Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Berber/arabisch wat is het verschil

sihemB
12-08-2002, 23:18

elloe allemaal, Ik had een vraagje?? Kijk weet je wat ik zo raar vind dat er nog heel vaak onderscheid wordt gemaakt tussen berberse marokanen en arabische marokanen wat is het verschil nou of is er geen verschil. Ik hoor vaak dat er wel een verschil is qua leefstijl laar maar zeggen dat de arabieren meer vrijheid hebben dan de berberse als dat zo is waarom dan???? kuzies Prinses SISI :zwaai:

sihemB
12-08-2002, 23:25
Nou kijk ik ben het volkomen met je eens echt waar maar ik begrijp ook niet dat de meeste arabieren berberse haten neem nou de jongeren ik ken er heel veel die elkaar haten waarom begrijp ik ook niet het gaat tenslote om ons geloof de islam. dus ja ik vind het wel belachelijk maar goed bedankt voor je reactie greetzzz sihem :D

Petit_Taxi
13-08-2002, 03:28
Sihem, Ik weet niet goed wat je bedoelt wanneer je vraagt om verschillen ... Culturele verschillen ? Je haalt echter zelf aan dat er vaak wrijving bestaat tussen arabieren en berbers(ik denk dat je daar indirect op doelde). MIJN ervaring: call me stupid but ok... heb nooit echt geweten dat die wrijving bestond tot een jaartje of twee terug. Heb de bevolkingsgroepen van marokko altijd als 1 gezien. Kijk maar bijvoorbeeld hier naar deze citaat... (http://community.marokko.nl/forums/showthread.php?postid=219146#post219146) En for no ****ing reason he...123 en ze spuugt al die shit alsof ze het allemaal al had klaarliggen. Ik heb eerlijk gezegd gelukkig zelf geen nare ervaringen gehad, maar als ik mensen hier zo collectief hoor praten over hele bevolkingsgroepen dan denk ik bij mezelf dat het toch wel wat dieper zit.

MeHayat
13-08-2002, 12:08
MAROKKANEN 1 POT NAT.!!!!!!!!!!!!

sihemB
13-08-2002, 15:31

wehow mensen ik weet ook nit hoe het zit ik heb er ook geen ervaringen mee ofzo ik hoor alleen dingen daaaaaammmmmmmmmn ik had deze topic nooit moeten openen laat maar discussie over en uit als het aan mij ligt daaaaaaag sihem

Moonshine
13-08-2002, 15:40
Origineel gepost door momi nou volgens mij haten arabieren berbers niet zo erg , mar volgens mij is het een beetje meer andersom hoe bedoel je het is andersom :confused: .........ik ken geen enkele riffie die een arqbier haat....tenminste in mijn woonomgeving....en ik heb genoeg arabische vrienden.....en weet je wat...ik merk ook geen verschil qwa levenswijze.......misschien de taal.....meer niet......maar ik spreek voor me zelf.....dus waarschijnlijk dat het gewoon aan je buurt ligt.....maar the POINT is we zijn tenslotte ALLEMAAL MAROKKANEN!!!!! Klaar uit.......... ;) BYE BYE Moontje

Moonshine
13-08-2002, 15:42
en nog belangerijker WE zijn allemaal MOSLIM....en als't dan nog steeds niet je hoofd doordringt dan weet ik het niet meer......