Bekijk originele versie : "Elk goed huwelijk begint met tranen "
Miss_Magrebia
17-08-2007, 18:32
Vandaag was de herhaling, heb deze al 2 x gezien. Maar blijf de leefwijze zo erg vinden, ouders die meer waarde hechten aan wat andere zeggen, er niet bij stilstaan dat vooral de jongste nergens terecht kon met haar gevoel :jammer: En de rebelse had wel waxt grappigs inzich! :hihi:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=5276079&md5=cc70844bf87ca9a8e2688ec2cfa6230c
link werkt neit echt, gaat het over marokkanen?
Miss_Magrebia
17-08-2007, 18:43
link werkt neit echt, gaat het over marokkanen?
Twee van oorsprong Bangladeshi meisjes, geboren en getogen in Londen, staan aan de vooravond van een door hun ouders gearrangeerd huwelijk.
Regisseur Simon Chambers kent het gezin al jaren, als student kwam hij dagelijks bij hen over de vloer. In een paar rake scènes schetst hij de gecompliceerde familieverhoudingen. De oudste van de tweede bruiden was als kind onhandelbaar en werd uit huis geplaatst. Nog steeds spreekt ze haar ouders niet, maar ze stemt wel in met een gearrangeerd huwelijk. De jongere zus woont nog thuis en ook voor haar is een bruidegom uitgekozen.
Van heel nabij volgt Chambers de maandenlange voorbereidingen van het dubbele huwelijk en de op- en neergaande stemming van de bruiden, die bijkans bezwijken onder de tegenstrijdige gevoelens.
Hij filmt de familie kort voordat de bruidegoms in spe in Groot-Brittannië aankomen voor een bezoek. Dan lijkt alles nog koek en ei. Maar als hij maanden later weer poolshoogte komt nemen, is de hele situatie veranderd. Het resultaat van zijn filmwerk is een zeldzaam openhartig, maar ook humoristisch document over de botsing tussen generaties en culturen.
Misschien dat deze wel werkt:
http://www.ikonrtv.nl/ikondocumentaire/documentaire.asp?oId=2517
ik ga eens kijken, lijkt me interessant
er is iets mert mijn computer ik kan die herhalingen op internet nooit normaal zien. alle kleuren lijken wel verschoten
Miss_Magrebia
17-08-2007, 18:52
er is iets mert mijn computer ik kan die herhalingen op internet nooit normaal zien. alle kleuren lijken wel verschoten
Jammer, was een "leuke" documentaire! Ik had deze eerst ook op de laptop gezien en toen was de kleur ook niet zo goed. Vandaag was toevallig de herhaling, Op tv is altijd het beste :hihi:
Goodwife
17-08-2007, 18:56
ja ik heb het ook gezien..... op ned 2 of drie was het
ze vond haar baan helemaal niks
Symphatica
17-08-2007, 19:00
Notificatie
Straks even kijken. Bedankt voor de link :o
Miss_Magrebia
17-08-2007, 19:06
ja ik heb het ook gezien..... op ned 2 of drie was het
ze vond haar baan helemaal niks
Ik vond haar ouders en oudere zus helemaal niets!
Goodwife
17-08-2007, 19:06
vind je het gek
Miss_Magrebia
17-08-2007, 19:08
vind je het gek
Wat
Goodwife
17-08-2007, 19:08
dat jij ze niks vond :hihi:
b_karima
17-08-2007, 19:52
ik was de eerste keer vergeten te kijken en vandaag zag ik de herhaling, ik snap niet hoe ouders hun kinderen kunnen dwingen om met iemand te trouen, maar de bruid in spe was dan ook heel wispeltreurig allahou allem, het ene moment helemaal gelukkig het andere weer helemaal verdoemd, maar ze heeft ook toegegeven dat ze veel aan haar famlie was gehecht ensow. :jammer: echt zielig!
Doenya25
17-08-2007, 20:15
Ik heb het de vorige keer gezien, we lagen in een deuk om het meisje waar het om ging... Wat een apart geval..
Alaina_1985
17-08-2007, 20:16
Ik heb het ook gezien. Alleen het laatste stukje toen ze moest trouwen..Ze maakte er zo'n een drama van en uiteindelijk was er niets aan de hand met haar en was alles goed. Eind goed, al goed. En die zus die in Londen woont, met die smekende schoonmoeder die 8 uur heeft gelopen en weer terug om haar te zien...:maf2:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.