Ghribe
10-10-2003, 14:56
Hard aanpaken is een ideal manier. maar verspreiding is geen optie. waarom? Het moet eerst aan de kas-kopen vragen of ze willen wel een allo-schto-on als buurman(vooral Marrokkaan). Ik weet 10000000000000% dat de kas-kopen gaan Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zeggen. mensen dat ligt niet aan onze dat we in een wijk wonen dat is de probleem van hun ze hebben de wijk verlaten. Ik zelf wil ik verhuizen naar een "wit wijk" maar ik krijg geen kans 6 jaar bezig ik moet nog denk ik 20 jaar wachten

Ezzedine
10-10-2003, 15:00
Als de staat mensen dwingt naar andere plaatsen te verhuizen is het racisme en als die mensen allemaal van Marokkaanse afkomst zijn is het apartheid en ethnische zuiveringen. Het is net als Hitler deed met alle joden naar de ghetto's in Amsterdam warshau te verhuizen

rnaj
10-10-2003, 15:02
Origineel gepost door Ghribe Hard aanpaken is een ideal manier. maar verspreiding is geen optie. waarom? Het moet eerst aan de kas-kopen vragen of ze willen wel een allo-schto-on als buurman(vooral Marrokkaan). Ik weet 10000000000000% dat de kas-kopen gaan Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zeggen. mensen dat ligt niet aan onze dat we in een wijk wonen dat is de probleem van hun ze hebben de wijk verlaten. Ik zelf wil ik verhuizen naar een "wit wijk" maar ik krijg geen kans 6 jaar bezig ik moet nog denk ik 20 jaar wachten Wat een loosser

Willemien
10-10-2003, 15:03
Origineel gepost door Ghribe Hard aanpaken is een ideal manier. maar verspreiding is geen optie. waarom? Het moet eerst aan de kas-kopen vragen of ze willen wel een allo-schto-on als buurman(vooral Marrokkaan). Ik weet 10000000000000% dat de kas-kopen gaan Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zeggen. mensen dat ligt niet aan onze dat we in een wijk wonen dat is de probleem van hun ze hebben de wijk verlaten. Ik zelf wil ik verhuizen naar een "wit wijk" maar ik krijg geen kans 6 jaar bezig ik moet nog denk ik 20 jaar wachten Het idee dat allochtonen spreiden zou helpen, is hartstikke racistisch. Het impliceert een soort akelig rekensommetje, zo van: < 0.3 allochtoon per vierkante meter = geen problemen, > 0.3 allochtoon per vierkante meter = wel problemen. Ik word daar zo moe van. Crimineel gedrag per vierkante meter uitrekenen of sociaal-economische klasse per vierkante meter, of gebrekkig nederlands praten per vierkante meter, daar valt nog enigszins iets voor te zeggen. Maar dit is volstrekt idioot, dat "spreidiingsidee", het is verschrikkelijk stigmatiserend, en je geeft er de verkeerde signalen mee af: namelijk dat het grondprobleem inderdaad "allochtoon" en "andere cultuur" is, en dat is je reinste flauwekul.

Ezzedine
10-10-2003, 15:05
Nogmaals ondemocratisch en je kan het vergelijken met de Facistische aanpak van Hitler en co. Ook al waren het Al capone en zijn maffia geen een persoon kan zoiets over een andere persoon dicteren.Behalve in Stalinistische staten

rnaj
10-10-2003, 15:08
Origineel gepost door Ezzedine Nogmaals ondemocratisch en je kan het vergelijken met de Facistische aanpak van Hitler en co. Ook al waren het Al capone en zijn maffia geen een persoon kan zoiets over een andere persoon dicteren.Behalve in Stalinistische staten Er is slecht een verschil, Hitler stopte alle joden bij elkaar in 1 getto. En in breda willen ze juist spreiden. Hitler discrimeerde op ras (het joods zijn) en in breda op gedrag (relschoppers). en voor de rest lijkt me beter dat jij het internet afstruint voor berichten uit het midden oosten, want van binnenlandse politiek heb jij niet veel kaas gegeten.

Ezzedine
10-10-2003, 15:10
Nee het ras Marokkanen ;wat Hitler bedreft heb je gelijk het zijn tegenpolen maar ze stammen van het zelfde ideaal. En het zou toch niet lukken die jongens zouden weer samen naar en plek gaan en daar "Rel Schoppen"

Ghribe
10-10-2003, 15:12
Origineel gepost door rnaj Wat een loosser Nee ik ben geen loser weet je dat ik heb besloten in mijn wijk te blijfen toen ik dat gedoe heb gehoort van LPF. maat dat is niet mis met waar ik woon Ik heb een probleem met een landgenoot die boven woont hij slaapt overdag en maakt herrie s'nachts elke dag bezoek ik heb zelf met hem gepraat zonder resultat 1000keer ben naar politie naar wooningservice geen help DAAROM wil ik verhuizen wortel

rnaj
10-10-2003, 15:14
of het een goed plan is is wat anders. maar het is niet rasistisch. Het is gewoon logisch. In een wijk waar veel marokkanen wonen, zal er een grote kans zijn dat diegene die overlast veroorzaakt ook marokkaans is. Gewoon een kwestie van kansberekeing. En tot op dit moment zijn er in Nederland meer kaaskoppen verplicht 'verhuist' om dat ze overlast veroorzaakten dan marokkanen. Dus aub hou je kop dicht

Ezzedine
10-10-2003, 15:16

Dus als er veel homo's zijn in de buurt die elke dag elkaar naaien en ik heb last van die sodom parasieten moet ik ze ook dwingen te verhuizen ok. Dan weet ik genoeg . JIj bent gewoon Pim Fortuyn 2 een facistische gaylord hahahahaha dit is niet te geloven.

Pagina's : [1] 2