Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : alchol vrije bier

Pagina's : [1] 2 3 4 5

3anood
19-08-2007, 21:09

In marokko zag ik overal een nieuw soort drankje, lichtblauwe (aqua blauw) blikje met de naam fayrouz en je had het in verschillende smaken. Ik vroeg mijn man naar dat nieuwe drankje, wou het wel uitproberen scheen het alcoholvrije bier te zijn. Volgens mij kan dat toch niet, het is toch gemanipuleerd. Het schijnt erg beroemd in te zijn. Er zit toch wel wat alcohol in. Was het jullie ook opgevallen dat het in iedere baqal/winkeltje te verkrijgen was. http://www.annualreport.heineken.com/images/global/africa_fig7.jpg

Azhaar
19-08-2007, 21:20
Bah, nee nog nooit van gehoord...

Schrijf_ster1
19-08-2007, 21:24
Nee hoor, je hebt ook alcoholvrij bier met 0.0% alcohol, dus geen alcohol. Niks mis mee dus.

Zarah14
19-08-2007, 21:33
Waarom? Hebben ze geen genoegen met chocomel of frisdrank ofzo.

OemHoudaifha
19-08-2007, 21:34

Nee hoor, je hebt ook alcoholvrij bier met 0.0% alcohol, dus geen alcohol. Niks mis mee dus. Nou? Hoe zit het met ijtibaah.

3anood
19-08-2007, 21:37
ik had zoiets van, waarom wordt het zo genoemd dan, waarom niet gewoon als frisdrank maar speciaal als aclholvrije bier, wat zit er in wat wel mag maar dat het toch bier genoemd wordt. Mijn man kent mensen die het gewoon drinken.

3anood
19-08-2007, 21:42
heb trouwens plaatje gevonden en las net dat het van heineken is http://www.annualreport.heineken.com/images/global/africa_fig7.jpg

ZiLaaL
19-08-2007, 21:45
misschien wordt dezelfde tarwegist gebruikt als voor alcoholische bier. Maar is dit dus zonder alcohol. Allahu a3lam of 't dan vooralsnog is toegestaan ofzo.

mashalahbroeder
19-08-2007, 21:46
in alcoholvrije bier..zit geen alcohol...maar bier is sowieso zwaar ranzig!

Schrijf_ster1
19-08-2007, 21:49
Nou? Hoe zit het met ijtibaah. M'n man en ik hebben gebeld naar een geleerde in sa en die zei dat alcohol niet is toegestaan maar alle dranken waar geen alcohol in zit toegestaan zijn. Hij zei wel dat het beter is dat soort dragen thuis te drinken en niet op straat e.d zodat er geen fitna ontstaat en mensen gaan denken dat je openlijk bier drinkt.

OemHoudaifha
19-08-2007, 21:52
M'n man en ik hebben gebeld naar een geleerde in sa en die zei dat alcohol niet is toegestaan maar alle dranken waar geen alcohol in zit toegestaan zijn. Hij zei wel dat het beter is dat soort dragen thuis te drinken en niet op straat e.d zodat er geen fitna ontstaat en mensen gaan denken dat je openlijk bier drinkt. Barakallaahu fieki. Heb proberen te zoeken op qa.com, zonder resultaat helaas.

Schrijf_ster1
19-08-2007, 21:56
wa fieki, ja wij hadden er ook een shoebha over en konden ook niks vinden. Gewoon bellen dan heb je zo antwoord (het is eigenlijk ook logisch). :D

OemHoudaifha
19-08-2007, 22:01
wa fieki, ja wij hadden er ook een shoebha over en konden ook niks vinden. Gewoon bellen dan heb je zo antwoord (het is eigenlijk ook logisch). :D Bellen is inderdaad makkelijker/sneller. Toch zou ik niet een blikje alcoholvrije bier kopen, maar dat is meer gevoelsmatig.

Schrijf_ster1
19-08-2007, 22:04
Ja precies, k vind er ook niks aan maar waar het om gaat is dat het toegestaan is. Dus als iemand anders het wel wilt drinken dat we dan niet gaan roepen dat het haram is ofzo. :hihi: Geef mij maar die marokkaanse oranje suikerfanta. :o

Le-Sud
19-08-2007, 22:12

Ja :hihi:

Pagina's : [1] 2 3 4 5