Bekijk originele versie : Internet installeren....zou toch simpel moeten zijn...??!!!
Ahlal oua Sahlal dames en heren ;) ,
Ik heb het volgende probleem: 2 pc's en 1 'lieftallig' zusje. 'Lieftallig' zusje sluit pc nummer 1 niet correct af. Gevolg: leesfout en pc moet formatteren :moe: .
In the meanwhile installeer ik draadloos internet (om van dat gedoe met die kabels af te zijn) en ontvang ik op pc nummer 2 dus internet via een draadloze USB-adapter en een router met antenne.
PC nummer 1 is inmiddels geformatteerd en met mijn @home cd-rommetje probeerde ik hier dus internet op te zetten. Zou simpel moeten zijn toch....??
Niet dus :moe: ....herhaaldelijke mededeling: ik moet ofwel de UTP-kabel, ofwel het kabelmodem controleren op een correcte installatie. Lijkt mij echter heel sterk dat het kabelmodem niet goed geinstalleerd is....immers: dan zou PC nummer 2 ook geen internet moeten ontvangen.
Vraag is dus: wat moet ik doen om internet op die pc te krijgen??? Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik voor pc 1 een UTP-kabel gebruik en niet zo'n USB-adapter?? Zou wel raar zijn, want ik heb 4 UTP-ingangen in de draadloze router :confused:...
Ik heb de handleiding van @home gevolgd, maar Allah In3ar Sitan, wil echt niet lukken. Ik hoop dus een behulpzaam wizkid te treffen hier :hihi:
Beloning: eeuwige dankbaarheid :hadj: !
el_oujdi
19-08-2007, 16:32
hmm hangt er vanaf...kan jij nog op internet? zo ja, probleem opgelost:hihi:
nee ff serieus, ben je aangesloten op een router?
hmm hangt er vanaf...kan jij nog op internet? zo ja, probleem opgelost:hihi:
nee ff serieus, ben je aangesloten op een router?
Haha....je hebt gelijk wat dat eerste betreft. Als het alleen mijn zusje zou treffen zou het wel een leuke straf zijn, maar helaas :( ....ik gebruik de pc beneden liever dan deze (staat in de kamer van mijn broer), doesss....
Maar de pc's zijn beiden idd op een router aangesloten (de een via een USB-stick en de ander via een UTP-kabel, die met UTP-kabel levert dus problemen.....).
Ik hoop echt dat je me kunt helpen....bedankt in ieder geval voor je reactie :goedzo:
Barak Allah Ofiek :hadj: !
el_oujdi
19-08-2007, 22:53
je zei dat computer 1 geformatteerd was? als dat zo is, dan is het enige wat je hoeft te doen, de TCP-instellingen veranderen. zeg maar, het IP-adres, de standaard gateway etc. die kan je wijzigen bij Netwerkverbindingen > Instellingen > TCP IP Instellingen (zoiets ongeveer)
die gegevens kan je vinden op de werkende computer, ff noteren, en invoeren, dan moet je weer op internet kunnen!
je zei dat computer 1 geformatteerd was? als dat zo is, dan is het enige wat je hoeft te doen, de TCP-instellingen veranderen. zeg maar, het IP-adres, de standaard gateway etc. die kan je wijzigen bij Netwerkverbindingen > Instellingen > TCP IP Instellingen (zoiets ongeveer)
die gegevens kan je vinden op de werkende computer, ff noteren, en invoeren, dan moet je weer op internet kunnen!
Bedoel je de computernaam?? Want als je die bedoeld....die heb ik al gewijzigd, zonder resultaat :kweetnie:
Maar ik ben nu op mn werk, ik zal vanavond wel even kijken wat je precies bedoeld...
mrsmagica
20-08-2007, 16:19
hey ik had toevallig ook hetzelfde probleem! erw as een iemand komen kijken en hij zei dat de netwerkkaart er niet meer op zit. mn broertje heeft dat gedownload en het probleem is verholpen.
Waar kan ik die TCP IP instellingen vinden :confused: ????
hey ik had toevallig ook hetzelfde probleem! erw as een iemand komen kijken en hij zei dat de netwerkkaart er niet meer op zit. mn broertje heeft dat gedownload en het probleem is verholpen.
Bedankt voor jouw reactie dame :) . Ik ga even de oplossing van el_oujdi uitproberen en als dat niet lukt, ga ik jouw oplossing eens uitproberen :goedzo:
Waar kan ik die TCP IP instellingen vinden :confused: ????
hahahaha
is moeilijk als je het niet weet , ik leg het je uit op de makkelijke manier
ga naar start
alle programmas
accesoires
en klik op opdracht prompt.
nu krijg je een zwart schermpje te zien waarin je wat kan tikken
tik hier "ipconfig" in en voila alle gegevens die je nodig hebt staan er zelfs de naam van je provider:D
Yeahhhh, het is gelukt!!! Bedankt dames en heren voor jullie hulp :D !!!
Barak Allah Ofiekoem :hadj:
brownboy
03-09-2007, 20:33
vrouwen en pc's:(
Juwelier
03-09-2007, 20:56
Ahlal oua Sahlal dames en heren ;) ,
Ik heb het volgende probleem: 2 pc's en 1 'lieftallig' zusje. 'Lieftallig' zusje sluit pc nummer 1 niet correct af. Gevolg: leesfout en pc moet formatteren :moe: .
In the meanwhile installeer ik draadloos internet (om van dat gedoe met die kabels af te zijn) en ontvang ik op pc nummer 2 dus internet via een draadloze USB-adapter en een router met antenne.
PC nummer 1 is inmiddels geformatteerd en met mijn @home cd-rommetje probeerde ik hier dus internet op te zetten. Zou simpel moeten zijn toch....??
Niet dus :moe: ....herhaaldelijke mededeling: ik moet ofwel de UTP-kabel, ofwel het kabelmodem controleren op een correcte installatie. Lijkt mij echter heel sterk dat het kabelmodem niet goed geinstalleerd is....immers: dan zou PC nummer 2 ook geen internet moeten ontvangen.
Vraag is dus: wat moet ik doen om internet op die pc te krijgen??? Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik voor pc 1 een UTP-kabel gebruik en niet zo'n USB-adapter?? Zou wel raar zijn, want ik heb 4 UTP-ingangen in de draadloze router :confused:...
Ik heb de handleiding van @home gevolgd, maar Allah In3ar Sitan, wil echt niet lukken. Ik hoop dus een behulpzaam wizkid te treffen hier :hihi:
Beloning: eeuwige dankbaarheid :hadj: !
1. Lan kabel van modem naar je jou pc/laptop ...
2. klik ===>> http://192.168.2.1/
3. Volg de instructie's Wizard...
4. beveilig je internet verbinding
5. ontkoppel de lan kabel
6. stuur mij een cheuqe van 1.000euro alvorens ik nr 7 zal voortzetten
7. NA ONTVANGST van 1000euro !
:nerd:
1. Lan kabel van modem naar je jou pc/laptop ...
2. klik ===>> http://192.168.2.1/
3. Volg de instructie's Wizard...
4. beveilig je internet verbinding
5. ontkoppel de lan kabel
6. stuur mij een cheuqe van 1.000euro alvorens ik nr 7 zal voortzetten
7. NA ONTVANGST van 1000euro !
:nerd:
Flauw van je :jammer: !!! Maar guess what....het is al gelukt, dus nummer 7 is al lang en breed bekend bij mij :lekkerpuh !!
vrouwen en pc's:(
Een betere combinatie dan mannen en de keuken :p
En dus hebben wij een stapje voor op jullie :ego:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.